Is er nog groei mogelijk in de vintage markt?

Je ziet wel periodes van relatieve hype, Heuer is nog steeds populair maar de mega bedragen zijn wel echt voorbij, Enicar heeft dat ook een tijdje gehad. Ik geloof dat vintage Cartier nu de wind mee heeft en over Breitling twijfel ik nog.

1 like

Zo zie je maar dat alles relatief is. Die eerste assymetrische Dato referentie met Landeron 189 (!) doet 10k dezer dagen. Was er zelf best van geschrokken.

Wat me ook opvalt is de Speedy. Eerst kon je instappen aan 2k. Dat werd dan 3,5k. Nu vind je geen enkele deftige meer onder de 5k. Zelfs voor een gewone tritiumer uit de 1980s. Gaat snel.

Voor het juiste bod heb ik nog wel een Leijona te koop :grin:

Dat is logisch te verklaren door de prijzen van moderne speedies die een pak duurder geworden zijn. Die prijzen van oudere volgen dan. Het zelfde met Rolex bijvoorbeeld

1 like

Mijn glazen bol zegt dat vintage GS over 5 jaar het driedubbele kost.

1 like

Dan gloort er een mooie toekomst voor jou. Nieuwe Seiko wordt er ook niet goedkoper op. Je hebt een potentiele goudmijn afgegraven

1 like

We gaan het zien, al is t voor mij niet heel belangrijk. Tot nu toe fluctueert de Seiko markt wel wat.

1 like

Met de hoeveelheid geld die is bijgedrukt in de afgelopen twee jaar is straks alles drie keer zo duur trouwensā€¦

1 like

Precies de reden dat je een Geel Gouden vintage Rolex moet kopen.

De goudprijs is veel langer dan een half jaar of jaar geleden :innocent:

Tja, mijn DD heeft altijd nog 4500 sloop waarde in de huidige markt.

Een 5513 heeft een sloopwaarde van niet eens 50 euro.

Ik heb een jaar of 10 geleden mā€™n speedmaster ā€˜Ed Whiteā€™ voor rond de 2k verkocht :weary:

šŸ„²šŸ˜‡

Zou nu in mooie staat toch wel 10-12k zijn.

even een tip aan iedereen in dit topic (en alle andere waarde gedreven topics op het forum)

Klik hier eens:

Samenvatting

En leer een vak waarmee je geld kan verdienen zodat je de horlogehandeltjes niet nodig hebt. :joy:

Welke opleiding heeft u daar gedaan zodat je gouden Langeā€™s en VCā€™s kan kopen? :innocent:

1 like

Wanneer is iets vintage?

25 jaar of ouder

1 like

Nouā€¦ Neuhh

Ah

In dat geval ga ik mijn collectie Omegaā€™s nog maar even bewaren

1 like

Hartelijk dank voor de tip.