Ik vind dat je een horloge vooral koopt omdat je hem mooi vind, dus van duurkoop is naar mijn idee geen sprake
De gemiddelde “toolwatch” hier ziet alleen een zakdoekje op de tafel tegen de krassen en een lauw sopje af en toe…
Denk dat gouden horloges dat soort afranselingen ook wel kunnen hebben
Hangt er van af wanneer je hem koopt en voor welke prijs, en dan wanneer je hem verkoopt en tegen welke prijs. Al die horloges hebben ook hun tijden gehad dat ze enorm afschreven.
Vraag en aanbod bepaald dat dus het is nooit een echt goede investering omdat er niets zeker is.
In de praktijk blijk ik mijn duurste horloges helemaal niet zo vaak te dragen. Dus of dat nou goedkoop was voor mij?
En waarom ik ze dan niet verkoop? Omdat ik ze bij een bijzondere gelegenheid heb gekocht en ik het dus geen fijn idee vind om ze te verkopen.
De horloges die ik in de praktijk het allermeest draag zijn mijn Longines VHP en mijn Citizen Satellite Wave. Beiden kwarts dus.
Volgens mij moet er ook rekening gehouden worden met onderhoud en slijtage. Duurdere horloges hebben vaak duurder onderhoud. Als je een horloge draagt en daardoor gebruiksschade krijgt daalt die in waarde (op z’n minst ten opzichte van een safe queen).
Maar als de vraag gaat over een te dragen horloge moet de afschrijving van gebruiksschade en onderhoud worden mee genomen.
Een goedkoop maar degelijk horloge zal dan waarschijnlijk het beste zijn. Een daly beater Patek of Rolex onder de krassen en butsen zal ook afschrijven lijkt mij.
Als ik deze een maandje of twee houd krijg ik er er wss meer voor dan ik heb betaald?
Hij loot wel goed dus dan hoef je geen onderhoud te plannen
Koop een Daytona voor list en je hebt een goede deal zou men hier zeggen.
Maar zolang je hem niet verkoopt, ben je gewoon 12,5k lichter hé
Wellicht dat jouw nabestaanden hem meteen verpatsen, leuk voor hen dan. Daar koop jij niets meer voor
Waarom niet gewoon kopen wat je mooi vind munkel?
Omdat munkel liever een onzinnig topic aanmaakt, een beetje zoals Kasper dat ook graag doet. Een clickbait titel geven aan een topic en dan achterover leunen en genieten van de aandacht.
Ik ken er wel meer die daar en handje van hebben (of hadden, forum inmiddels verlaten). Misschien een exponent van een toch wat gezapige hobby?
Ik heb gekocht wat ik mooi vind, en een leuke weg afgelegd naar waar ik nu ben.
Met alle horloges die jij hebt aangeboden snap ik dat je boos bent, keer op keer in je handjes kunnen knijpen omdat je de helft er voor terug kreeg.
Echter, vermoed ik dat je de term ‘clickbait’ niet helemaal begrijpt.
De titel van mijn topic, refereert 100% naar de inhoud van het topic.
Mocht je het topic niet leuk vinden, dat is geen probleem, dat kan.
Ik heb onderhand geleerd dat er voor mij waarheid schuilt in “het bezit van de zaak is het einde van het vermaak”. En het belangrijkste; de prijs is van ondergeschikt belang, want mijn meest gedragen horloge is lang niet mijn duurste.
Wat fijn dat wij altijd zo op een lijn zitten plop😃
Ik heb zelf geen Oris, maar ik zie het merk duidelijk in transitie met de komst van in house uurwerken en stijging in prijs (startend vanaf 3k). Over een paar jaar gaan zij denk ik wel over op het luxe terrein en daarbij niet meer met Longines oid concurreren maar eerder met Tudor.
Denk t niet. Maar wie weet.
Ik hoop het wel want ik ben fan
Ik ook. Iemand nog gezopen?