Is een smartwatch een “horloge”?

Beste forumvrienden,

Ik ben sinds relatief kort hier actief op het forum. Natuurlijk, net als de meeste hier, door mijn liefde voor mechanische en in sommige gevallen Quartz horloges (Een GS Quartz is toch best geil).

Nu zie ik hier ook met regelmaat Apple Watches of andere smartwatches voorbij komen.

Nu vroeg ik mij af; zien jullie dit als horloges of als “consumer tech” / een smartphone die toevallig om je pols zit? En past dit op een horloge forum of beter bij Tweakers oid? Waar ligt de grens?

Zal wel wat reuring veroorzaken en misschien is dit al heftig gediscussieerd maar ik ben benieuwd!

Een smartwatch is een smartwatch.
Een nutteloze bijdrage aan een nutteloze discussie. :smile: :relaxed:

13 likes

Ja want er staat Watch in Apple Watch en Watch in het Engels is horloge.

Geen dank.

7 likes

Ik vind het een smartphone die je om je pols kan dragen, maar je kunt de tijd erop zien, dus technisch gezien is het een horloge.

6 likes

Dat valt toch wel mee. Hooguit in het verkoopdeel.

1 like

Nee

4 likes

Als ik mijn magnetron op m’n pols leg, is het dan ook een horloge? Ik ga filosofisch worden nu! :crazy_face:

9 likes

Natuurlijk relatief weinig maar elke keer als ik het zie voelt het zo misplaatst! Was benieuwd hoe oud leden hier naar keken

Een magnetron is niet bedoeld om aan de pols te dragen, een smartwatch wel. Ik maak daar het onderscheid. Maar dat is slechts mijn mening.

6 likes

NIET?!

4 likes

Ik kan ook de tijd zien op mijn telefoon.
Die heb ik behoudens tijdens gebruik gewoonlijk op zak.
Is dat nu een zakhorloge?

Wat een shit-topic. Onzinnig.

11 likes

Een digitaal horloge is ook een horloge. Een smartwatch is weinig meer dan een doorontwikkeld digitaal horloge.

7 likes

Rustig maar Bernard, denk om je bloeddruk. Als een berg pixels op het internet al zoveel bij je losmaakt, wil ik weleens zien wat er gebeurt als iemand je afsnijdt op de weg bijvoorbeeld. :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Had ie nou maar een smartwatch om…

16 likes

Smartwatch en Quartz sucks.
Automatische Zwitserse precisie met ziel is wat je wil.
Punt.

(Dit is slechts mijn mening hoor)

2 likes

Nou dit is dus precies mijn punt. Ik ga toch ook niet mijn iPhone in het blauwe gedeelte zetten als modern zakhorloge waar ik je ook mee kan bellen?

Waarom dan wel een smartwatch tussen “horloges” zetten?

1 like

Dank voor je zorgen, maar die is uitstekend.

Kan ik trouwens meten met een bloeddrukmeter met zo’n manchet en pomp. Nog veel beter (preciezer) dan met een “smartwatch”.

2 likes

Tijd voor een nieuw forumdeel ‘Semantiek’, voor dit soort topics.

2 likes

Ik zie die twee als totaal verschillend. Hoewel beide een batterij nodig hebben. :thinking:

2 likes

Wow hebben we het hier dan over een vol mechanische, ambachtelijk gemaakte, batterij vrije, Swiss Made, bloeddruk pomp? Heeft toch iets romantisch

1 like