Doorgaans ben ik het met je eens, en los van de bekende “smaakt als kip” grap,
in dit geval sorry van mijn kant…
Mijn andere passie is BBQ, en heb regelmatig struisvogel klaargemaakt,
maar ook wel eens rendier en hert, maar lijkt totaal niet op elkaar.
Hier een 5kg hertenbout, geschoten door de vader van onze schoonzus.
Ze komt uit Slowakije en haar vader is beheerder van een bos, en jaagt dus ook zelf.
Als je daarmee bedoelt dat gender bepaald wordt door wat er tussen de beentjes hangt glijden de meningen uiteen.
Ten eerste is shemale een beetje een seksistische term om een transpersoon aan te duiden, ten tweede ga je er aan voorbij dat gender een functie is van de hersen-ontwikkeling, en dat dat dus al lang vast staat voor je een fysiek geslacht krijgt.
Dus als je bedoelt te vragen of een in een mannelijk lichaam verblijvende transgender vrouw een vrouw is kan ik daar alleen maar volmondig ja op antwoorden.
Betekenis ‘Horloge’
Je hebt gezocht op het woord: Horloge.
hor·lo·ge (het; o; meervoud: horloges)
1
om de pols of in een zak gedragen klokje
Betekenis ‘Klokje’
Je hebt gezocht op het woord: Klokje.
klok (de; v(m); meervoud: klokken; verkleinwoord: klokje)
1
(metalen) instrument met klepel of hamer: klinken als een klok uitstekend in orde zijn; iets (niet) aan de grote klok hangen er (geen) ruchtbaarheid aan geven
2 instrument om de tijd aan te geven; = uurwerk: de klok rond een etmaal; daar kun je de klok op gelijkzetten schertsend commentaar als dingen zeker en op een vast tijdstip gebeuren; met de klok mee rechtsom draaiend; tegen de klok in linksom draaiend
3
klokvormig voorwerp: duikerklok
4
(m.n. als verkleinwoord) naam van klokvormige bloemen: sneeuwklokje
Zoals de benaming al aangeeft is een smartwatch een slim horloge. En dat velen hier van hele domme horloges houden doet daar niets aan af.
Ik heb een stuk of 3 smartwatches gehad, maar momenteel geen 1 meer in bezit. Ik geef toch de voorkeur aan de dommere versie.
Je zou alles wat de tijd aangeeft als horloge, klok of wekker kunnen bestempelen.
Technisch gezien is het een horloge maar ik vind het een waardeloze prul voor mensen die graag continu onzinnige input nodig hebben.
Kijkend naar de definitie van het woord “horloge”, dan is een smartwatch een horloge.
Definitie: Een horloge, ook wel een uurwerk of klok genoemd, is een accessoire wat men om de pols draagt. Niet alleen heeft een horloge een praktische functie, voor veel mensen heeft een horloge een decoratieve functie en sommige mensen beschouwen een horloge als een statussymbool.
Het is maar net hoe je er naar kijkt als je het mij vraagt. In mijn tijd dat ik bezig was met gewichtsverlies, heeft het mij vooral heel veel inzichten en data gebracht. Deze heb ik vervolgens kunnen vertalen naar concrete acties wat er weer toe geleid heeft dat;
A. Ik ruim 16 kg ben afgevallen
B. Mijn hartslag in rust vele malen gezonder is
C. Ik prettiger in mijn vel zit en meer energie heb
D. Mijn algehele gezondheid verbeterd is
Dit gezegd hebbende, geef ik 100% de voorkeur aan mijn analoge horloges die ik vele malen mooier vind en met veel meer plezier draag.
Neemt niet weg dat mijn AW ook gewoon een horloge is.
Kan je nagaan hoe veel méér je had kunnen afvallen
All kidding aside, ook ontzettend knap. Ik heb daar met de AW een data-stok achter de deur waarmee ik sneller en meer doelgericht dat bereik dan dat ik zou bereiken met mijn duikert of dressert. Op de één of andere manier kan ik dan met de AW om de discipline meer opbrengen.
Daarnaast ‘straf’ ik mijzelf door de analoge horloges pas te ‘mogen’ dragen wanneer ik een bepaald doel bereikt heb. Beetje in het kader van ‘It is not crazy if it works’
Dat is mooi en ook haalbaar zonder smartwatch lijkt mij maar fijn dat dit het je heeft gebracht.
Ik zie geen enkel nut van een uitgeklede smartphone op mijn lichaam en wat anderen doen moeten zij zelf weten. Ik zie vooral de onzin van die dingen om mij heen en dat betreft dan continu onzinnige input. Die mail vergaat niet als je niet direct reageert en het weer merk ik wel als ik buiten kom.
Ik hou er niet van iig en ik vind het verder weinig met horloges te maken hebben.
Helemaal mee eens, de wereld zit vol met onzinnige input.
Zo hoor ik wel welke zender er op staat als ze de tune instorten, de tijd lees ik als ik langs de kerk rijdt, brand ruik ik zelf wel, geen rookmelder voor nodig, auto stopt vanzelf als de brandstof op is, etc.
Kortom, we zijn gewend geraakt aan doorontwikkeling van alledaagse voorwerpen.
Voor puristen zou dit dan ook geen echte auto zijn:
Maar om daarmee de voordelen van b.v. @anon75976835EV van tafel te vegen onder de noemer
“dat is ook haalbaar zonder smartwatch” vindt ik dan weer jammer.
Met die gedachte kunnen we ook zeggen, lopend kom je ook op plek van bestemming,
daar heb je geen fiets, koets, auto (denk dat dat de volgorde in reuzenstappen wel is) voor nodig?
Denk dat iedereen het er overeenstemming is dat een smartwatch minder beleving geeft, maar om het daarmee geen horloge te noemen vindt ik wat kort door de bocht.