Is een datum belangrijk op een horloge?

Als het een El Primero is op de eerste dag van de maand wel, ik ben klaar voor morgen :wink:;

4 likes

Goede reactie! Duidelijk omschreven en veel voorbeelden. Dankjewel!

Voor mij niet zo belangrijk, mag zonder de datum versie
Ik vergeet soms de datum te verzetten
Heb daar helemaal geen behoefte aan

1 like

Mijn voorkeur gaat zo:

Op een gedeelde eerste plaats: Een mooie datum-implementatie of een no-date. Maakt mij niet uit. Een mooie datum is best handig, een no-date lekker rustig.

Dan heel erg lang niets, en dan de “Het uurwerk is net te klein dus hij staat te dicht op de midden-as”-datum.

Dan weer heel erg lang niks, en dan de meeste datums op half vijf of vier uur.

Dan weer heel erg lang niks, en tot slot mijn grootste haatobject… Een rond datumvenstertje.

Maar ja… Dat er niks in steen gehouwen staat is ook waar. Ik dacht niet dat het kon, maar ik zit hier ook likkebaardend naar te kijken:

• Afgekapte indice op vijf, bommen en granaten
  • Totaal overbodige grossdatum, de onverlaten
  • Gangreserve op half elf, godbetert
  • Datumvenster is beige, plaat is zilver, nondeju

En toch op dat horloge geilen. Schiet mij maar lek.

4 likes

Ik gebruik de datum dagelijks, hoewel ik achter de pc zit, merk ik dat ik vaak naar mijn horloge kijk om de datum te checken (suffe gewoonte denk ik). Maar goed iedere keer als ik dan kijk, zie ik ook wat moois :slight_smile:

4 likes

Onlangs mijn eerste horloge zonder datum gekocht. Ga ik niet vaker doen.

2 likes

Haha Credor maakt hele mooie horloges.

1 like

Voor mijn werk vind ik het wel handig maar buiten werk niet.

1 like

Zoals je reeds al hebt kunnen lezen, zoveel mensen, zoveel meningen. Ik zou voor HET horloge kiezen waar je het meest mee hebt. Heb je een datum niet perse nodig dan is die daytona geen verkeerde keus, vindt je het toch leuker met datum dan een GMT. Maar het belangrijkste blijft dat je een klik hebt met een horloge. Dus niet voor een horloge kiezen omdat die zo populair is maar omdat je er een klik mee hebt! Succes met je keuze :ok_hand:

1 like

Ik kan niet zonder

1 like

Voor een scheet meer dan 3000 pegels heb je ook een horloge met een hoeveelheid datum en andere moment aangevende complicaties, waar je u tegen zegt ;

Voor als alleen de datum niet genoeg is.

4 likes

Datum heeft mijn voorkeur.
Onderaan op zes uur heeft de voorkeur.
Op drie uur is ook wel oké.
Tussen vier en vijf uur mag ook, maar dan wel rechtop.
Een datumloep is erg, heel erg. Dat verzin je toch gewoon niet. Nooit! Dan liever geen horloge. :wink:
Geen datum mag ook, maar liever niet.

2 likes

Mooi gezegd! Een originele definitie van tijd. Nog niet eerder zo tegengekomen.
Ik moet wel toegeven dat ik dan regelmatig een klok aan mijn pols heb en geen horloge… :slight_smile:

Mooi gemaakt is niet altiijd mooi vormgegeven. En andersom. Wat moet je dan?
Ik vind 'm ook mooi!

Ik heb er zóveel, ik loop elke dag te k(l)ikken ! :joy: :joy: :joy:

2 likes

Als horloge fan ben ik heel tevreden,
Met al mijn klokjes uit een ver verleden.
Ik loop dagelijks te kicken.
Als ze op tijd lopen en tikken.
Alleen met een datum is het soms wat omstreden.

7 likes

Lol, wacht maar tot je ogen achteruit gaan. Heb je een datum op je horloge zie je nog niet welke datum het is :wink:. Ben ik blij dat op sommige horloges er een loep zit, zie ik tenminste welke datum het is :grin:.

Ook dat kan je nog, rijmen en dichten, van alle markten thuis :wink:

4 likes

Ferry. Een datumpuist is ALTIJD verschrikkelijk. Hoe erg je ogen ook achteruit gaan .

6 likes

Misschien moet je toestemming vragen aan @hendrik maarik denk dat je in,het kleine gedichten topic, ook wel limericks mag plaatsen.

3 likes

Is een horloge belangrijk?

1 like

Geen enkel probleem voor zo n fraaie limerick :innocent:

5 likes

Wel handig datum, vergeet ik vaak. En soms is dag datum handig maar dan werk ik te weinig.

2 likes