Is dit roest? Steeldive horloge

Ik heb allemaal bruine puntjes op mijn Steeldive horloge, voornamelijk op de band. Nu weet ik dat het een goedkoop horloge is, maar toch. Op de band staat zelfs stainless steel. Is dit nu roest? Wie heeft dit ook?

3 likes

Rvs kan ook gewoon roesten, door zuur, zout en natuurlijk vocht.

Ik ken dit specifieke rvs niet van dit horloge maar het is een fabeltje dat rvs niet kan roesten.

7 likes

Dit lijkt sterk op putcorrosie.

Ik weet niet hoe oud het horloge is maar ik schat niet zo erg oud…

2 likes

Dit is dus normaal? Bij mij Seiko en Casio horloges heb ik dit niet.

Het horloges is amper gedragen en maar een paar maanden oud.

1 like

Heb je er recent mee in zee gezwommen?

1 like

Nee ik heb er nog nooit mee gezwommen.

1 like

Dat zeg/weet ik niet, zeker niet voor dit horloge

2 likes

Zwemmen in zout water of in een zwembad met chlooroplossing kan dit probleem veroorzaken.

Maar dit is wel erg rap na een paar maanden…

Ik heb dit in 30 jaar tijd nog nooit gehad.

2 likes

Ik heb dit ook nog nooit zo gezien, heb je er nog garantie op?

1 like

Mij lijkt dit niet normaal omdat het horloge amper gedragen is, ga het eens voorleggen aan de verkoper.

1 like

Ik heb dit ook nooit eerder gezien.

Ik neem aan dat er minimaal 1 jaar garantie op zit, eens kijken wat dit waard is in China.

4 likes

Nee, ik heb een Seiko aangeschaft in 2004 typisch werkhorloge en veel gedragen met werken ook veel in aanraking geweest met water en zwemmen.
En een Bruno ook al jaren in bezit en net gekeken maar geen roest helemaal niks.
En Steeldive heb ik niet dus kan ik je helaas niet verder mee helpen succes en hoop dat dit probleem verholpen kan en gaat worden.

1 like

Ik zie die plekjes meer als wijs en doorleefd.

3 likes

Dat is speciaal Steeldive staal, gemaakt van oude sardineblikjes. In het kader van de no-waste economie.

24 likes

Ben benieuwd. Het zijn niet de meest dure horloges, dus ik kan me zo voorstellen dat dit niet opgepakt gaat worden, maar wie weet.

1 like

Vraag me soms ook echt af wat er allemaal in het materiaal zit van Ali expres spul. Er is onderzoek geweest waarbij in sieraden uit China grote hoeveelheden lood en cadmium is gevonden wat opgenomen wordt via de huid. Wie weet wat er in dit staal is verwerkt. De RVS eigenschap is in ieder geval geen onderdeel van deze samenstelling blijkbaar.

Succes met de garantie.

2 likes

RVS betekent Roest Vast Staal.
Het chroom maakt een laagje corrosie waardoor het niet snel verder roest.
Maar het gaat om de samenstelling van staal chroom nikkel enz.
304 bv. Kan niet tegen zout water.
Er zijn heel veel soorten RVS
Rolex heeft zo zijn eigen recept samen stelling.
En Titaan heeft een hele goeie corrosie bescherming.
Maar ligt ook aan je huid zuur gehalte.
Ook dat kan van invloed zijn.
Maar is ook geen duur horloge natuurlijk.

6 likes

“RVS” en zeep zijn ook geen vrienden.

Alle Zack producten (júíst de zeep-dispensers) roesten gewoon. Oké, die draag je niet maar even als voorbeeld.

4 likes

Maar dat is IKEA rvs zo noem ik dat altijd.
Ook buiten lampen zijn vaak zo slecht.
En die zien geen zeep.

1 like

Ik heb bij mijn andere horloges ook geen roest, zelfs niet bij mijn andere Steeldive, bedankt voor je bijdrage.

Zo kun je het ook zien, ik vind het niet mooi uitzien.

Daar lijkt het inderdaad op, heb ik net een slecht blikje getroffen.

We gaan het zien.

Dank je, ik denk eerder dat het gewoon staal is, een magneet pakt er op en op al mijn andere horloges niet.

Een magneet houdt niet op rvs, maar op de band van de Steeldive wel.