Is een fake nu echt zo erg?

Ja, dát is wel een voordeel,haha.

WAUW!!! volgens mij is Harry weer terug na z’n 5***** wereldreis, alleen nu onder een andere naam…
groet, frank.

Nou, agressie is een heel groot woord, hoor…ik vind het op z’n minst jammer dat er veel van die rommel in omloop is. D.w.z. als ik in een grote stad loop in de zomer (dus iedereen korte mouwen) en ik zie zo veel van die nep Rolexen (vooral GMT en Sub) dan is het bijna niet meer leuk om er een te hebben, immers als “de eerste de beste” er ook mee loopt hoeft het voor mij niet meer…Toegegeven, die originele sport-Rolexen zie je ook heel vaak, maar het gaat even om het argument. Ander nadeel is dat men met een originele soms ook aangezien wordt voor nep-drager. Stel dat je voor 20.000 een levensecht bouwpakket van een Ferrari kunt krijgen, dan is de lol er toch ook zo af, zeker als je een echte hebt. Je betaalt voor het vakwerk van zo’n horloge. Koop je een Portugieser voor 8800 euro, zie je verderop doodleuk een armoedzaaier met een goedlijkende nepper lopen…dan is het “unieke” er snel van af.

De strekking van je betoog klopt natuurlijk wel, Ed. Maar is een echte Rolex uniek? Die Majetek Vojenské Spravy van Tom Koerts is veel unieker, denk ik. En ik vermoed dat zelfs een armoedzaaier zich die wel kan veroorloven. Of heb ik het helemaal mis, Tom?
Adriaan

Mikado schrijft; ‘Mijn iwc en breitling kosten mij samen 250 euro’. Net zoiets als Hendrik schreef… Nou Mikado… Je hébt geen IWC en Breitling. Ik denk dat dit de kern is waarover we het hebben: Een behoorlijk mensen in de samenleving is zo bezig om blij te zijn, omdat ze denken dat ze anderen voor de gek houden. Ten eerste ziet iedereen dat het nep is maar heeft erg met de drager te doen en zegt dus maar dat het wel leuk uitziet. En als anderen maar vaak genoeg tegen je liegen, dan gaat de drager er nog in geloven ook :slight_smile:

Hoe echt wil je zijn? Dat is een interessante vraag. Ik kan zelf ook niet onbeperkt kopen. Nee, ik spaar dan maar voor een iets goedkoper, maar goed horloge. En als je het dan laat zien aan de medeverzamelaars, zal niemand zeggen: wat een goedkoop ding. Nee dan zul je merken dat geld niet de belangrijkste rol speelt, maar dat de medeverzamelaars erg blij voor je zijn en dat is toch net iets mooier. Het zegt mijns inziens iets over hoe iemand in het leven staat: oppervlakkig, of met oog voor echt mooie spullen of contacten met anderen en dat staat eigenlijk los van geld.

Nee, dat “unieke” sloeg meer op de portugieser. Boven schreef ik ook: “toegegeven, die originele Rolexen zie je ook heel vaak”. het gaat er kort om dat een horloge in ieder geval een stuk minder zeldzaam, uniek enz. wordt, hoe veel originele er ook zijn.

On-topic; De hele markt wordt verziekt met imitatie kleding, horloges, pennen, etc…
Het ergste vind ik nog als mensen zeggen ik heb een “Armani”, “Panerai” of “Delta”, terwijl het allemaal uit dezelfde fabriek uit Taiwan komt.

Daarin tegen ben ik gestopt met mezelf er teveel aan te storen.
Zolang E-bay / Marktplaats deze troep vrolijk toelaat op de veilingsite’s is het vechten tegen de bierkaai!!!

Jaap (tu) (tu)

Ik wil niet dat je denkt dat ik zo weinig moreel heb :smiley:

Ik ga er maar van uit dat mensen als Hendrik en Mikado niet weten waarom hun horloges zo goedkoop zijn. Maar zo niet zal ik dat deels voor ze uit de doeken doen.

  1. Je horloge bestaat uit materiaal dat minderwaardig is aan het origineel, dus goedkoper
  2. Je horloge is van technisch mindere kwaliteit, dus goedkoper
  3. Je horloge wordt door kinderen in derde wereldlanden onder erbarmelijke omstandigheden in elkaar gezet (kinderarbeid), die zijn goedkoper dan opgeleide vakmensen.
  4. Je horloge wordt niet met dure campagnes aan de man gebracht maar door illegalen (uitbuiting, misbruik van mensen in zwakke positie) op markten of via websites als Marktplaats, dus goedkoper
  5. De opbrengst van je horloge gaat niet naar de “volgevreten aandeelhouders van de dure merken” maar naar organisaties die daarmee niet veel goed doen, zie punten 1 tm 4 en nog meer ellende.

Als je dit echt niet wist en je nu een beetje schaamt, ben je toch nog een net mens (in mijn ogen, voor wat het waard is). Ik zou als boetedoening 500 euro overmaken aan Unicef, misschien dat die daarmee nog wat kunnen doen voor de slachtoffers van illegale handel.

Als je nu nog steeds denkt dat je slimmer bent dan mensen met originele horloges, spekkoper of nog wat van die onzin, moet je het zelf weten maar dan heb je echt helemaal geen geweten. En met gewetenloze mensen is het moeilijk discussieren.

henrik rules (tu)

mikado Schreef:

Mijn iwc en breitling … < <

Sorry, maar je hebt helemaal geen iwc en/of een Breitling. Je pronkt met andermans’ veren en je maakt je schuldig aan piraterij. Beide zaken moet je zelf weten, maar probeer het niet goed te praten op een horlogeforum, dat is kansloos.

Ik zeg altijd maar, er bestaan geen nep-rolexen. Je hebt een Rolex, of een illegaal chinees namaakklokje.

vergeet het terrorisme niet henrik :stuck_out_tongue:

Allereerst: diefstal van merken is zoals elke vorm van diefstal verwerpelijk, laat daar geen twijfel over bestaan. Helaas vrees ik dat Henriks betoog niet helemaal opgaat. Dat vervalsingen van merkartikelen door hele of halve criminelen worden geproduceerd en verhandeld wil ik wel geloven. Ik vrees alleen dat niet alleen deze producten onder erbarmelijke omstandigheden en onder andere door kinderen worden gemaakt, maar dat dat ook geldt voor andere zaken die wel legitiem op de markt worden gebracht. M.a.w. aan veel producten uit een lagelonenland zit een luchtje. Een dilemma dus. Uit moreel oogpunt moet je zeggen: Niet kopen, die handel. Maar help je daar die arme landen en in het bijzonder die kinderen mee? Er wordt door de VN aan gewerkt, maar levert dat iets op? Is iemand op dit forum hier echt van op de hoogte? Let wel, mijn verhaal gaat niet alleen over nep-horloges of andere nep-merkartikelen, maar ook over ‘bona fide’ té goedkope artikelen uit arme landen.

Hoi als iemand op een verjaardag aan mij vraagt is dat een echte breitling dan ga ik niet stoer zitten doen zou ik zielig vinden trouwens nee dan zeg ik vol uit tuurlijk niet hij is een namaak.
Ik heb ook echt geen namaak gekocht om te laten lijken aan de bujiten wereld van kijk mij nou eens zo rijk ben ik ,en ga glunderen als ze denken van tjonge die heeft poen.
En wat is poen de meeste op dit forum zijn echt niet stinkend rijk of wonen allemaal in een bungalow.
Mijn auto koste mij nieuw 28.000 euro had ik zeker ook een echte breitling en iwc voor kunnen kopen maar het is een keuze geweest zoals alles in het leven.
Ik geniet alleen van de schoonheid van mijn klokjes okay gejat klopt maar uiterlijk voor mij als leek net zo mooi als een echte en daar gaat het voor mij om .
Ik draag een horloge dus duidelijk voor mij zelf en zeker niet voor de buitenwereld,waar ik bij sommigen een hoog twijfelgehalte bij heb.
En de grote jongens gaan er echt niet door falliet ,en tegen houden kunnen wij dit toch niet .
Groet.

mikado als je zo alles bekijkt kan je beter alles als namaak kopen ,van die 28000 euro van je auto had misschien een imitatie bodykit ferrari, porsche of wat ever kunnen kopen.
waar trek je de grens.

Waarom hebben we het hier over…

het heeft toch geen nut om het erover te hebben, wat je ook zegt de fake liefhebbers hebben een vaag weerwoordje en het dringt toch niet tot hun door.

Hay Masterfan nou vaag weer woordje ik zeg zoals ik er over denk,en voel mij absoluut niet fout bezig.
We halen allemaal wel eens films of muziek van internet kopen dus niet de orginele cd ook fout dus.
Probeer alleen te laten zien dat je er ook anders tegen aan kan kijken zonder gelijk iemand te gaan beschuldigen.
Ik geniet enorm van mijn fake navitimer ,nou jij misschien van je echte nou zijn we beiden blij toch daar gaat het om.
Alleen die van jou zit honderd maal beter van binnen beter in elkaar okay een punt ,maar voor mij is alleen de schoonheid van buiten van een horloge belangrijk dat zie ik en of er dan een batterij in zit no problem alleen maar makkelijk en goedkoop en loopt daardoor nog nauwkeuriger ook.
Groet.

Dit onderwerp komt met de regelmaat van een klok (pun not intended) terug op dit forum. Uit de vele reacties blijkt wel dat heel veel forumleden het interessant en misschien wel belangrijk vinden. De argumenten die Henrik hierboven noemde zijn zeker van groot belang. En proberen om onze medemens een beetje op te voeden kan nooit kwaad, zelfs al is het vergeefse moeite.