is dit normaal voor een vintage NOS aankoop ?

De knoop is gelegd. Je hebt gelijk

Wel een goede rant. Ik heb dit al vaker geprobeerd maar de laatste keer was mijn conclusie ook; ik kan de rommel niet van de mooie onderscheiden zonder enige kennis dus kap er maar mee. Maar ik blijf de maat en de historie mooi vinden dus begin je weer opnieuw he :face_with_peeking_eye:

Ja klopt, ik wil al jaren dat horloge maar ik blijf andere (rommel) kopen. Dan maar hier vragen tot iemand een hele mooie heeft. Geduld…

Ik mag hem terugsturen voor 4 euro, dus blij met de oplossing. Verkoper ging tekeer en zei dat het nos was.
Sommige mensen hebben een schroef los

4 likes

Klopt. Gewoon accepteren dat je soms je neus stoot. Dan neem ik meestal mijn verlies als ze optisch in orde zijn (technisch is meestal op te lossen). En omdat ik (meestal) geen hele dure vintage horloges koop, is de klap ook te overzien. :grinning:

1 like

Vooral geen discussie over gaan voeren. Als ie terug kan voor €4,- gelijk doen!

1 like

prima, direct doen…toch heel raar van Vinted die koperbescherming, je betaalt daarvoor, dan is iets niet in orde of correct omschreven en moet je alsnog zelf betalen voor het retour zenden… :joy:

2 likes

Klopt. Maar ik heb andersom als verkoper wel eens gehad dat ik iets netjes had verstuurd. De koper had 10 dagen om het op te halen bij het pakketpunt maar gaf geen reactie meer (had zich waarschijnlijk bedacht). Het pakket werd naar mijn pakketpunt retour gestuurd en de koper kreeg het volledige bedrag teruggestort. Ik kon opnieuw naar het pakketpunt om m’n eigen pakje weer op te halen…

inderdaad, heb ik ook wel gehad dat men het gewoon niet ophaald…maar gelukkig zelden. Persoonlijk koop ik geen horloges op Vinted

1 like

Mooi Nosje
Not.
:face_with_spiral_eyes:

1 like

Dat blijft een vreemd iets. Verkoper zou dit moeten betalen zeker als het artikel niet is zoals omschreven

Nee. Dit is verre van New Old Stock. Ben wel benieuwd wat je betaald hebt.

1 like

Ik zou wel veel foto’s maken en filmpje dat je hem inpakt en zo. Anders heb je straks weer problemen dat de verkoper zegt dat het een andere conditie is dan hij verkocht heeft.

2 likes

Ik heb 2/3 maal een NOS horloge verkocht omdat het echt zo was. Dit is afgedragen …

Ik maak zelf altijd close-up foto’s van alle kanten. Voor, achter en de zijkanten. Vermeld eventuele ā€œgebrekenā€ maar zet er altijd bij dat het om vintage gaat en er kleine gebruikssporen aanwezig zijn.
Daarmee dek ik het af.

Dit zijn geen kleine gebruikssporen… simpel zat.

1 like

FTFY

1 like

Ja heb ik gedaan, doe ik tegenwoordig met alles wat ik verzend en ontvang :sweat_smile:

1 like

Ja ik zit zelf ook zo in elkaar. Nieuwstaat is echt nieuwstaat. het vreemde is dat ie heel veel goede reviews heeft dus dacht het zal wel goedkomen maar dat zegt blijkbaar ook niets.

1 like

90 euro

NOS zegt meer over de hoedanigheid waarin het horloge aangetroffen is dan over de staat. NOS is niet per se perfect. Een horloge dat een paar decinia in een magazijn gelegen heeft kan ook niet lopen, patina, aanslag, corrosie hebben, band vergaan, plexi gebarsten.

1 like

Aan de lage kant voor een NOS Pontiac. Zelfs met chromen kast. Maar… Nu ook weer niet zo laag dat het bij voorbaat te goed is om waar te zijn.

Zuur man. Succes met de afhandeling!

Mocht je niet tot een tevreden oplossing komen… Ik vind het een mooi model en de plaat is netjes toch? Als het uurwerk in goede conditie is, zou je kunnen pogen om hier eens te polsen Wat ligt er op je werkbank? – Restauraties en vintage projecten

Er zijn ondertussen wat hobbyisten en liefhebbers aanwezig die het opnieuw verchromen prachtig onder de knie hebben.