Ja, deze.
Dat was bij een BMW dealer en die verkopers zullen vast getraind worden
om op dergelijke zaken te letten.
Maar of ze dan ook naar Seiko’tjes moeten gaan kijken?
Hij wist trouwens het type niet precies maar wel dat het een limited was.
Ja, deze.
Dat was bij een BMW dealer en die verkopers zullen vast getraind worden
om op dergelijke zaken te letten.
Maar of ze dan ook naar Seiko’tjes moeten gaan kijken?
Hij wist trouwens het type niet precies maar wel dat het een limited was.
Hoi,
Allemachtig daar kán je eenvoudig weg niet omheen
Seikootje? Ahum…
Groet,
Nico.
Ik heb en had meerdere herkenbare horloges.
Maar qua herkenning springt de seamaster eruit.
Is bij mij erg vaak in de 8 jaar dat ik hem heb juist herkend.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Hoi,
De Seamaster is wel zo’n beetje de meest voorkomende, en bekende Omega, gek genoeg heb ik er buiten mijn normale omgeving, nog geen reactie op gehad.
Persoonlijk vind ik het de allermooiste Omega ooit. Het design is na al die jaren nog steeds actueel, een tijdloos ontwerp verliest immers nooit haar kracht.
Niet zo vreemd dat die regelmatig herkend wordt, vooral ook door Bond liefhebbers.
Het verbaast mij nog dat in mijn geval enkel de Milestone werd herkend.
Dat is nu niet bepaald een veelvoorkomend horloge.
Groet,
Nico.
Ik krijg vaak de vraag waarom ik de zwarte swordhands versie heb gekozen en niet de blauwe met de typerende omega band.
En wat betreft de milestone dat is inderdaad een zeldzaamheid dat zoiets in één keer geraden wordt.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Een schop tegen dit 12 jaar oude topic!
Tot mijn stomme verbazing: zojuist, op een Grieks terras, mijn Seiko Tuna.
Verzachtende omstandigheid: het was dan ook een visrestaurant…
Heerlijke necrokick!
Alleen tijdens de afgelopen Watches & Wheels werden er wat horloges correct geïdentificeerd, maar dan ben je natuurlijk met mede-liefhebbers. Niemand had ik echter eerder gezien dus niet “mijn vertrouwde omgeving”. Geldt het dan ook?
Op schiphol kwam iemand naar mij toe: Is that the SKX009 with a pepsi bezel? Ik was niet echt met horloge’s bezig en had ook geen flauw idee wat die vent moest…malle pietje!
Een paar jaar geleden liep ik tijdens een korte vakantie in Harderwijk de sympathieke juweliers winkel van Schaftenaar binnen, hij herkende meteen mijn Seamaster😀.
Mijn gemodde seiko monster werd een keer op het werk herkend als kermisklok.
Beter herkenning was door collega die mijn Nomos Tangente zag. Had zelf een Orion.
Ja, van de week mijn Tudor Black Bay 58 nog.
Door een vrouw nog wel
Nee, er is nog nooit een horloge van mij herkend. Ik heb zelfs in de 50 jaar dat ik horloges draag maar één keer een compliment gekregen over het horloge dat ik droeg. Laat dat nou op dat moment net een Chinees skelethorloge zijn geweest, dat ik van mijn geestelijk gehandicapte zusje had gekregen en dat zij voor 30 euro (nieuw) op een braderie had gekocht…
Overigens, hoeveel moeite ik ook doe, ik herken zelden of nooit horloges van mensen om me heen, tenzij ik het van 30cm afstand kan bekijken. De meeste mensen om me heen dragen echter nooit horloges die voor mij interessant zijn. Het was een eenzame hobby tot ik de Rikketik en HF ontdekte …
In al die vele, vele jaren maar één keer: een Vostok nota bene.
“Een Vostok! Als je dat soort horloges hebt, dan ben je een echte verzamelaar!”
Ha!
Mijn PAM425 door een marktkoopman, draagt zelf ook een zeer fraaie PAM. Altijd een goed gesprek wanneer ik zaterdags bij hem aan de kraam sta. En koopman als hij is, korting als ik met mijn PAM bij hem aan de kraam sta.
Daarnaast merk ik dat mijn Sintra vaak bekeken wordt om de pols, alleen durft men het niet direct te vragen, maar zodra je iets de deur openzet dan durft men wel.
Mijn (ex) Seamaster Peter Blake, Panerai en heel verrassend mn Anonimo Firenze Militare!!
Haha leuk topic. Een keer bij een autodealer werd gevraagd door de verkoper of dat een MM300 om m’n pols was, hij had gelijk, erg leuk. Verder wordt m’n SD43 altijd herkend als: "hey, is dat een submariener?
Laatst bij een tatoeëerder tijdens een pauze om te lunchen.
De eigenaar van de shop keek mij raar aan en liet zijn BB58 zien en zei, kijk nou allebei dezelfde.
Daarna top gekeuvelt over onze fascinatie voor horloges. Hij had overigens een jubilee van Uncle Seiko erom.
Dit misstond de BB58 overigens niet👌
Geweldig
2x fout herkend in een week tijd:
Heb jij nou een Rolex om?
NEE MIJN TUDOR CULTUURBARBAAR!
wel kudos dat een horloge ze überhaupt opviel