Is er nog iets aan deze Omega Constellation Pie Pan te doen?


Ik heb een aantal vragen:

  • is dit horloge nog te maken,
  • wie zou dit kunnen,
  • wat zou het ongeveer kosten,
  • en is dit het nog waard?

Zoals op de foto te zien constateerde de horlogemaker van va Loenen in Delft dat de kroon zeer krom staat ( en volgens de meeste niet origineel), de tiretteveer is gebroken, rotorlager afgebroken en veel speling op de veertonas.

Om te bepalen of het het nog waard is kan ik erbij zeggen dat ik dit horloge voor €600,- gekocht heb van @hxcmdp

Van Loenen is ook volgens mij niet het adres voor vintage restauraties en bijzondere horloges. Iemand als @Floris155 kan nog wel aan Omega onderdelen komen maar ik weet niet of hij het druk heeft momenteel. Online is volgens mij ook nog wel e.a. vindbaar vaak.

2 likes

Inderdaad

Wanneer? Heb je het al met hem besproken?

1 like

Dank voor je antwoord, wellicht kan @Floris155 op het bericht reageren als hij wil?

Ja, hoor dat is nog wel te fiksen. Weet je wat voor uurwerk erin zit?
Ik vermoed dat je op ebay een heel eind kunt komen.

2 likes

Staat op de bon Cal. 505

1 like

Ik heb hem 2 maanden geleden gekocht en ik heb contact met Matthias opgenomen. Hij gaf aan me aan een hobby horlogemaker te kunnen helpen in de buurt.

Klopt inderdaad @Maurits en @flowert het is een Cal505

1 like

Volgens mij zijn 501 onderdelen daarmee uitwisselbaar. Daar staat wel het e.e.a. van op eBay.

1 like

Stem, tiretteveer en veertonas zijn bij ofrei verkrijgbaar.
De kroon is moeilijker, bovendien is het een hele wetenschap welke kroon op welk horloge uit welk jaar past.

1 like

Horloge is door een kundig horlogemaker ongetwijfeld te herstellen.

Wat mij betreft volstaat overigens het vermelden van iemands forum naam (@hxcmdp) in plaats van zijn volledige voor- en achternaam. Vind ik persoonlijk niet zo netjes. Zelf houdt @Mr.Rotterdam zijn naam op de bon ook buiten beeld, toch?

Succes bij het herstel!

7 likes

Ben ik met je eens! Heb het gewijzigd.

1 like

Kan zeker nog gemaakt worden, onderdelen zijn geen probleem alleen neem ik nu eigenlijk even geen nieuwe werk aan maar stuur anders maar een pb dan kijken we even.

2 likes

@septentrio dé man die weet waar jij z’on kroontje kunt kopen

2 likes

Er staat op de bon dat de veerton as speling heeft, Ik denk niet dat de veerton as (arbre) 't euvel is maar eerder de kloof waar de as in draait. Arbre van een veerton slijt niet snel. Dus kan iets duurder uitvallen kwa kosten denk ik…

1 like

En wat moet daar dan aan gedaan worden?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

uitboren en een jewel er in gok ik.

3 likes

Onderdelen zijn nog goed te krijgen en het horloge is zeker nog te herstellen.
De vraag is wat er nog meer aan is. Het zal eerder een restauratie worden dan een reparatie met dito kosten

2 likes

Van Loenen doet soms wel vintage, de twee jongere mannen in de winkel lijken dat wel leuk te vinden, de oude baas wat minder. Wel zijn ze volgens mij niet happig op onderdelen speurtochten. Dat begrijp ik wel: ze zijn rete druk en tijd is geld… Ook doen ze liever geen swatch groep reparaties meer: ze krijgen slecht onderdelen.

1 like