is dit normaal voor een vintage NOS aankoop ?

Ja, op basis van alleen deze foto’s en de bestempeling NOS zou je inderdaad iets veel beters verwachten zonder al die beschadigingen, Blijft wel een leuk horloge, als het goed genoeg loopt en niet te veel heeft gekost….

1 like

Lol. Nos.

Welkom in de wereld van vintage.
80% van de “handelaren” zijn boeven.

Andere tip, zou volgende keer geen chrome-plated horloges halen… dat is zo kwetsbaar en de kleur/glim vind ik zelf lelijk

3 likes

ga ik ook zeker doen, bedankt voor de tip

1 like

ja, had me verheugd en het draagt ook heel mooi, dus weet wel zeker dat ik zo’n horloge wil. Maarja misschien niet zo heel makkelijk om een mooi examplaar te vinden als ik dacht.

waardevolle tip. zijn de meeste uit die tijd chrome plated ? misschien dat ik toch voor een certina bristol gaan, zijn die beter ?

voor wat ik heb betaald, vind ik het teveel om te zeggen ik hou het wel … 90 euro.

1 like

Doorgaans de mindere modellen tenzij je echt in de jaren 40 gaat kijken. Daarna was rvs gebruikelijk. (Koop geen horloge met Stainless steel Back) erop

ik zie dat ik een label kan laten genereren door vinted, alleen krijg ik een foutmelding. zometeen nog eens proberen.

zou je me een PM willen sturen met het horloge dat je in de aanbieding hebt ?
alvast bedankt

:rofl:

DOS, damaged old stock.

1 like

Neglected Old Stock?

1 like

Eerder WOS, worn old shit…

8 likes

De vraag stellen is hem eigenlijk beantwoorden. Je bent echt wel de schaamte voorbij als je dit als NOS durft aan te bieden, laat staan te verkopen.

1 like

:joy:

1 like

Dit is nfos. New fallen of shelf… Slechte grap ik weet het. Wat ik ook weet dit horloge heeft niks met nos te maken. Zending niet accepteren en succes met vinted.

1 like

Ik zeg het nog een keer, en dan hoop ik dat je het in je oren knoopt:

2 likes

NOS? Not Original State?

2 likes

Klacht bij Vinted ivm niet correcte beschrijving, je hebt kopersbescherming en de verkoper moet het terugnemen, het enige is dat jij de retourverzendkosten betaald…terugsturen want dat is geen NOS…en dat voor 90 euro…schande in deze staat.

1 like

Je laat er geen gras over groeien.
Gezocht topic al aangemaakt zie ik.

2 likes

NOS is iets dat z’n hele carrière onverkocht in een laatje heeft liggen stoffen. Dat is dit niet.

Vintage is een groot mijnenveld. Je koopt eigenlijk altijd de ouwe meuk van een ander. Ik heb ook vaker m’n neus gestoten, ook hier op het forum. Op HF zijn ook ‘liefhebbers’ die meer op handelaren lijken. Een horloge dat opgestuurd werd met een los achterdeksel en het uurwerk los in de kast, een horloge dat een ‘onderhoudje’ had gehad en na een paar weken niet meer liep omdat het droog stond. Ook eens op vakantie in Dld. een NOS horloge gekocht wat volgens de juwelier/uurwerkmaker geserviced was, maar toen het na een paar weken ook niet meer liep naar mijn vaste horlogemaker gebracht en het eerste wat die zei was hoe vies die was. Waarschijnlijk had die alleen even in de wasbenzine gelegen, o.i.d. Calculeer altijd een beurt in tenzij er bewijs is van een (verse) service. Ook vind ik dat de moderne telefooncamera’s de beelden er mooier uit laten zien dan in werkelijkheid.

/einde rant

Geniet van de hobby!

1 like