Is dit gezond?

Of is het een ernstige obsessie?:see_no_evil:

Heb mij hier in November vorig jaar aangemeld omdat ik besloten had mijn “grail” nu toch echt eens te gaan kopen. Ik had de hoop dat ik die op of via HF misschien makkelijker kon vinden…

Dat liep even anders dan verwacht. Door al het horlogegeweld dat je hier tegenkomt wanneer je obsessief gaat meelezen ben ik inmiddels op het een na het andere horloge verliefd geworden. Steeds weer in de heilige overtuiging geraakt dat dit mijn grail zou zijn. In deze volgorde (ongeveer):

IWC Portugieser automatic
Rolex 116660
Omega Speedmaster Professional (gekocht)
Rolex DJ41 fluted, blauw jubilee
Brunmontagne representor staal/groen (besteld)
Batman (lijst AD😂)
Tudor GMT (besteld AD)
Rolex 116613
IWC IW371217
Grand Seiko Hi-Beat GMT SBGJ229
IWC IW377726 (aanvraag mail AD, nog geen antwoord)

Is dit (voor hier) normaal? Zijn dit steeds kalverliefdes en moet ik gewoon wachten totdat ik echt weet of ontdek wat nu mijn “grail” is?

21 likes

Ja :joy:

6 likes

Herkenbaar…

2 likes

Is dit normaal ? Ja
Is dit gezond ? Dat ligt eraan of je vrouw het normaal vindt.

5 likes

Die vind mij al lang niet meer normaal…

“Maar schat, je hebt toch al een horloge”

4 likes

Zolang ze je nog schat noemt en nog niet begint te dreigen is dit nog een gezonde situatie :smile:

7 likes

Het lijkt er sterk op dat je besmet bent geraakt met HF-horlogeritus.
Er is maar 1 remedie voor en dat is laptop, pc en smartphone verbranden en het internet abonnement opzeggen.

4 likes

Zal niet uitweiden over wat ik binnen 1 jaar HF lidmaatschap heb uitgegeven.
Maar ja hoor volkomen normaal.

Wordt u daar gelukkig van?

Nou best wel eigenlijk!

6 likes

Wat heeft zijn vrouw er mee te maken? :joy:

3 likes

Als je zulke grappen al niet meer snapt…:man_facepalming:

5 likes

Stelt me enigzins gerust​:sunglasses:ik ben onder gelijkgestemden hier, een soort praatgroep​:joy::joy::joy:

2 likes

Ja is normaal helaas… op tijd het herhaalrecept afhalen bij de apotheek anders ga je al die grail horloges weer verkopen en begint de ellende weer van voooraf aan :wink:

Welkom bij de mooiste hobby , en je weet het : liever te duur dan niet te koop

5 likes

Heel herkenbaar, ik blijf vooral lekker rondneuzen en kijken, en heb me daarnaast voorgenomen dat ik pas over ga tot aankoop als ik 5 nachten onafgebroken wakker lig door het denken aan hetzelfde horloge. Ben al vrij regelmatig tot 4 nachten gekomen :rofl:

Veel leesplezier :wink: als overtuigd bent van je grail horen we het wel

5 likes

Hahaha, goede tip! Thanx

Inderdaad, volkomen normaal :smile:

1 like

Jup hier ook … mijn bankrekening laat zo’n lijst alleen niet toe…

1 like

Prettig gestoord noemen ze dat toch?

1 like

Ja, helaas wel :joy:

2 likes

Ik moet zeggen dat ik door HF van modemerken ben afgestapt(:sweat_smile:) en me nu op een segment richt waar je als 17-jarige nog láng niet mee rond moet lopen. Desalniettemin zie ik dit toch zeker als verbetering.

5 likes

Herkenbaar! Ik heb een favorieten lijstje op de Chrono24 app, als ik een horloge overweg dan gaat ie daar op, en eens in de zoveel tijd kijk ik eens kritisch naar de lijst en dan gaat meestal de helft er alweer uit.

Ik heb een Speedmaster redelijk “spontaan” gekocht vooraf ik dit lijstje bij hield, en die is uiteindelijk na een paar maanden weer de deur uit gegaan.

1 like