Is een fake nu echt zo erg?

mikado Schreef:

Hay Masterfan nou vaag weer woordje ik zeg zoals
ik er over denk,en voel mij absoluut niet fout
bezig.
We halen allemaal wel eens films of muziek van
internet kopen dus niet de orginele cd ook fout
dus.
Probeer alleen te laten zien dat je er ook anders
tegen aan kan kijken zonder gelijk iemand te gaan
beschuldigen.
Ik geniet enorm van mijn fake navitimer ,nou jij
misschien van je echte nou zijn we beiden blij
toch daar gaat het om.
Alleen die van jou zit honderd maal beter van
binnen beter in elkaar okay een punt ,maar voor
mij is alleen de schoonheid van buiten van een
horloge belangrijk dat zie ik en of er dan een
batterij in zit no problem alleen maar makkelijk
en goedkoop en loopt daardoor nog nauwkeuriger
ook.
Groet.

tip hou je van de looks van een navitimer maar kun je hem niet betalen :
-Ollech & wajs ( zwitsers mechanisch uurwerk , 1000 euro )
-poljot ( kwalitatief mechanisch poljot uurwerk, 225 euro )
-adee kayee ( klokje kost rond de 100 euro met een miyota uurwerkje )

en ga zo maar door. Dus als het alleen om de buitenaknt zou gaan is zon horloge een prima koop. Bij fake gaat het er toch om dat het merk erop staat.

1 like

vreugd2 Schreef:

Dit onderwerp komt met de regelmaat van een klok
(pun not intended) terug op dit forum. Uit de vele
reacties blijkt wel dat heel veel forumleden het
interessant en misschien wel belangrijk vinden. De
argumenten die Henrik hierboven noemde zijn zeker
van groot belang. En proberen om onze medemens een
beetje op te voeden kan nooit kwaad, zelfs al is
het vergeefse moeite.

nee heb zelf ook al weer gereageerd, maar men blijft met ontwijkende antwoorden komen in plaats van in te zien hoe het ziet. ik heb nu laten zien dat het niet om de buitenkant gaat want dan kun je ook mijn aangedragen alternatieven kopen, het gaat dus wel degelijk om het feit dat die merknaam erop staat.

Wellicht dat de forumbeheerder dat weer eens op kan zoeken want deze discussie zou wel eens héééééél lang kunnen worden

Komt niet in de buuuuuuuurt! :smiley:

mikado Schreef:

en tegen houden kunnen wij dit toch niet .

Lekker makkelijk, zo ga je zeker ook door het leven? Lees dit is en geef daar een behoorlijk natwoord op Mikado: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,41291,41467#msg-41467

Hij zegt niet veel die Jur, maar hij let wel op :smiley:

Ruud

toch vind ik dat deze beide heren hier een punt hebben gemaakt :

@ Mikado : We halen allemaal wel eens films of muziek van internet kopen dus niet de orginele cd ook fout dus.

@ vreugd2 :Ik vrees alleen dat niet alleen deze producten onder erbarmelijke omstandigheden en onder andere door kinderen worden gemaakt, maar dat dat ook geldt voor andere zaken die wel legitiem op de markt worden gebracht. M.a.w. aan veel producten uit een lagelonenland zit een luchtje. Een dilemma dus.

Jij bent horlogeliefhebber??? Nou nee, hoor
niet als je met neppers rondloopt.

Geert,

De vraag was ook wat cynisch bedoeld
:wink:

Gelukkig hebben we de foto’s nog
Waar blijven ze, Hendrik?

Ik heb een paar weken geleden bij een klant nog meegemaakt dat een werknemer zat te pronken met zijn “Breitling” en maar volhouden dat hij echt was

Ik een week later met mijn Aerospace om mijn pols die jongen weer tegengekomen, met de tekst: "zo jochie, flink doorsparen dan kun je er over een paar jaar eens naar een echte kijken"
Waarop zijn antwoord was: "Ja, maar dit is een andere collectie en komt ook uit dezelfde fabriek
"
Keep on dreaming zeg ik maar :slight_smile:

( De waarheid gebiedt me overigens wel dit te vertellen: ik ben op mijn 19de in aanraking met het merk Breitling gekomen, ik had maar 1 wens, en dat is om er ooit eentje te bezitten. Ik heb zelf ook een fake gedragen een aantal jaar, puur om het feit dat ik er helemaal gek van was en geen echte kon betalen. Ik heb mezelf toen voorgenomen te stoppen met roken en van het geld wat ik heb opgespaard een echte te kopen. Nu draag ik een originele Breitling Aerospace met heel veel plezier en ben er trots op!)

( De waarheid gebiedt me overigens wel dit te
vertellen: ik ben op mijn 19de in aanraking met
het merk Breitling gekomen, ik had maar 1 wens, en
dat is om er ooit eentje te bezitten. Ik heb zelf
ook een fake gedragen een aantal jaar, puur om het
feit dat ik er helemaal gek van was en geen echte
kon betalen.

Heb je er toen ook bij gezegd dat het een imitatie was? (als iemand er al om vroeg?)

Tuurlijk, als 19 jarige die net klaar is met school kan (bijna) nooit zoiets veroorloven, en ik lichtte het ook toe, dat ik graag een echte wil maar het niet kon veroorloven.
Je hebt gewoon echt van die mensen die je willen laten geloven dat hij echt is, en dat is mij ook zeker een doorn in het oog, wees eerlijk tegenover iemand anders en ook zeker tegenover jezelf.
Dat iets fake is, tot daar aan toe, maar je bent als persoon ook fake als je erin doorgaat met beweren dat iets echt is wat zeker niet zo is.

Fantastische discussie. Volgens mij is er ook sprake van een botsing tussen gevoel en verstand. Ik ben ervan overtuigd, dat niet alle prijsverschillen tussen fake en echt te verklaren zijn in kwaliteit. Het goede gevoel, dat ik als liefhebber heb bij een eerlijke klok (dit hoeft niet per se een dure te zijn !) kan ik domweg niet opbrengen bij een nepper. Fabrikanten weten dat, en men laat ons voor dit gevoel ook flink betalen. Toch blijf ik echte horloges kopen. En omdat ik niet zwem in het geld, zijn dit meestal exemplaren van de wat goedkopere merken (Frederique Constant, Mido en binnenkort Hamilton). Blijft namelijk wel een feit, dat het in principe natuurlijk gestolen waar is. Op zijn minst voor wat betreft het idee. En dat wil ik niet in huis hebben. Trouwens ook geen films etc. .
Lastig uit te leggen, maar ik hoop dat de strekking duidelijk is.
groet
Harald

Erg slap argument Jaap net of jij geen producten in je huis hebt wat uit dat soort landen komt ,daar komt tegenwoordig meer vandaan dan jij denkt ,ook kinderspeelgoed dus geen sinterklaas meer vieren ,dus nu niet de sentimentele toer op gaan .

We hebben het eerder ook wel gehad over nepperds. Ik heb geen fake-horloges, maar ben niet zo HEEEL erg principieel tegen. Dat ik er geen koop is omdat de kwaliteit – voor het geld – vaak toch matig is. Maar er zijn uitzonderingen. Je koopt een heel aaardige ROLEX-Submariner-replica met automatisch ETA-uurwerk voor pak-m-beet Euro 300. Je ziet 't verschil met echt echt niet. Eerlijk gezegd: dat vind ik best 't overwegen waard. Ik geloof ook niet dat ROLEX daar enige schade van ondervindt, daarvoor is het prijsverschil te groot. Maar aan de andere kant: je koopt op Ebay voor Euro 150 ook een Bulova Accutron automaaat met alles d’r op en d’r an, dus dan doe ik dat toch liever (heb ik ook gedaan).

Wacht, ik lieg. ik heb wel een nepperd in bezit, een kadootje. Een Patek nog wel! Maar ZO erg fake, dat je 't van een metertje of 30 al ziet. Die draag ik dus nooit. Fake is goed, maar dan wel een beetje fake van kwaliteit
 Ik bedoel ECHT fake, dat heeft nog wel wat
 Mocht iemand een adresje weten voor een goede fake, ik hoor het graag. :wink:

Jij zei : je koopt op Ebay voor Euro 150 ook een Bulova Accutron automaaat .

Een Bulova Accutron automaat bestaat niet !
Is nooit gemaakt.

1 like

Toch zou ik bij een hele goede fake geen “lekker” gevoel hebben. Misschien dat dat wel mee zou vallen als ik het origineel zou hebben (en die fake gebruikte om een beetje mee te raggen in de tuin ofzo), maar dan nog
Het gevoel van: het is nep, bagger, rommel, zou toch overheersen. Denk dat ik toch liever voor een Rolex gewoon die 4000 neer zou leggen dan 300 voor een fake met ETA die bijna perfect is. Puur gevoelsmatig dus.

Korte reactie dan maar;

als je het niet kan betalen, koop dan iets goedgeljkends wat eerlijke handel is. Wat Master Fan net zei, merken als Poljot, of bijv. Tissot. Prachtige horloge’s en ook nog eens betaalbaar. Niets mis mee dus.

En ook op ‘uiterlijk’ gebied is er genoeg keuze, zie het Plakmerk topic. Dus ik snap eigenlijk niet waarom je ĂŒberhaupt met iets neps wilt/durft te lopen. Voor mezelf zou ik het niet kunnen verantwoorden, en aan m’n portemenee al helemaal niet. Geld weggooien zou m’n Vader zoiets noemen, iets wat je niet kan zeggen als je spaart voor een Ă©chte Rolex van +1000euro, dan is het een slimme aankoop. :slight_smile:

Just my 2 (fake) cents.

He JW pm je me nog even over de Omega