Is dit oplichting of niet?

Ongeacht het bedrag, als je je bedrogen voelt is dit helemaal niet leuk. Ik zou het ook niet fijn vinden als ik merk dat zaken anders zijn dan aangegeven door de verkoper.

In dit geval stel ik me enkel de vraag:
Bij twee horloges, exact zelfde modelnummer, exact dezelfde staat, compleet met doos/papieren maar de ene is enkele jaren vroeger geproduceerd dan de andere. Maakt dat dan zoveel uit voor de waarde?

En indien wel, wat is dan het verschil in waarde? En zou dit de moeite zijn voor de verkoper om hiervoor bewust fraude te plegen? En stel dat je had geweten dat het 2008 was, voor hetzelfde uurwerk, hoeveel had je dan wél willen betalen?

Mijn advies:

1. Contact opnemen met de AD (waar het uurwerk eerst is verkocht) voor sluitend bewijs. Zij en enkel zij kunnen met zekerheid zeggen wanneer ze het uurwerk hebben verkocht.
  2. Contact onderhoud met Chrono/Verkoper. Als je bewijs hebt, proberen tot een oplossing te komen met andere partij waar je blij mee bent. Horloge terug & geld terug, of korting, whatever.

Het lijkt mij nog steeds plausibel dat het uurwerk ofwel in 2014-2015 geproduceerd is, of gewoon pas dan verkocht. Ok 7-jaar lijkt lang, maar het is zeker niet ongewoon om een uurwerk te kopen dat al zes jaar bij de juwelier ligt.

1 like

Kan het niet zo zijn dat de kast en band gewoon verschillend van elkaar om maar iets geks te zeggen.
Dat om wat voor reden dan ook er later een andere band op is gekomen. En die dus uit een ander jaar komt ?
Wel erg vervelend voor je man.
Wat de rest zegt ik zou sowieso contact opnemen met c24.

Zo’n horloge kan best een tijdje hebben gelegen. Het is een winkel met 800 Rolex horloges on display in hun Rolex Boutique. Weliswaar vanaf 2017, maar daarvoor zal het ook geen miniatuur winkel zijn geweest (75 jaar Rolex dealer). Dat is natuurlijk heel wat anders dan wat sommigen hier in Nederland gewend zijn met 7 exemplaren in de vitrine van ‘hun’ AD.

Vervelend sowieso. Wel het risico van online kopen.

2 likes

Hun marketing is goed. Net als catawiki.

Wat ik al gezegd heb … ik vind dit soort mate van toch wel oplichting al met al erg laag … ik vind t oprecht allemaal heel zuur voor je