Is dit oplichting of niet?

Hallo forumleden,
Is er iemand die ervaring met Chrono24 heeft, zij hebben nu een klacht in behandeling over de rolex die 7 jaar ouder is als dat de verkoper in zijn advertentie gezet heeft, er is ondertussen haast een aantal maanden voorbij gegaan. Maar er is wel aangetoond door SchaapCitroen dat er zwart op wit met taxatierapport er bij .Dat er met het pasje gerotzooid is en dat ,de Rolex 7 jaar ouder is. En veel minder waard is ,als dat ik betaald heb.De verkoper een juwelier die veel op Chrono24 verkoop is niet van plan om er maar iets aan te doen.
Hij houd zijn poot stijf , hij zegt gewoon dan heeft die 7 jaar in een winkel gelegen heeft. Maar volgens Rolex kan dat niet omdat het een van de meeste verkochte modellen is en ook nog eens een limited edition . Maar daar zegt hij gewoon op dat SchaapCitroen het ongelijk heeft.

Je hebt toch het recht om terug te sturen binnen een bepaalde tijd?

14 dagen hanteert Chrono24

?? Heb je een foto

Een Speedmaster? :upside_down_face:
Succes TS :+1:

1 like

En wanneer zag je dat het niet klopte ?
Neem aan dezelfde dag dat je het horloge binnen kreeg ?

Nee drie maanden later werd ik er op geattendeerd, toen ben ik gelijk naar SchaapCitroen gegaan. Maar daar zijden ze dat hij naar Amsterdam gestuurd moest worden met alles er bij.

Post eens een foto van je horloge? En van het serienummer op het pasje?

1 like

Het is de Rolex 116231 Rose met Rolex kroonsluiting in band

Het serienummer begint met een V bouwjaar 2008 taxateur Rolex SchaapCitroen Amsterdam

Hoe kom je erbij dat dit een limited edition is?

En is er met de datum op de pas geknoeid? Dan ben ik wel benieuwd naar de foto.

Kennen we allemaal die batman nog? Daar was maar een jaartje mee gesmokkeld volgens mij. Maar je bent niet de eerste in ieder geval. Van 2008 2015 maken lijkt mij overigens lastig. Van 2013 2018 maken zou ik wel aandurven :-).

Als ik mn ogen toe doe
ben ik in Honolulu.

1 like

Hoe moeilijk is het om even een foto van beiden te posten? Het is sowieso geen limited edition, dat zouden ze bij Schaap wel moeten weten…

4 likes

Een jaartje is niet zo erg b, als je een auto koop is hij 9 van de tien keer ook van het jaar ervoor, maar 7 jaar. De rolex met kroonsluiting was toen maar tijdelijk leverbaar op de goed staal.
Hij is wel op de hele gouden Rolex standaard dacht ik ??

Naar mijn weten hebben alle 116xxx met jubilee de verborgen sluiting met het kroontje.

2 likes

1 like

1 like

Inderdaad dat is onzin wat ze zeggen

Dit zijn de foto’s als je naar het pasje kijk die is krom, en de plastic laag waar de datum vermeld staat laat helemaal los.

Heb je een foto van de voorkant van het pasje? Het pasje ziet er inderdaad raar uit… Maar dit model is niet zo heel populair en zou goed kunnen dat die lang niet is verkocht… Daarnaast lijkt het me dat een random serienummer ook kan beginnen met een V