Is een Maurice Lacroix iets bijzonders?

Geen idee, was een klassiek model, goud en best klein. Denk 36mm. Zal eens op chrono kijken of ik hem nog kan vinden.

2 likes

Deze Maurice Lacroix is bijzonder voor mij.
Getipt door vriendin. Rib uit ons lijf. Blijvertje en heel mooi.

Maurice Lacroix Grand Quichet gmt

8 likes

Prachtig horloge!

1 like

Ziet er mooi uit, geniet er van👌

1 like

Mooi! :fire:

Wat wordt er bedoeld met grand guichet?
Ik vermoed het Franse equivalent van big date :blush:

1 like

Dank,

Ik vermoed ook “big date”
Of groot glas.
Klinkt lekker in ieder geval🤭

1 like

Vandaag deze gepast.
Maurice Lacroix “1975” serie. Kan er hier op het forum niets over vinden.
De plaatselijke juwelier (Leeuwarden) heeft al een tijd een display van Maurice Lacroix in de etalage, deze serie ligt er sinds (zeer?) kort bij.
Voelde als een schot in de roos om mijn pols.
Heb een hoop Seiko gehad maar dit is toch even wat anders (gevoelsmatig)

Er is een 36, 39 en 40mm versie, stalen en lederen banden ,
Zwart, Blauw en grijs, en wat limited editions.

Ik neig erg naar de automaat in blauw vanwege het lichtspel en de meegekleurde datumschijf, en de grotere hoeveelheid “streepjes” op de minutetrack. Van de quartz vind ik het mooier dat het datumvenster op 6 uur staat.
Maar ik twijfel of ik het prijsverschil kan goedpraten voor mezelf.

(850 voor quartz op staal, 1500 voor de automaat op staal)

Ben benieuwd naar jullie meningen, en of iemand ervaring met deze serie heeft.

3 likes

Prachtig horloge.
Bezit zelf 2 Maurice Lacroix horloges.
Dik tevreden. Heb om mijn 18cm pols 40mm horloges. Dat is maximaal wat mij betreft.
Heb zowel een quartz ML als een automaat met Eta uurwerk.
Met quartz heb je natuurlijk veel minder onderhoudskosten. Kun je de tik van de secondewijzer aan of toch liever de zoef van de automaat. Mijn voorkeur gaat naar de blauwe uitvoering. Schitterend :ok_hand:

1 like

De horloges zien er beide mooi uit, zelf neig ik naar de blauwe wijzerplaat en een automaat.
En om het af te maken een orginele stalen band en misschien een lederen band erbij om eens af te wisselen.
De maat zou ik om mijn eigen pols eens moeten bekijken maar bij mij past 39 mm normaal prima.
Overigens het prijsverschil tussen Quartz en automaat is aanzienlijk dus wel iets om over na te denken.
Misschien is een gebruikt horloge ook nog een optie.
Succes en geluk met uw keuze maken :four_leaf_clover:

1 like

Ik sluit me aan bij JMD, blauw en automaat zou ook mijn voorkeur hebben :wink: :ok_hand:

1 like

Flink prijsverschil wel, maar ga vooral voor de automaat als je daar meer gevoel bij hebt. Anders loop je straks rond met de quartz versie en blijft de automaat toch door je hoofd spoken… beter wat meer geld uitgeven aan de automaat dan nu de quartz kopen en na een jaar toch ook de automaat erbij doen

1 like