Is het mogelijk om af te dingen bij Schaap & Citroen (Eindhoven)?

Ahhh NEE hè. Gloeiende gloeiende. :scream::weary::nauseated_face:
:wink:

Zo de knetter, ondertussen zijn er heel wat berichten geplaatst haha. Bedankt voor al het leesplezier! Ik denk dat ik deze horloge op de grijze markt ga kopen.

Heb alleen geen idee hoe dit te werk gaat, is het ook mogelijk om bij de verkoper langs te gaan, of moet ik alles online afhandelen? En ik ben ook wel benieuwd hoe duur de horloge op de grijze kost.

Ondertussen zit ik wel wat informatie te zoeken op het forum, in de hoop dat ik er uit kom.

1 like

Bijvoorbeeld:

1 like

Ja, gewoon van internet afgeplukt. Geloven ze hier niet.
Ik citeerde een bekende horloge expert van youtube dat de marge tussen de 37 en 50% varieert, afhankelijk van het merk. Hoon viel mij ten deel.

2 likes

Het bestaan van marge is geen argument voor korting. Meer heb ik er niet over gezegd. :wink:

1 like

Zo is het. Marge en eventuele korting hebben weinig met elkaar van doen. Maar het lijkt erop dat weinigen hier weten wat “marge” eigenlijk precies is.
En dat velen iets willen vinden, maar van niets weten.

5 likes

In zoverre, dat als je op de hoogte bent hoe de marges op een product zijn je ook beter kunt inschatten tot hoever je kunt gaan met het vragen om korting imho.
Andere factoren nog even buiten beschouwing latend.

Dat bedoel ik dus. Kijk eens even wat marge precies is, dan zul je begrijpen dat de relatie tussen marge en ruimte voor korting veel te kort door de bocht is. Er is ook een heel groot verschil tussen bruto en netto marge.

1 like

Terugkomend op de vraag van TS
Je kunt het altijd proberen en er zijn veel factoren die het succes bepalen.
Hoe stel je je op, wie heb je tegenover je en wat is zijn humeur op dat moment, is er een klik etc.
En ook al zijn de marges torenhoog dan biedt dat geen garantie op succes.
Succes met je poging.
Gr
Henk

Vergis ik mij nou of komen dezelfde argumenten hier 4 tot 6 maal terug in het verloop van dit topic?

3 likes

Ik kan uit ervaring zeggen dat je als nieuwe klant bij S&C na een uur kletsen over horloges best wat korting kan bedingen op een rolex. (Datejust 36 116234 met jubilee, dus best gewild). Dus ga er voor!

5 likes

200w

1 like

U bent nog aardig bij de tijd opa! :sunglasses:

1 like

Echt wel…

Dan zou ik als ik jou was in Zwitserland bij Rolex SA voor de deur gaan liggen zeuren om korting. Sla je toch mooi een hele partij over en kun je korting vragen op basis van hún marge! :+1:t2:

5 likes

Ja, dat zou nog beter zijn. Dank voor de tip…

Nog beter: ASML heeft 2,6mrd winst gemaakt, en met hun machines worden de chips voor de computers gemaakt waarmee ze bij Rolex werken, dus ik zou bij ASML voor de deur gaan liggen, dan heb je het tenminste over keiharde winst die je af kun romen.

1 like

Bij afname van minimaal één meter, 20% korting… Proost…! :sunglasses:

Ik dacht altijd dat chips gefrituurd werden…

1 like