Beste forumvrienden,
Ik ben sinds relatief kort hier actief op het forum. Natuurlijk, net als de meeste hier, door mijn liefde voor mechanische en in sommige gevallen Quartz horloges (Een GS Quartz is toch best geil).
Nu zie ik hier ook met regelmaat Apple Watches of andere smartwatches voorbij komen.
Nu vroeg ik mij af; zien jullie dit als horloges of als “consumer tech” / een smartphone die toevallig om je pols zit? En past dit op een horloge forum of beter bij Tweakers oid? Waar ligt de grens?
Zal wel wat reuring veroorzaken en misschien is dit al heftig gediscussieerd maar ik ben benieuwd!
Een smartwatch is een smartwatch.
Een nutteloze bijdrage aan een nutteloze discussie.
13 likes
Ja want er staat Watch in Apple Watch en Watch in het Engels is horloge.
Geen dank.
7 likes
Jurtz
15 augustus 2022 om 12:35
4
Ik vind het een smartphone die je om je pols kan dragen, maar je kunt de tijd erop zien, dus technisch gezien is het een horloge.
6 likes
Arend
15 augustus 2022 om 12:35
5
FatKoala:
met regelmaat
Dat valt toch wel mee. Hooguit in het verkoopdeel.
1 like
Als ik mijn magnetron op m’n pols leg, is het dan ook een horloge? Ik ga filosofisch worden nu!
9 likes
Natuurlijk relatief weinig maar elke keer als ik het zie voelt het zo misplaatst! Was benieuwd hoe oud leden hier naar keken
Jurtz
15 augustus 2022 om 12:39
9
Een magnetron is niet bedoeld om aan de pols te dragen, een smartwatch wel. Ik maak daar het onderscheid. Maar dat is slechts mijn mening.
6 likes
Bernard
15 augustus 2022 om 12:41
11
Ik kan ook de tijd zien op mijn telefoon.
Die heb ik behoudens tijdens gebruik gewoonlijk op zak.
Is dat nu een zakhorloge?
Wat een shit-topic. Onzinnig.
11 likes
flowert
15 augustus 2022 om 12:42
12
Een digitaal horloge is ook een horloge. Een smartwatch is weinig meer dan een doorontwikkeld digitaal horloge.
7 likes
Jurtz
15 augustus 2022 om 12:43
13
Rustig maar Bernard, denk om je bloeddruk. Als een berg pixels op het internet al zoveel bij je losmaakt, wil ik weleens zien wat er gebeurt als iemand je afsnijdt op de weg bijvoorbeeld.
2 likes
Otter
15 augustus 2022 om 12:43
14
Had ie nou maar een smartwatch om…
16 likes
Smartwatch en Quartz sucks.
Automatische Zwitserse precisie met ziel is wat je wil.
Punt.
(Dit is slechts mijn mening hoor)
2 likes
Nou dit is dus precies mijn punt. Ik ga toch ook niet mijn iPhone in het blauwe gedeelte zetten als modern zakhorloge waar ik je ook mee kan bellen?
Waarom dan wel een smartwatch tussen “horloges” zetten?
1 like
Bernard
15 augustus 2022 om 12:45
17
Dank voor je zorgen, maar die is uitstekend.
Kan ik trouwens meten met een bloeddrukmeter met zo’n manchet en pomp. Nog veel beter (preciezer) dan met een “smartwatch”.
2 likes
flowert
15 augustus 2022 om 12:46
18
Tijd voor een nieuw forumdeel ‘Semantiek’, voor dit soort topics.
2 likes
Jurtz
15 augustus 2022 om 12:46
19
Ik zie die twee als totaal verschillend. Hoewel beide een batterij nodig hebben.
2 likes
Wow hebben we het hier dan over een vol mechanische, ambachtelijk gemaakte, batterij vrije, Swiss Made, bloeddruk pomp? Heeft toch iets romantisch
1 like