Is dit hebbedingetje het waard?

leuk ding, maar weet er echt niks van. anyone?

klik

Als ik op de link klik zie ik niks leuks?

2 likes

Timex is leuk… maar vanwege de penanker uurwerkjes eigenlijk nooit een slim plan.

Ik vind deze ook vet duur. Vintage timex is vaak te krijgen voor rond de 50 euro…

Wellicht kan je hier kijken:

3 likes

Voor 200 euro (veel) te duur.

Dat is een misvatting. Timex penankers zijn prima.

1 like

Als je kwalitatief hoogwaardige vintage uurwerken kunt kopen voor hetzelfde geld koop ik geen timex.

het is dat er geen komma bij de prijs staat , anders stond hij verkeert :roll_eyes:

1 like

ik heb echt geen verstand van vintage, eigenlijk van horloges in het algemeen niet. weet alleen wat ik mooi vind als ik iets zie. deze dus lekker laten liggen in verweggistan voor die paar meier. helder.

2 likes

thanks!

Ik zou zeggen dat tenzij het een bekend merk is ik geen vintage zou kopen. Geen ancres…

Vintage seiko is prima. Vintage timex ook… maar dan wel voor 50 euro ofzoiets. Daar gaan ze ook voor op marktplaats.

1 like

zoiets dus?

ziet er wel goed uit? heb zin om iets te kopen:-)

1 like

Voor 200 euro koop je doorgaans wel een stap hoger in kwaliteit, de beter seiko, citizen, tissot, certina etc.

Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Maar Timex penankers zoals bijvoorbeeld de M107 zijn kwalitatief goed. Zie bijvoorbeeld;

zal ik “penanker” googlen of leggen jullie mij dat uit? ik ga er voor zitten

Leuke site van een echte liefhebber. Geeft een redelijk beeld ook van de prijzen. Penankers zijn o.h.a. goedkoper dan de bekende ankergang uurwerken.

1 like

Penanker gebruikt geen “swiss lever”/anker maar metalen pennen. Je hoort ze meteen… ze klinken als oude wekkers.

Penankers zijn goedkoper te produceren en daarom vaak gemaakt zonder/met minder jewels waardoor ze hard en slecht herstelbaar slijten… Ze zijn dus gemaakt voor even. Overigens zijn er wel penankers met jewels. Oris was daar vroeger goed in.

De meeste horlogemakers werken in mijn ervaring er niet graag aan penankers vandaag de dag.

2 likes

Ik stuur ze meteen door naar Vouwfietser en andere die-hards. :wink:

Mijn docent uurwerktechniek was ook onverbiddelijk. “Het was niks, is niks, wordt ook nooit wat”.

Ze zijn ook gewoon lelijk:
Hier de m107

unnamed (1)

1 like

en die leukerd van timexman, is dat aan te raden?

Geen ervaring mee. Ik had alleen gezien dat hij een website had en er een tijdje geleden leuk aanbod stond voor -in mijn ogen- reëele prijzen.

Voor 100 euro koop je ook vintage Zwitsers. Zou ik zelf sneller doen. Hoe meer jewels… hoe beter.