Ik heb het een horloge zonder datum, mooier in balans. Vaak is de plaat donker en hebben ze er een witte datum in…
En geen gedoe bij het gelijk zetten, geen datum om goed te zetten want als die er wel op zit moet die bij mij wel goed staan.
Ik heb het een horloge zonder datum, mooier in balans. Vaak is de plaat donker en hebben ze er een witte datum in…
En geen gedoe bij het gelijk zetten, geen datum om goed te zetten want als die er wel op zit moet die bij mij wel goed staan.
Een horloge is erg belangrijk!
Hoe je het ook wend of keert, alles is een kwestie van smaak toch? En gelukkig maar anders hebben we straks allemaal hetzelfde horloge met of zonder datum
Bij tudor
Ik ben gewend om heel veel op mijn horloge te kijken voor de tijd en ik mis echt iets als ik geen horloge om heb, maar ik kijk er nooit op voor de datum. Ik wissel vaak van horloge, maar zet zelden of nooit de datum op de juiste dag. Veel te veel gedoe voor mij, zelfs als het horloge snelverzet heeft. Ik stoor me echter ook niet aan de aanwezigheid van een datumcomplicatie en de meeste van mijn horloges hebben er een. Op een bepaalde manier hoort het wel bij het ontwerp en breekt het de monotoniteit van sommige wijzerplaten voor mij. Bij de Siub heb ik heel lang getwijfeld, date or no date. Eerst vond ik no-date veel mooier, maar inmiddels vind ik de date completer, ook al kijk ik nooit naar de datum. De pukkel vond ik vroeger ook altijd vreselijk, maar ben ik inmiddels ook aan gewend.
Ik ben al lang blij dat ik de tijd nog kan lezen op een horloge. De datum checken op horloge: eerst leesbril - die zijn ook altijd foetsie - zoeken, (Kom op HFers geef nou toe, we zijn toch met meer dan de 2 die er in dit topic voor uit komen) om er dan achter te komen dat hij toch niet correct staat ingesteld… dan makkelijker op de telefoon. Maar gelukkig kan ik mij meestal nog wel herinneren (nog niet aan het dementeren) welke dag/datum het is… dus eigenlijk een voor mij een totaal overbodige complicatie, zij het dat al mijn horloges wel een datum hebben, op 3, 4 uur of pointer date (2x Oris classic), dus enige inconsistentie is mij niet vreemd…
Gek genoeg moet de tijd wel nauw aansluiten met atoomklok (ja, ook mechanische horloges), maar datum niet dus
Op elke plaats waar ik kom, hetzij mijn hoekje in de zetel, alle wc’s en ook in beide auto’s heb ik een leesbril liggen. En dan liggen er in de kast nog 2 reserve binnen handbereik.
Dus nee, dat probleem ken ik niet.
Ik draag een horloge (met datum) sinds ik een kind ben. Een smartphone waar je tijd en datum kan op aflezen heb ik sinds 2017. Dat gaat er bij nooit meer in geraken om daar naar tijd of datum te kijken. En dan nog, tijd en datum is een vertrouwde polsbeweging verwijderd.
Vroeger was een datum op m’n horloge belangrijk voor mij. Op de 3, eventueel op de 6 of 12 maar zeker niet tussen de 4 en 5 gefrommeld. Jakkes! En ook niet te ver naar binnen wat je vaak ziet bij horloges die zo nodig in afmeting hebben moeten groeien om zo aan de modetrend te voldoen. Het uurwerk is daarbij niet meegegroeid. De laatste tijd ben ik meer en meer gaan genieten van het concept van een eenvoudig 3-wijzer horloge. Grab and go. Gewoon waarvoor het instrument bedoeld is, namelijk de tijd aangeven. M’n telefoon voorziet me wel in de rest…
Ik vind het doorgaans een pré als de datum functie mist. In ieder geval is het een feature die, als ie niet goed uitgevoerd is, een horloge echt kan verpesten.
Datum wel, dag niet…
Zal wel aan m’n leeftijd liggen, maar ik moet elke dag kijken wat de datum is… 🥲
Om één of andere duistere reden weet ik wel welke weekdag het is…
Ik vind datum fijn op mn horloges. Dag is ook leuk.
Ik heb niet altijd een telefoon bij me, maar wel altijd een horloge.
Datum? Nee, niet noodzakelijk, zo slecht is mijn geheugen ook nog niet.
Geen bezwaar als de datum mooi is ingepast in de wijzerplaat, maar anders liever niet.
Voor mij persoonlijk is een datum op mijn horloge een “must have”.
Dit mis ik namelijk ook op een model als de Daytona.
Een dag aanduiding is niet noodzakelijk maar maakt het voor mij wel af.
Een Day-Date is daarom voor mij ook eigenlijk het complete horloge.
Hoe veranderlijk de mens kan zijn:
Ik ben om. Het is superieur. Het is er wanneer je het zoekt, je ziet het niet wanneer je er niet specifiek mee bezig bent.
Eigenlijk alleen op reis handig, vooral daydate.
Verder eigenlijk liever zonder datum, maar zelden/nooit een dealbreker.
Qua symmetrie is zonder gewoon mooier.
Deze gaat vaak mee …
Datum is niet echt nodig voor mij. Met mijn kantoorbaan zie ik altijd wel de datum op mijn scherm.
Het is wel leuk als het erop zit omdat het toch weer een (extra) complicatie is.
Als het er zit, liefst op de 6 uur. Dan is symetrie beter te behouden