Is een fake nu echt zo erg?

Iedere juwelier ziet dat het nep is. Een tourbillon is heel goed te onderscheiden van een zichtbare balans. Bijna 100 % kans dat je eigenlijk gewoon uitgelachen wordt. Nep is niet sexy. Ik heb laatst toevallig ook nog iemand volledig in z’n hemd gezet, die gozer probeerde aan de bar een meisje te versieren met z’n Rolex Seadweller. Ik zeg: leuk klokje, maar een echte heeft een heliumventiel en die van jou niet…Kijk, dat bedoel ik nou. Koop gewoon lekker een originele IWC ofzo, voelt toch veel beter ?

Het is wel zo dat en fake de aanleiding kan zijn tot aankoop van een echte . Laten we zeggen een testrit … Ik heb een mooie nep Panerai omdat ik Panerai al lang mooi vind en de echte prijs niet echt wou betalen . De fake heeft mij doen inzien dat het toch niet genoeg is voor mij . Daarmee bedoel ik , ik vind het nog steeds een erg mooi horloge maar ik heb graag een secondewijzer waar ik exact tot op de seconde kan aflezen en een minutenwijzer die op elke minuut een streepje heeft . De echte zal ik dus niet kopen , maar ik beweer dan ook tegen niemand dat dit een echte is … Ik ben nu aan het kijken naar een echte Omega om te kopen met de kennis opgedaan op de fake . Ik heb veel liever echt en ik denk dat iedereen zo wel is maar aangezien de prijzen voor echt zo hoog zijn is een fake soms niet slecht . Ik denk dat het Armani is die gezegd heeft , van mij moeten ze nammak niet stoppen , des te meer mensen het dragen des te meer reclame voor mijn merk en als ze de echte willen komen ze toch naar mij . Ik denk dat daar wel een grond van waarheid in zit .

Henrik, ik lach me i.d.d helemaal gek als ik mensen naar die neppert zie kijken met ogen op steeltjes!

Ik heb blijkbaar op nogal wat lange tenen getrapt. Diefstal van intelectueel eigendom??? En maar mee betalen aan allerlei flut reclame campagnes, en de horloges financieren van "bekende "mensen??? Daar pas ik voor, c.q. heb ik geen probleem mee. Het is i.d.d net als met auto s, emotie!!

Wimster Schreef:

Ja Marc, ik weet dat je die twee kunt
onderscheiden maar het was “as a matter of
speaking”

Trouwens, even off-topic, ook ik heb ze liggen
(1994 en 1999) maar geef mij toch maar Rieussec
voor veeeel minder centekes…

Rieussec heb ik ook; evenals De Fargues ( maar da’s nog steeds veel centekes )

Btw - ben jij ook een ( Bourgondische ) Vlaming ???

Geen commentaar, ik ben van de blauwe knoop!

Dat kan zijn, maar ik heb wel een aantal echte toppers in mijn nachtkastje liggen!
Veel meer fun met een neppert, ben ik een psychiatrisch geval???

Halleluja!!
wat een prachtig epos.

Dat zei mijn oude grootvader ook altijd, bezit is het einde van het vermaak!
Ik bezit geen Piaget van 20.000 euro, maar hij lijkt er wel op!!
Ik vermaak me.

Zo had ik het nog niet bekeken :slight_smile:

Helemaal eens pyros, mijn eerste Vacheron Constantin was ook nep, heb nu een echte in mijn nachtkastje liggen.

:slight_smile:

Heb ik al :slight_smile:
Dit is nog veel leuker. Tijdens een vakantie in Mexico heb ik het vege lijf gered met het (na enige aarzeling) overhandigen van mijn "Rolex " :slight_smile:

Zucht Jur toch ,…

hendrik Schreef:

Helemaal eens pyros, mijn eerste Vacheron
Constantin was ook nep, heb nu een echte in mijn
nachtkastje liggen.

Echt waar…je woont toch niet toevallig in Zuid Limburg ?

hendrik Schreef:

Heb ik al
Dit is nog veel leuker. Tijdens een vakantie in
Mexico heb ik het vege lijf gered met het (na
enige aarzeling) overhandigen van mijn "Rolex "

Hendrik ik vind je FANTASTisch (tu)

Nep en de oplossing:

Deze oplossing is al eens vaker aangedragen, eigen foto

Zo te lezen heb je een mooie collectie, Hendrik! Kun je eens wat foto’s plaatsen?

Dank je wel Henrik. Ik neem aan dat je reactie ironisch bedoeld is. Zo niet, ook leuk en evenzeer oprecht dank! Hrgr. Clearsky

Hallo net nieuw hier maar volg dit en het andere de zin van luxe horloges al een tijdje,ook ik heb 2 neppers op mijn nachtkastje liggen en geniet er nu al 4 jaar van zonder service beurt overigens van 400 euro .
De schoonheid is voor mij hetzelfde je hebt inderdaad neppers die je van 100m al ziet ,maar betaal ietsjes meer dan is het wel heel erg goed opletten.
Mijn iwc en breitling kosten mij samen 250 euro ,tja dat valt dus erg mee voor iets wat perfect op tijd loopt en net zo mooi is kwa uiterlijk.
Je hebt ook neppers waar bv een valjoux 7750 in zit dezelfde als in een echte breitling bv alleen betaal je dan geen 4000 euro maar 350 wie is er dan gek.
Kun je na gaan wat ze verdienen je betaald duidelijk de naam dus.
Tevens zie ik dat sommige dure horloges 1 week hebben en er alweer genoeg van hebben en hem weer verkopen ,sommigen 14 stuks per jaar ofzo de namen kennen jullie vast wel dus zo zaligmakend is een originele ook niet.
Snap de agressie van sommigen ook niet rolex of breitling of iwc gaan er echt niet falliet door ,ze krijgen eerder reclame er door.
Dus als iemand 3500 voor een rolex wil betalen ,dan haal ik liever de nepper voor 100 euro en koop over 5 jaar weer eens wat anders ,zonder dure service beurt.
Moraal van mijn verhaal er word erg overdreven gereageerd je bent bijna erg fout bezig volgens sommigen ,of misschien is het de kift dat je voor 100 euro ook 1 kan kopen met hetzelfde uiterlijk.
Groet Tom. ps ben geen handelaar anders krijg ik die reactie vast weer ,maar gewoon een horloge liefhebber die voor al dat moois wat minder wil betalen.

Als je niet inziet waarom een echte Breitling zoveel duurder is dan een fake, heeft het ook geen zin om er een diskussie over te voeren.

Ruud