Is een smartwatch een “horloge”?

Kan ik je meteen zeggen: dan zit ik meewarig en hoofdschuddend te kijken in de zin van “gekkigheid allemaal, mensen moeten beter uitkijken”…

Zoiets had ik ook toen ik de openingspost las.
Helaas hoor je de toon niet en zie je de non-verbale communicatie niet in een post.

2 likes

Dit dus.
En of je voor bent of tegen is de discussie eigenlijk niet waard.

1 like

Eensch maar ik heb met beide niets. Ondanks de veel hogere nauwkeurigheid etc etc

Nee, smartwatches focussen vooral op communicatie. De tijdaanduiding is secundair daaraan.

Met name daarom zie ik het niet als een horloge, of doorontwikkeling ervan. Het is een soort afstandsbediening van de mobiele telefoon geworden, met allemaal piepjes, trillinkjes etc. als er een appje binnenkomt.

(Ik vind het trouwens krengen. Je kunt amper meer een fatsoenlijk gesprek voeren want mensen hebben de neiging na ieder piepje/trillinkje op het scherm van zo’n ding te kijken.)

4 likes

Dit ben ik zeker met je eens. De keren dat ik een ongeluk vermeden heb door te anticiperen op weggedrag van afgeleide bestuurders… Laatst had ik een bruiloft in Brussel. Op de terugweg naar Dordrecht drie keer een ongeluk ternauwernood vermeden door weggebruikers op de Belgische snelweg die van baan wisselen zonder ook maar op of om te kijken…

1 like

Ik vind dat je tot nu toe wel de meest waardevolle toevoeging hebt aan dit “onzinnige shit-topic” Bernard!

1 like

Is een Tesla een auto? Of meer de doorontwikkeling van de magnetron? Vragen, vragen…

13 likes

Helaas ja…

Ik heb 3 x een aanrijding meegemaakt.
0 x mijn eigen schuld.

1e x reed iemand tegen mijn geparkeerde auto aan (gespoten bumper in twee delen gebroken);
2e x was 4 weken later, met de kort ervoor vervangen nieuwe bumper erop: werd achterop gereden bij het stoplicht door iemand met een te zware aanhanger (zelfde bumper doormidden…);
3e x was tijdens wintersport in Frankrijk, iemand reed tegen de zijkant van de auto aan.

De hoeveelheid bijna ongelukken door niet uitkijkende en/of appende bestuurders is heftig.

Ik ben vooral blij als het een bijna ongeluk is en geen echt ongeluk…

1 like

Een smartwatch is een minicomputer. :rofl: :joy:

Gisteren met vrouw en kinderen onderweg. Op de A2 zo’n minkukel naast ons die we inhaalden en die zonder te kijken of te denken zijn richtingaanwijzer naar links inschakelde en ook gewoon instuurde. On ge lofelijk.

Heeft die bestuurder dus gewoon totaal gemist dat er een auto compleet naast (inhalend) hem reed.

Mijn vrouw reageerde gelukkig adequaat (remmen en heel snel links invoegen tussen ander verkeer), dus uiteindelijk niks aan de hand.

1 like

Het is nog niet eens vrijdagmiddag :joy::joy::joy:

1 like

Helaas… ook gewoon gecomputeriseerd en voorzien van een automatische luchtpomp en ventiel :rofl:

De oude van opa (nostalgie!), die hartpatiënt was, slingert ook nog wel ergens rond.

1 like

Een smartphone is eigenlijk een mini-computer waar je ook mee kan bellen. Zo is een smartwatch een mini-computer waar je ook makkelijk de tijd op kunt aflezen. Dat maakt het in mijn ogen wel een horloge.
De Tissot T-Touch bijvoorbeeld is ook veel meer dan een tijdaflees-apparaat, maar toch wordt dat ook als horloge gezien.

1 like

Welke eigenschap(pen) van quartz horloges vind je een deal breaker?

Als het om de pols gedragen kan worden en je er op kan zien hoe laat het is, is het voor mij een horloge.
(Etymologisch onverantwoord: horloge, “heure logé”, bijhouden van uren/tijd)

1 like

Kan gebeuren, dode hoek. Altijd afstand houden en inhalen zsm …niet naast iemand blijven treuzelen. Ook niet naast een groot voertuig blijven hangen ter hoogte van de cabine. Ze zien je niet.

Maar zelf altijd afstand houden.

1 like

Als ik even off-topic mag… Dit fenomeen vind ik werkelijk het meest zorgwekkende verschijnsel in het verkeer, vooral omdat het niet aangepakt wordt. Het is complete minachting richting de veiligheid van medeweggebruikers.

2 likes

Nee,dit was geen dode hoek, maar naast en schuin voor 'm. Dit was telefoon op schoot… En dat vind ik net als @ErwinJ des te erger.

2 likes

Klopt, 90% zit gewoon te appen. Let er maar eens op, schrikbarend.

2 likes

Snap ik, maar daarom. Inhalen dus alleen doen als dit zo snel mogelijk kan, anders achter iemand blijven. Verkeersdeelnemers zijn onvoorspelbaar.

1 like