Is dit het eerste mechanische horloge van CASIO?

GS Quartz is prachtig, onontkenbaar. Iets waar de high end Zwitserse merken een voorbeeld aan kunnen nemen, ware het niet dat quartz aldaar een marginaal plekje heeft.
De afstelling van de mechanische uurwerken van de GS-lijn (ik zeg bewust lijn omdat GS imo geen apart merk is) is ook wel passend bij de prijs.

Daar gaat Seiko dus erg op safe, maar mij weerhoudt het er dus wel van om ooit een Seiko te kopen. Vaak genoeg gelezen dat ze ook ver buiten de specs lopen.
Zo’n afstelling is prima voor een Seiko 5, maar de prijzen van andere Seiko-modellen rijmen imo niet met de prijs.
Sowieso vind ik de hele line-up onnodig verwarrend. Naast GS hebben ze ook King Seiko. Best mooi allemaal. Qua prijzen ook wat ik over zou hebben voor een horloge. Maar dan ga je zoeken…

Deze :point_up_2: 2100 pietermannen. +25 tot -15 seconden per dag

Betaal je voor een vrijwel identiek uitziend model 3,4k :point_down: +15 tot -10 seconden per dag , maar dan wel minder gangsreserve :smiling_face_with_tear:

Heb zelf een 36mm Edifice gehad, echt geweldige kwaliteit voor de prijs. Wanneer is de release hiervan?

De groene dial in een 36 à 38mm, count me in dan hoor!

2 likes