Ik heb geen uitgesproken voorkeur. Het gebeurt zelden dat ik niet weten welke datum het is, meestal heb ik dat wel aardig in mijn hoofd dus als er geen datum op zit mis ik die niet. Als hij er wel op zit, dan wel graag zo dat hij ook afleesbaar is. Positie maakt me dan verder niet uit.
Een horloge met datum kan in veel gevallen handig zijn. Toch heb ik al mijn horlogeās met datum doorverkocht en heb alleen nog horlogeās zonder datum (of andere functies). Puur en alleen omdat ik dat mooier vind.
En als je een datum echt heel, heel belangrijk vindtā¦
Had eerst vooral nodates, maar merk dat ik het toch wel handig vind. Van de 7 nu 4 met, waarvan 1 triple date en twee day-dates (maar zonder kroontje )
Ja hoor, hartstikke handig en het net als met voetbal kan je met een datum spelen op de 3, of de 4 , of als valse 4 op 4.5 of als midvoor op 6.
Als het maar smaakvol gebeurt en niet zoals dit ergens halverwegeā¦
Ik vermoed dat het een kwestie van gewenning is. Ik heb 5 van de 7 dagen mijn āwerkā Jazzmaster die voorzien is van datum. Als ik in het weekend of op meer casual dagen mijn MoonSwatch draag zonder datum mis ik em wel echt.
Merkte dat ik zelfs naar andere watches er specifiek op ging letten, maar moet eerlijk zeggen dat ik niet altijd even mooi vindt, dus nog in dubio of ik het waard vindt.
Altijd handige een datum, zonder datum heeft dan weer het voordeel dat je deze nooit hoeft te verzetten als de maand niet tot de 31e loopt.
Nee, als ik de datum echt niet weet en wil weten, kijk ik op mn telefoon of computer. Veel horloges zouden beter smoelen zonder datum.
Snap ik totaal. Ik heb een Breitling, mijn enige horloge zonder datum, gekocht wegens hevig verliefd en dan vergeef je veel. Maar ik draag ze vooral als we op vakantie gaan en geen datum hoef te weten.
Ik vind de datum een volledig overbodig iets op een horloge: je ziet ook de ontwerpers ermee worstelen (waar gaan we dat ding eens netjes neerzetten, hoe groot en in welke kleur en lettertype), het verstoort het evenwicht op de wijzerplaat, ik vind het lastig af te lezen vaak (ok ok leesbril) en als je meerdere niet-quartz horloges door elkaar heen draagt, āmoetā je 'm elke keer weer instellen als de gangreserve is bereikt, nog los van de 30/31 maanden en februari. En dan mag je ook je horloge nog niet gelijk zetten tussen 22 uur en 02.00.
Daarbij zie ik op alles om mij heen de datum; onderin mijn computerscherm, in diverse softwarepakketen en op mijn telefoon die ik dagelijks gebruik. De keren dat ik wil weten welke datum het is, zal op mijn werk zijn en dan staat de computer open en ligt mijn telefoon naast me.
Ik heb ze wel met datum, maar mijn voorkeur is zonder. Lekker rustig op de wijzerplaat.
Ik vind zowel met als zonder wel mooi, mij stoort het totaal niet.
Maar het voegt dus ook nix toe voor je.
Dat zou toch wel mogen voor een extra functie.
Heb 4 automaten alle 4 met datum. Geen van de vier heeft ooit de juiste datum. Vind het teveel gedoe iedere keer datum juist te zetten terwijl ik er nooit op kijk. Alle klokjes mogen van mij zonder datum
En horloges?
Die ookš Mausje
Nee het voegt niet persee iets toe denk ik maar ik vind het totaal niet storend. Ik heb er met en 1 zonder en ik vind beiden oke. Het voegt niet persee iets extra toe maar ik ben ook niet van mening dat het (zoals sommige zeggen) de wijzerplaat ābreektā of verpest .
Totaal niet belangrijk. Heb een aantal horloges met datumaanduiding, maar ik kijk daar nooit op. Horloges staan bij mij ook nooit op de goede datum. Ik verstel de datum niet, want het interesseert me nietā¦
Ik vergeet de datum vaak en grijp dan graag naar mijn horloge. Ik heb er een hekel aan om mān telefoon uit mān broekzak te moeten halen voor de tijd en/of datum.
En wat betreft deze:
Een datumwiel is rond. De datum lager zetten kan bij dit horloge dus niet (in elk geval niet op een simpele manier), omdat het datumwiel dan niet in de kast past. Dat is nou eenmaal een probleem bij rechthoekige horloges.
Ze hadden 'm in dit geval misschien beter weg kunnen latenā¦
Een loep is de beste uitvinding ever!