Is dit het eerste mechanische horloge van CASIO?

Komt Casio toch met een mechanische horloge ?

Volgens Casioblog is het antwoord “ja”

Het Japanse merk bereidt zich op voor de lancering van de EFK-100 Edifice lijn met een Seiko NH35 Automatic Movement die bekend staat als een betrouwbare werkpaard sinds 2011.

Qua prijs wordt er suggereerd tussen de 300€ ~ 500€
En dit zijn de foto’s, wat vinden we ervan ?

32 likes

Specs?

:pray:

Op het oog lonkt die donkerblauwe wel naar me. 300-500 pietermannen is te overkomen. Maar denk niet dat ik dat hieraan wil uitgeven…

In het 3de deel van de video meer info. :+1:

2 likes
2 likes

Tja, als de automobielindustrie de electrische auto weer uit de motteballen heeft gehaald;
(de electrische auto was rond 1900-1910 meer verkocht dan brandstofmodellen)
dan kan Casio dat ook met automaat horloges.
Zonde, maar goed; ik denk dat niet iedereen het met mij eens is.
Het kan zorgen voor meer verkopen, dat zal de reden zijn.

2 likes

Erg leuk, vooral de blauwe. Maar of het iets toevoegt? En ik ben echt wel Casio fan. Ik heb geen ervaring met het NH-35 uurwerk.

Dat ging om hele lage aantallen.

Dit is meer alsof Volkswagen en Chevrolet de laatste generatie Golf met de LS1 V8 mixen.

Dan lijkt Casio meer op Opel. Daar zit tegenwoordig ook een Peugeot motor in.

3 likes

Eerlijk gezegd: ik vind dat Casio hier prima kan tippen aan Citizen. Alles mooi in verhouding, wijzer lengtes kloppen voor mij helemaal. Precies de juiste hoeveelheid tekst op de wijzerplaat.

Ja ik ben echt wel enthousiast! Een mooi universeel draagbaar horloge.

2 likes

Wel een leuk model

1 like

İk ben ook enthousiast naar de blauw wijzerplaat😉

1 like

Ik kan de diameter nergens vinden maar volgens insiderrapporten zal de kast 100 meter waterdicht zijn en waarschijnlijk minder dan 10 mm dik.

NH-35 uurwerk doet het bij mij wel goed doorgaans.

Vindt die groene wel tof :+1:

Best mooi(e kleuren).
Weet iemand de diameter en de L2L?
Zitten wel aan hun banden vast, zo te zien.

Hartstikke leuk horloge.
Goeie wijzers,
als het dan toch met datum moet staat ie daar wel goed,
mooie platen. Ik kan alle 3 de kleuren goed pruimen.
Alleen jammer dat je aan deze band vast zit, niet dat er iets mis is met deze band, integendeel, maar een keertje wisselen is toch ook wel leuk.

Leuke strakke horloges, mooi om te zien. Ik was voornemens er 1 aan te schaffen als ze uitkomen maar ik vind ze net niet speciaal genoeg denk ik. Twijfelgeval …

1 like

Dont care.

300 tot 500e met een NH35 erin vind ik vrij prijzig eigenlijk. Lijkt mij niet dat het ergens verder bijzonder zal zijn naast wellicht saffier glas. Mocht het titanium zijn zou de prijs al meer te rechtvaardigen zijn mijns inziens.

6 likes

Kan dat überhaupt, een NH35 én minder dan 10mm?

Ik ben nog geen microbrand of Chinees merk tegengekomen dat een NH35 in een case van 10mm of minder heeft kunnen krijgen.

1 like