Is dit roest? Steeldive horloge

Dat hangt ook weer van de soort RVS af. 304 is wel magnetisch.

2 likes

Het kan zijn dat jij pech hebt, maar ik denk eerder dat het gewoon inferieure kwaliteit is.

3 likes

precies mijn punt. de kwaliteit van de RVS zal niet erg hoog zijn, schat ik zo in.

1 like

“Vliegroest” is meestal oppervlakkig trouwens. Al geprobeerd dit weg te vegen?

4 likes

Help mijn rvs roest (winkelenbijsaar.nl)

Van internet gehaald

1 like

Bij de andere Steeldive die ik heb staat 316 rvs, bij deze kan ik het niet vinden??

1 like

Niet uitgesloten dat het dan inderdaad 304 is. Niet zo heel geschikt voor horloges :grimacing:

1 like

Het kan ook komen door staalvervuiling van buitenaf. Dus van staal gereedschap of een keer staal schuren / slijpen. Daarom hebben (goede) productiebedrijven staal en rvs werkzaamheden volledig gescheiden.

5 likes

304 is “pisbakkenstaal” toch? :face_with_peeking_eye:

4 likes

Bij de willard staat geen staalsoort:

Bij de tuna staat 316:

2 likes

Gaat niet echt helaas, dus geen vliegroest.

Aah f
k
 :smile:

7 likes

Dank je

Nee dat niet, het wordt best veel gebruikt en is van goede kwaliteit. Was mij horloge daar maar van gemaakt.

4 likes

Dat is van de kast maar wie zegt dat het bandje van hetzelfde hetzelfde rvs gemaakt is

Wat ik wel weet is dat RVS 316 volgens mij het meest gebruikt wordt voor horloges.
Corrigeer me als ik het fout heb

1 like

Ziet er zo uit he maar rvs kan ook roesten hoor.

1 like

Nee dat is gietijzer

1 like

Nee, pisbakkenstaal was vroeger een staalsoort zonder enige certificering of specificatie van de samenstelling. Wordt allang niet meer gemaakt. Gekscherend worden de minst hoogwaardige staalsoorten (bijvoorbeeld s235) nog wel eens zo genoemd, maar dat is feitelijk onjuist.

3 likes

Maar in de melk industrie gebruikt men 325 omdat 316 gaat roesten.
Nogmaals er zijn heel veel soorten
Rolex heeft een mooie soort

1 like

Mijn RVS keukenmes hangt anders wel aan de magneethouder.

2 likes

Goede uitleg :+1:

1 like