Is dit oplichting of niet?

Dank je.

Zoveel onzin in één topic…best knap🏆.
(Ps: bedoel jou niet alleen hoor Perro)

Oh…en ik zou niet teveel uitgaan van de “expertise” van Schaap en Meloen of (sms) GASaan.
Die kunnen vaak geen namaakhorloge of pasje herkennen.

Vervelende situatie al met al.
Succes.

2 likes

Het is niet eens snobistisch. Het is karikaturaal. Die nieuwe verkoop medewerk(st)er in Bahrein pakt toevalligerwijs een rode pen…
In jouw wereld wellicht onmogelijk, maar al zou het een ‘voorgeschreven internationaal standaard’ (hoeveel controleurs zou Rolex hiervoor de wereld insturen?) zijn, dat betekent niet dat er nooit, bewust of onbewust, van wordt afgeweken. Niet iedereen hecht aan dergelijke futiliteiten. Het kleurtje waarmee een datum op een kaartje wordt gezet. Van een horloge. Keep dreaming.

b4d1269c49e51901a7661f5c4d4278ff1dabd961_2_281x500

Altijd zwart … ? En deze foto post jezelf op 23 juli… :joy:

15 likes

Oh shut, tja nu ga ik even af :sob:

Maar heb je wel even door mijn account moeten scrollen zeg…

6 likes

Nee hoor, ik kan je uit de droom helpen… deze had ik toevallig afgelopen week voorbij zien komen…
Of had je het idee dat ik de moeite zou nemen om iets op te zoeken om je mee te pakken… ?
:joy:

3 likes

87aba6fe3f0743b7fb5fba49fb1d7fed6012eb96~2

Noujaaa!

8 likes

:pensive:

Laat ook maar het is Kerst. Vrede op aarde enzo. Hoop dat je er wat van hebt opgestoken knul. :wave:

3 likes

Haha ach ik neem het hier allemaal niet zo serieus.

Vorige keer was het inderdaad een beetje fel tussen ons.

Fijne kerst in ieder geval :star2:

Strekking van dit hele topic is onderhand wel dat wat betreft de aankoop van een Rolex je wat betrouwbaarheid of bij de AD of bij de goed aangeschreven grijze dealers terecht moet voor je aankoop. Nog meer geldt naar mijn idee dat wanneer de prijs te mooi is dat ook zo is … neemt niet weg dat ik het een heel nare situatie voor de topicstarter vind …

1 like

:lying_face:

4 likes

Was het maar voor een mooi prijsje , maar ik vind 9k voor de rolex die ik gekocht heb een behoorlijk prijsje. Maar je zou toch zeggen dat bij Chrono24 kopen dit niet voor mag komen.

Helaas is Chrono24 een platform en koop je niet bij hen, maar gewoon bij de handelaar die zijn waren aanbied.

Ja maar dat platform staat wel voor iets, en het zijn gecontroleerde handelaren.
Dan zou dit niet voor mogen komen.

Het platform biedt de koper echter wel een groot aantal zekerheden. In veel gevallen kiezen ze duidelijk partij voor de koper.

1 like

En dit zegt dus geen drol.

2 likes

We gaan het mee maken ze wilde bewijs van de Rolex en dat hebben ze nu .

2 likes

Succes!

2 likes

Ongeacht het bedrag, als je je bedrogen voelt is dit helemaal niet leuk. Ik zou het ook niet fijn vinden als ik merk dat zaken anders zijn dan aangegeven door de verkoper.

In dit geval stel ik me enkel de vraag:
Bij twee horloges, exact zelfde modelnummer, exact dezelfde staat, compleet met doos/papieren maar de ene is enkele jaren vroeger geproduceerd dan de andere. Maakt dat dan zoveel uit voor de waarde?

En indien wel, wat is dan het verschil in waarde? En zou dit de moeite zijn voor de verkoper om hiervoor bewust fraude te plegen? En stel dat je had geweten dat het 2008 was, voor hetzelfde uurwerk, hoeveel had je dan wél willen betalen?

Mijn advies:

1. Contact opnemen met de AD (waar het uurwerk eerst is verkocht) voor sluitend bewijs. Zij en enkel zij kunnen met zekerheid zeggen wanneer ze het uurwerk hebben verkocht.
  2. Contact onderhoud met Chrono/Verkoper. Als je bewijs hebt, proberen tot een oplossing te komen met andere partij waar je blij mee bent. Horloge terug & geld terug, of korting, whatever.

Het lijkt mij nog steeds plausibel dat het uurwerk ofwel in 2014-2015 geproduceerd is, of gewoon pas dan verkocht. Ok 7-jaar lijkt lang, maar het is zeker niet ongewoon om een uurwerk te kopen dat al zes jaar bij de juwelier ligt.

1 like

Kan het niet zo zijn dat de kast en band gewoon verschillend van elkaar om maar iets geks te zeggen.
Dat om wat voor reden dan ook er later een andere band op is gekomen. En die dus uit een ander jaar komt ?
Wel erg vervelend voor je man.
Wat de rest zegt ik zou sowieso contact opnemen met c24.