Is dit gezond?

Dat snap ik eerlijk gezegd ook niet helemaal, was niet bewust en mij ook niet eens opgevallen.

Maar daar wel een punt inderdaad, even afstand nemen en de voorkeuren analyseren…

Voor wat betreft die GS, maar goed dat smaken verschillen. Ik vind het mooie horloges maar het doet het voor mij niet, behalve deze. Dus ik snap wel dat deze een beetje uit de toom valt en dan dus steekt.

1 like

Totaal NIET herkenbaar, want ik denk dat je een aantal klokken nog niet goed hebt bestudeerd en bekeken. Die mis ik wel op je lijst

1 like

Ja ja, als je met ‘u’ aangesproken gaat worden, dan word je écht oud, @FATC. :sunglasses:

Geintje kerel…:+1::grin:

2 likes

Ik begin net hè. Dus ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig?

IWC Portugieser automatic
Rolex 116660
Omega Speedmaster Professional (gekocht)
Rolex DJ41 fluted, blauw jubilee
Brunmontagne representor staal/groen (besteld)
Batman (lijst AD😂)
Tudor GMT (besteld AD)
Rolex 116613
IWC IW371217
Grand Seiko Hi-Beat GMT SBGJ229
IWC IW377726 (aanvraag mail AD, nog geen antwoord)

Tjesus, ik ben al blij met een Orient van sub 300 euro. Nee, verliefd niet, maar wel gewoon blij en dat volstaat voor mij. Maar goed, ieder z’n ding (ehm, horloge)…

1 like

Ik word ook echt oud. :slight_smile: Daar zijn geen grappen bij. Ik maak geluid als ik de auto uit stap. Je kent het wel: Hnnnngggg.

2 likes

Hahaha ! :smile:

Ach, als ik voor de inmiddels noodzakelijke reguliere lichaamsbeweging op zondag weer eens een ronde heb hardgelopen en de volgende ochtend op mijn fietsje stap richting de arbeid, dan wordt de hele straat wakker. En die (kraak)geluiden komen niet van m’n fiets… :wink:

1 like

Grappig. Je hebt gelijk, die eend is te vreemd voor me.

Altijd goed, natuurlijk. Want eerlijk gezegd, ik heb zelf best lang na gedacht voordat ik m’n duurste aankopen deed. De Nomos, daar ben ik bijvoorbeeld in drie jaar tijd bij uitgekomen via deze lijn:

  1. Zekere voorkeur voor iets met een kleine seconde, en ik merkte dat ik jaren 30, 40 en 60 ontwerpen cool vond. Gekeken naar van alles van Longines, Stowa, en Junghans. Dus kocht ik na een half jaar speuren en nadenken deze:

  2. Ik bleef maar loeren naar KS horloges met dressy inslag, maar had intussen het idee gekregen om een Mühle Glashütte ProMare of TerraSport te kopen. Dus op naar Düsseldorf om te passen. En na het halve assortiment van Mühle omgehad te hebben kwam ik noch met de pilot, noch met de duiker thuis:

  3. Van Nomos exact hetzelfde. Ik dacht iets heel anders te willen, een Orion, Club of misschien zelfs wel de Autobahn, maar na passen, meten en een half jaar nadenken kwam ik hier mee thuis:

Punt met dit verhaal is dat ik tussen 2015 en 2018 door veel lezen en kijken, maar met name door echt te passen in winkels veel heb geleerd over de gemene delers tussen die drie keuzes, en waarom ik geen andere keuze had moeten maken. Daarom flipper ik ze ook niet.

Het zal dan ook niet verbazingwekkend zijn dat deze er in 2019 nog bij kwam:

Enfin, ik wens je veel succes met je denkproces. En ga passen!

Passen is de sleutel. En neem je partner mee, als je er een hebt. Of een vriend. De mijne wist me haarfijn te vertellen wat bij m’n stijl past.

Lijkt me wel (tot op zekere hoogte).

Heb er ook last van als ik basgitaren, hifi-stuff, motorfietsen, messen en Pentax-camera’s zie. Alleen de inkomsten lopen niet parallel aan de wensenlijstjes en blijft het allemaal redelijk statisch.

Het heeft me in ieder geval leren waarderen wat ik heb!

2 likes

Moraal van het verhaal is dus eigenlijk dat mijn smaak nog niet ver genoeg uitgekristalliseerd is. Dus wachten tot we daar zijn?

Wel grappig dat dit bij jou heel ver is, en dat je wel gaat voor iets zonder maar na een pas sessie toch thuis komt met kleine seconde.

Nooit het gevoel er iets heel anders bij te willen? Of zijn deze horloges slecht een dele van je collectie?

“Gelukkig” maar, anders had ik nu een kast vol horloges😂

1 like

Hehehehe… Sja. Dit zijn er vier van de vijfentwintig. :slight_smile: Wat me op jouw vraag uit doet komen:

Ik heb veel mid-range, vintage, toolwatches en nog zo wat prut aangeschaft. Allemaal de grootst mogelijke lol van, van de Squale, drie SARB’s, de Stowa, Archimede, Lord-Matic, FrankenVostok, GS quartz, m’n twee oude Seiko quartz chrono’s, en zelfs dat bakbeest van een Citizen Promaster.

Voor mij heeft veel met horloges in het segment 200-800 rommelen me dingen geleerd over wat ik in een duurder horloge wil zien. :slight_smile:

2 likes

Dit :point_up:

2 likes

Als dit niet gezond is ben ik niet gezond☺️

3 likes