Ja, ik liet haar kiezen. Dat werk best goed.
Zijn jullie soms op zoek naar vrienden ten uitbreiding van de vriendengroep?
Bedankt allemaal
De Seiko gaat terug. We geven hem een paar andere opties, en we zijn vooral blij dat hij eerlijk was.
Voor mij draait een cadeau om de aandacht die je geeft aan iemand die je kent.
Basiscriteria deze x: automatisch uurwerk en stalen band, iets dat hij op meerdere gelegenheden kan dragen.
We waren met drie vrienden. Eén van ons was erg invested in de lievelingskleur, dus daar hebben we ook rekening mee gehouden.
Hoewel ik deze keuzes zelf heel veilig vind, heb ik wel geleerd dat mijn waardering voor horloges misschien wat té breed en divers is… Daardoor ben ik er misschien aan voorbij gegaan dat, als je niet écht fan bent van een horloge op de pols, je er minder enthousiast van wordt.
Voorstel 1 – Kantoorhorloge: netjes en sportief
Titanium, saffierglas, mooie prijs-kwaliteit- Titanium, saffierglas, mooie prijs-kwaliteit
Citizen Tsuyosa 37mm – zwart/wit/champagne
Citizen NJ0180-80X Zenshin
Voorstel 2 – Instapper, sport horloges, divers tot casual
Seiko Sport-serie – mooie looks, maar tegenwoordig wat prijzig voor de materialen
Voorstel 3 – Fieldwatch
Timex Expedition North GMT – geen stalen band, titanium klokje met rubber.
Ikzelf zou ze allemaal wel waarderen!
De timex moest ik wel erg mn best voor doen om voor nu te laten.
Als we ooit in de Tudor/Rolex-hoek belanden waarbij we het ook nog eens kunnen geven aan elkaar💪
Gaan we zeker naar de AD voor de volle ervaring.
Neen,
Het is een gift, ondanks dat het dan niet jou direkte smaak is, vind ik dat je al dankbaar moet zijn dat er aan je gedacht is en moeite en tijd genomen om een keuze te maken en er geld voor uit te geven, vooral dat dit nog door meerdere personen is besloten.
Zou heel erg dankbaar zijn en dit een speciaal plekje geven in mijn hart.
(En mijn horlogebox)
P.S
Een gegeven paard niet in de mond kijken.
100% herkenbaar verhaal
De enige die weet wat ik echt mooi vind is mijn vrouw.
Alleen maar omdat ik vaak horloge dingen met haar deel en ze het leuk vind (zegt ze) om naar te luisteren.
Voor de rest is het te persoonlijk voor mij en mensen hebben allemaal een verschillende smaak.
In dit geval ook wel een uitgesproken keuze, z’n rode Samurai in ±42x50mm.
Enfin, liever dat iemand aangeeft het niet mooi te vinden. Dan dat het ongedragen de zolder op gaat of verkocht wordt.
Ik heb eens een zelfgebreide trui cadeau gekregen
Het gebaar van een prachtige Seiko vind ik heel mooi.
Zo’n cadeau zou ik zelf heel graag hebben ontvangen.
Iets wat ik nog niet in de reacties heb gelezen is het punt
van de wijzers.
Misschien hadden de bekende Mercedes-wijzers, zoals bij een Invicta vaak het geval is, wél een blije reactie gegeven.
Da’s altijd nog beter dan gegeven.
Sorry voor de ietwat ‘vreemd uitziende’ text lay out …
Twee keer een horloge cadeau gedaan uit mijn persoonlijke collectie. Beide hadden aangegeven dat ze een bepaald horloge uit mijn collectie prachtig vonden. Deze heb ik dan ook cadeau gedaan.
Leuk om te kunnen geven en beide zijn er nogsteeds heel blij mee en dragen het dagelijks
Nou, poeh … En wát voor een prachtig ice-blue GS-horloge!
Nee, zolang je EXACT weet wat de smaak en wens van de ontvanger is.
Als ik een horloge kreeg van iemand wat m’n smaak niet was zou ik ook niet aarzelen om 'm niet aan te nemen of gewoon te flipperen, want ik ga geen dingen dragen die me niet bevallen omdat ik de gever van het cadeau een gunst ga doen.
Ook moet je uitkijken dat je een echt cadeau geeft een geen verkapte verplichting tot wederkerigheid.
Moeilijk. Dat mag zo zijn, maar dragen is wat anders dan op afstand bewonderen. En, niet onbelangrijk… Het ene rood is het andere niet. Mijn vrouw houdt erg van rood, maar heeft de schurft aan 95% van alle tinten rood.
Maarreh:
- Past een vrij grof en hoekig horloge wel bij de stijl van je vriend? Misschien is hij subtieler van snit?
- Wat is de reden dat hij geen mechanisch horloge heeft? Misschien is het gewoon niet z’n ding, misschien is quartz een betere optie.
Nee. Ik zou nog wel een keer naar de notaris moeten om bepaalde dingen in m’n testament te zetten ten faveure van @Hotseflots. Ik sluit ook niet uit dat ik 'm ooit met warme hand een horloge geef, maar dat komt nog wel een keer.
Zoals de smaak zich ontwikkelt hebben we het ook niet meer over minder dan 1000 Euro.
Ik zou hetzelfde doen.
Als ik deze krijg zeg ik ook dankjewel. Fantastisch mooi!
Ja, een horloge is een vrij persoonlijk cadeau.
Maar nee, ik vind het niet TE persoonlijk. Deze is een beetje ingewikkeld, wat mij betreft. Want dit horloge is wél mijn smaak. Maar ik zou graag denken dat ik sowieso blij zou zijn met een horloge dat ik van door mij gewaardeerde personen zou krijgen. Maar dan, ik kan me niet voorstellen dat ik (nog) geen horloge zou hebben en heb er zelfs dusdanig veel (gehad) dat niemand 't in z’n hoofd zou halen om mij nóg een horloge te geven, denk ik. Komt nog bij dat de meeste mensen in mijn omgeving het waarschijnlijk niet eens aandurven om voor mij een horloge te kopen, omdat ze zullen inschatten dat ik toch wel vrij specifieke wensen en eisen heb.