Is het echt nodig dat LV horloges maakt? Voor mij hoeft het niet.

Wat een circus freak dit ding zeg. Wie koopt dat nou? Dat is iets wat je in de overblijfsel bak vindt bij de kringloop als horloge voor kinderen nadat alle prima werkende Ali horloges eruit gehaald zijn. Zelfs dat vind je niet in een kinder surprise :rofl::rofl::rofl::rofl:

https://x.com/rainmaker1973/status/1771207597477044593

(Bewegend beeld)

3 likes

Dat mensen dit niet mooi vinden kan ik begrijpen. Maar een mooi staaltje techniek is het toch wel?!

1 like

Eensch.

Foeilelijk, erg mooi gemaakt…

Over smaak valt niet te twisten.
Maar als je een horloge als sierraad ziet, dan is dit toch wel de ultieme vorm.

Pure kunst om de kunst. Compleet onafleesbaar - maar tussendoor wel een fenomenaal stuk techniek. Zou ik het binnenwerk wel eens willen van zien…

2 likes

Hier heb je een inkijkje:

Toch iets anders dan een wijzertje rond laten draaien. Mijn respect hebben ze.

3 likes

Prachtig! :sweat_drops:

Lekker draagbaar, zon kermis horloge

Met zon dikte verwacht ik perpetual calendar, chronograaf, sterrenkaart, triple date, maanfase, glijmiddel dispenser en radio functie…

1 like

Wat heb je aan een LV horloge als niemand hem ziet?

Een horloge draag je voor jezelf.
Eender welk horloge je draagt, het wordt door niemand anders gezien dan door jou en dat handjevol liefhebbers / freaks.

1 like

Ik bespeur altijd wel een hoop zurigheid in dit soort topics. Alsof de haute horlogerie is voorbehouden aan een select groepje mannen met Pateks en Langes om die zich heel bedreigd voelen als de mainstream cultuur hun wereldje binnenkomt.

My two cents:

Dit soort merken zoeken de grens op tussen horloge en sieraad. En omdat ze een clientèle hebben die ze daarin volgt, kunnen ze dat ook doen. Soms levert dat iets heel moois op (respect voor dat Hermes horloge) en soms is het spuuglelijk.

Aan het eind van de dag zullen de invloeden van deze designs wel door druppelen naar de meer conventionele merken. En gelukkig maar want als horloges niet modegevoelig waren zaten we nu allemaal met trench watches om.

7 likes

Luis Vuitton of niet - het merk op zich zegt me weinig als het over horloges gaat - maar ik vind de nieuwe Tambour modellen met integrated bracelet toch wel mooie en interessante horloges.

Het uurwerk, LFT023, een automatisch micro-rotor caliber, is ontwikkeld door Louis Vuitton’s ‘Fabrique du Temps’ en wordt gemaakt door ‘Le Cercle des Horlogers’. Ik vind dat toch geen mode accessoire meer. En of het nou per sé LV moet zijn die dit horloge verkoopt weet ik niet, maar ze hebben natuurlijk wel al een hele lange traditie met hun Tambour modellen.

4 likes

Helemaal eens met jou.
Het lastige is misschien ook dat merken als LV, Hermes en zelfs Jacob&Co horloges produceren van het hoogste afwerkingsniveau, materiaal en complicaties en tegelijkertijd in de goedkopere klasse horloges maken met simpele inkoop-uurwerkjes en nogal smaakgevoelige designs om het netjes te zeggen. Er zit minder eenheid/lijn in.

Maargoed, Patek maakt ook genoeg wanstaltige sportieve calatrava’s en aquanauts die het merk naar mijn mening onwaardig zijn, dus ook dat komt bij de beste voor.

1 like

Er zijn maar weinig situaties waarin een horloge géén mode accessoire is. Het zijn toch gewoon mannenarmbandjes 95% van de tijd?

Die micro-rotor is wel de bom.

3 likes

Dat hangt ervan af wat je voor je ziet bij ‘mode-accessoire’. Accessoire ja, maar mode accessoire vind ik wat teveel tijd en hype gevoelig. Vandaag rood, morgen blauw; specifieke mode heeft een korte houdbaarheidsdatum (mode in het algemeen is er altijd geweest natuurlijk).

Zo zie ik een horloge niet per sé; de horloges in mijn collectie zijn over het algemeen wat minder tijdsbeeld gevoelig, zo gaan ze ook wat langer mee. Ik kan me indenken dat ik de huidige LV Tambour over 15 jaar nog aantrekkelijk vindt. Net zoals ik de LV Tambour modellen van 15 jaar geleden nog steeds mooi vindt.

1 like

Iemand opgevallen dat de Louis Vuitton Tambour wel heel snel zakt in de preowned markt.
Hier een uit 2024 nu al van 21k voor 13k.

https://www.chrono24.nl/louisvuitton/louis-vuitton-tambour–id38137624.htm?searchHash=b5ac9d91_0r8CZs&pos=23

Heb je ook gezien waar?

Ik vind het nog steeds te duur.

1 like

Waar maak jeje druk om zeg. Laat ze lekker knutselen. Overigens vind ik dat Hermes mooie horloges heeft.
LVMH heeft ook TAG Heuer in huis, maar blijkbaar is LV beter geschikt voor dit soort extravagante uitspattingen.