Is een Stemvork horloge nog wel in ? Of uit?

Beste leden,
Ik vraag mij af of een stemvork horloge zoals Bulova enz.
Is dat nog in of is dat uit?
Het gaat erom is hier nog interesse bij de HF leden om hierin te investeren.
Het is nog uit mijn tijd vandaar dat ik het nog mooi vind.
En het zoomt zo mooi als een Bij in de Wei op een mooie zomerdag!
Maar oké mechanische horloges zullen altijd mooi en interessant genoeg blijven.
En Kwarts kennen we ook allemaal.
Graag jullie mening.
Zou je er E 1250,00 voor een snorkel neer leggen?

1 like

In :+1:bijzondere techniek, en idd leuk zoemertje

1 like

Het is leuke technologie en ik denk dat er altijd wel HF leden zijn die het zullen waarderen. Maar als ‘investering’ is het denk ik kansloos. Daarvoor moet iets ook in trek zijn bij het grote publiek.

1 like

Ik kreeg een melding. Is er al een wachtlijst?

6 likes

Als je je verdiept in de technologie van een stemvork horloge kan je er alleen maar heel erg veel respect voor hebben. Reparaties zijn alleen kostbaar maar dat komt nog niet in de buurt van een service voor een Omega. En dan heb je een ongelofelijk secuur uurwerk dat anders is dan anderen.

Dat is ook wat waard toch ?

2 likes

Ik heb momenteel een stemvork horloge waar ik significant geld voor heb neergelegd… maar dat was een Universal Geneve en meer liefhebberij dan vanuit investeringsperspectief.

“Horologisch” is het een interessante stap tussen ouderwets mechanisch en modern quartz. Wat dat betreft vind ik de “electrics” ook leuk, met een batterij ipv. veerton.

Zijn voor betrekkelijk weinig geld hele mooie horloges te scoren (nog…?)

3 likes

Ik kan niet voor iedereen op het forum spreken. Maar ik heb zelf geen geen moeite wat geld te besteden aan een leuke zoemert. Puur uit liefhebberij dus :slightly_smiling_face:

4 likes

Mijn stemvork duiker:

9 likes

Heel mooi !
Maar wat kost het of wat is het nu waard?

1 like

Ik heb geen idee. Staan voor 24 en 2600 op chrono (blauw en zwart).

Het is een beetje een “wat de gek ervoor geeft” horloge. Ik heb zeker geen 2400 betaald.

2 likes

Misschien Fratello watches, Worn&Wound, enzo n artikel over laten maken :smirk:

3 likes

Dat helpt. Stemvorken zijn echt wel een onderschatte techniek. Vermoed dat de rest daar ook nog wel eens achter gaat komen. Zijn superleuke 60s designs… en electrisch… en sweeping seconds.

2 likes

Geweldig de stemvorken !
Die secondenwijzer. :heart_eyes:
Heb zelf een Bulova Accuquartz, maar er gaat nog een Accutron II komen.

Het is geen investering btw.

9 likes

Ik heb er meerdere gehad en nu momenteel nog 3 liggen, ik spreek niet perse van of een horloge in is.

Vind je het mooi kopen die handel :smiley:

Net alsof iemand tegen je gaat zeggen:" jezus die bulova is zo 1969 is echt niet meer in hoor"

Deze twee draag ik erg graag en naar mijn mening iconen, ik ben van mening dat elke horloge collectie een stemvorkje moet hebben

Investering kan het eventueel wel zijn, de spaceviews stijgen behoorlijk zeker de bijzondere modellen

Groetjes

5 likes

Een techniek die na de Quartz crisis helaas verloren is gegaan. Wijzer loopt net zo vloeiend als bij een Springdrive. Horloge tikt niet maar zoemt. Leuke techniek. De Eterna Sonic Electronic van mijn opa heeft ook een stemvork uurwerk. De ESA9162 wat een doorontwikkeling is op het accutron stemvork uurwerk.

6 likes

Ik vind het een beetje een rare vraag eigenlijk. Wat is dat ‘in’ of ‘uit’?
Het is een type horloge wat nog prima werkt, de meesten zien er prachtig uit, het zijn betaalbare vintages en voor wie ervoor gevoelig is (ik), met een verdiende plek in het horloge canon.

Het is een horloge waarvan de meeste liefhebbers er eentje heeft, er eentje heeft gehad of er ooit eentje gaat aanschaffen.
Is dat ‘in’ genoeg?

2 likes

7 likes

In :smiley:

4 likes

Erg knappe foto! :star_struck:

2 likes

Ik heb me er ook een gekocht, moet nog binnenkomen. En die gaat dan rechtstreeks weer weg voor een revisie, zodat die er weer een hele tijd tegen aan kan. Het is een horloge uit mijn geboortejaar, wat voor mij een van de redenen was om het te kopen, buiten het feit, dat ik ook eens zo’n horloge wilde hebben. En daarbij interesseert het me niet, dat het niet meer in of out is.

3 likes