Is een Maurice Lacroix iets bijzonders?

Ik zou dan ook geen ruchtbaarheid geven aan dit soort dwaze kwalificaties.

ML is een beetje hit en miss inderdaad. Staat me dan wel verder niks in de weg om de hits te kopen en de misses te laten liggen. Dit is tenslotte de situatie bij veel merken.

3 likes

Deze ranking is dan ook heel subjectief, ik zou maurice lacroix ook op het laagste treetje zetten

2 likes

Bulova en Flikflak in dezelfde categorie :see_no_evil:

6 likes

Ik heb een Maurice Lacroix Pontos chrono gehad en dat was echt een fraai ding. Valjoux 7750 erin, dus technisch zit zo’n ding prima in elkaar.
Merkbeleving is misschien categorie iwc/JLC oid, maar ik vind ze noemenswaardig als merk hoor.

7 likes

Bij mij precies hetzelfde, hier is de ellende mee begonnen vroeger😁

1 like

Mijn Aikon is zo’n beetje het enige horloge geweest waar ik “winst” op heb gemaakt.
50 hele euro’s maar liefst.

Nieuw gekocht. Wel met heel veel korting

Vond t een erg mooi horloge. Ze zijn alleen veel te duur geworden

2 likes

:point_up_2:t4:

Ik heb nu een Pontos S Chrono en ben er heel blij mee, kwaliteit is naar mijn mening ver boven gemiddeld. De vormgeving van de wijzerplaat en algemene styling blijft altijd een kwestie van smaak maar ik vind het een stunner

Merkbeleving vind is sowieso heel persoonlijk en daardoor zeer subjectief. Kwalitatief zijn Rolexen geweldige horloges maar voor mij is er altijd een associatie met kampvolk en mensen die willen laten zien dat ze geld hebben waardoor het merk voor mij 0 aantrekking heeft. Hetzelfde geldt voor Mercedes.

Maurice Lacroix kun je zien als een 2e rangs merk maar ze maken kwalitatief goede horloges en of het je aanspreekt hangt af van je paradigma waardoor je de (horloge)wereld ziet.

20 likes

:rofl::rofl:

5 likes

Ik ken mensen in mijn omgeving die een mooie onopvallende DJ hebben en echt tot een andere groep behoren. En het horloge konden ze kopen door eerlijk verdiend geld met keihard werken.

Pas op met generaliseren…

6 likes

Ik hield me heel verstandig in haha

2 likes

Misschien niet categorie bedoelde ik :upside_down_face:

2 likes

Ik moet altijd aan Eddie en Patsy denken bij dit merk.

200w

Maar zitten vast wel interessante horloges tussen

6 likes

Ja er zijn hier mensen met een Maurice Lacroix. Dat zijn overigens bijzondere horloges omdat Maurice Lacroix maar zo’n 70.000 van die dingen op jaarbasis maakt. Dat is de helft van Hamilton, en zo’n 10.000 meer dan Grand Seiko’s, zeg maar. Ze zijn dus in termen van nummers exotisch.

Prima dingen verder. Ik vind de duo retrograde cool, en de pontos, en verder niet.

7 likes

Ik vind het een fijn merk.
Heb er 2, de pontos grand guichet gmt.
Vind ik echt een prachtige klok met dito band.
40mm

En de Maurice Lacroix Les Classiques Chronographe Black Dial 40 mm

Met beide heel blij en tevreden.

9 likes

:joy: :joy: rustig maar, ik omschrijf alleen mijn zeer subjectieve beleving van een bepaald merk zoals rolex of mercedes. Ik zeg daarmee niet dat iedere rolexdrager of mercedesrijder tot de door mij omschreven groep behoort…

6 likes

Niet alles meer gelezen maar deze staat op mijn lijstje.

8 likes

Qua prijs : Longines kun je vergelijken met ML, Breitling is echt een niveau hoger.
Qua merkbeleving : Longines is een niveau hoger dan ML, Breitling is minimaal 2 niveaus hoger dan ML.
Qua turnover wereldwijd : Longines 60x ML, Breitling 30x ML.

Met alle respect maar ML doet internationaal nauwelijks mee.

5 likes

Ik ben eigenlijk in ML geinteresseerd geraakt door de Aikon automaten serie. Ik heb er kort 1 gehad met zowel stalen als leren band met quick release. Ik heb hem weggedaan omdat ik het geheel toch wat te massief vond dragen. Maar ik vond het kwalitatief toch zeer goed overkomen (de korte tijd dat ik hem had in acht genomen). En inderdaad zitten ze qua prijs redeliijk richting Longines. Maar van Longines heb ik nog niet echt voor mij interessante modellen kunnen ontdekken. En ik heb regelmatig het Longines only topic doorgelopen, maar kennelijk niet echt voor mij.

Ah, de nieuwe versie van de Aikon quartz.
Ik vind de vorige versie leuk vanwege wat sprekendere wijzerplaat én in 42mm.
Die heb ik eens gepast omdat de juwelier hier in Breda bij een Seiko pas-sessie deze toevallig had liggen. En die blijft toch door mijn hoofd spoken. Ook de oude versie is links en rechts nog verkrijgbaar.
afbeelding

2 likes

De aikon die ik bedoel kon ik even geen foto van vinden, is een wat ouder type en automaat idd. Maar de aikon algemeen vind ik een mooi ontwerp.

1 like

Ik heb zelf 2 keer een Maurice Lacroix Aikon automatic gehad en kan daarom niet over andere modellen spreken, maar de Aikons zijn ontzettend goed afgewerkt en zitten op het niveau van Oris of Longines als je het mij vraagt. Het zijn echter wel enorme afschrijfkanonnen en deze horloges zijn regelmatig verkrijgbaar met flinke korting of voor <50% van de listprijs op te pikken gebruikt. Meer bang for buck ga je in dat geval niet snel vinden.

Plaatjes van 42mm ex en 39mm ex:
image
image

7 likes