Is het mogelijk om af te dingen bij Schaap & Citroen (Eindhoven)?

Heb ik het weer gedaan hoor… :innocent:

1 like

Die gast is niet zomaar een willekeurig iemand van youtube. Kent de klappen van de zweep. Heeft bij verschillende merken gewerkt in de sales. Heeft nu zijn eigen bedrijf.

1 like

Dan zou ik hem daar vooral op vertrouwen, en zijn naam lekker laten vallen bij de dealer als je de volgende keer korting probeert te bedingen! Zullen ze wel van schrikken :+1:

4 likes

Film zijn reactie dan ook even, kunnen we met ze allen lachen :+1:

2 likes

Ben wel benieuwd hoe dat zou gaan. Stel me iets voor in deze trant:

Umapa: 'Goedemiddag meneer de verkoper van S&C, ik heb interesse in een Rolex Oyster Perpetual in 36mm. Kunt u mij vertellen wat deze kost?'
Verkoper: 'Ah, maar natuurlijk. Deze kost 5000 euro.'
Umapa: 'Oei, dat is best veel geld. Is er misschien wat mogelijk met de prijs?'
Verkoper: 'Eigenlijk niet. Het is Rolex… Maar goed, ik wil wel 5 procent van de prijs halen.'
Umapa: 'Ha! Mij houdt u niet voor de gek, meneer de verkoper van S&C! Ik heb de filmpjes gekeken van fredericotalkswatches, ik ben niet zomaar een koper! Jullie marge is minimaal 37%!'
Verkoper: ‘Daar heeft u ons te pakken. Jammer dat we u niet voor de gek hebben kunnen houden. U bent inderdaad niet zomaar een koper, zeg. Poeh, die fredericotalkswatches ook met zijn marge-feitjes… Vooruit, 25% korting voor u, en niet verder vertellen, he? We moeten er toch niet aan denken dat deze super geheime informatie straks ook op andere Youtube kanalen, het horlogeforum, of Wikipedia terecht komt…’

26 likes

Wat een belachelijke kinderachtige reactie. Deze topic ging over de mogelijkheid tot afdingen bij een AD. Het enige wat ik zeg is dat met zulke marges, het geen probleem moet zijn om een korting te kunnen bedingen. Niet meer, niet minder.

5 likes

Lees mijn vorige reactie nog even, die zal je ook wel kunnen waarderen :+1:

1 like

Wel een saillant detail dat TS sinds zijn eerste bericht niet meer online is geweest hier.

2 likes

Nee dank je, da’s tijdverspilling.

1 like

Men lijkt hier nog al makkelijk te vergeten dat van deze (al dan niet correcte) marge, ook van alles moet worden betaald. Marge is GEEN winst!

-/- salarissen en socialen lasten personeel
-/- huur/aflossing en onderhoud van het pand
-/- verzekeringen
-/- reclame en website
-/- kosten geldtransporten :wink:
-/- etc.

Genoeg dus voor een aanzienlijke korting lijkt me.

Is dus eenzelfde aanname als die je Youtube-held ook nogal makkelijk doet…

7 likes

Dat weet je pas als je het hebt gelezen. Misschien staan er wel allemaal interessante dingen in. Doe nou even mee, joh! Partypooper.

6 likes

Dat procrastineert hij…:smile:
met dank aan HanDavinci

1 like

Een vriend heeft hier enkele weken geleden een Breitling Heratige gekocht. Heeft daar een aanzienlijke korting bedongen. iets van 22%. Zelf heb ik 3 jaar geleden 24,5% bedongen bij een juwelier in AMS op een IWC. Het is dus mogelijk. Het zal ook afhangen van de vraag naar het merk en type. Hoe meer vraag hoe minder korting.

Ik wil wel delen hoe je het zou kunnen aanpakken. Twee opties.

Je doet het via mail, je bent zeker van de keuze en gaat tenderen. Blij zijn ze daar niet mee maar je kunt peilen hoe ze er in zitten. Geef dan in de mail aan dat je bij 3 erkende juweliers een aanvraag doet. Geef aan wat je wilt betalen en wacht af. In mijn geval heb ik zo de IWC aangekocht. Ik kreeg terug dat men geen aanbieding op mail deed en werd gebeld. Ik hield voet bij stuk en tot slot heb ik de korting gekregen die ik wilde.

Als je persoonlijk gaat inkopen, dus face tot face is de tactiek anders. En dat geldt in mijn ogen voor alle grotere inkopen. Je zorgt dat je een klik krijgt met de verkoper. Wees ook geïnteresseerd in hem of haar. Hoe groter de klik, hoe meer korting dat hij of zij jou gunt. Want daar gaat het om. Ik spreek uit eigen ervaring.
Een verkoper die jou iets gunt zal gemakkelijker de grens opzoeken voor je. Je moet wel oprecht zijn en hem meenemen in je passie. Verkopers zijn vaak gewend om voor het blok gezet te worden door veeleisende kopers. Ze gaan daar vaak in mee maar liever niet. Verkopers die merken dat een klant geinteresseerd in hen is vinden dat prettig en zijn doorgaans geneigd om mee te gaan in je vraag.

Als je dit lastig lijkt zou je nog een goede onderhandelaar mee kunnen nemen.

In alle gevallen succes met het onderhandelen. Ben benieuwd naar het resultaat :slight_smile:

2 likes

Boete Belastingdienst wegens export fraude. Moet ook betaald worden hé!

6 likes

:joy::joy::joy:

Het zal gerust waar zijn, maar als ik een horloge koop dan ben ik niet geïnteresseerd in de beslommeringen of het levensverhaal van de verkoper.

Ze mogen me een aanbod doen. Staat het aanbod me aan dan koop ik het en anders ga ik door naar de volgende.

2 likes

Als je je niet ‘schaamt’ om te vragen kun je bij alles wat boven de 500 euro kost er wat afdingen. Nu heeft Rolex een fictieve schaarste gecreëerd maar volgens de experts hierboven valt dit model daar zeker niet tussen, dus het proberen waard.

Bepaal voor jezelf wat je meer wil betalen bij een AD vergeleken met een grijze dealer en gaan. Ze moeten wel geloven dat je een serieuze koper bent, als je naar binnen loopt en vraagt hoeveel korting er af kan kunnen ze je ook afwimpelen met helemaal neeeeks.

Precies dit. Ik word altijd zo moe van mensen die roepen dat er op basis van marge makkelijk zoveel procent korting af kan.

Op basis van marge kan er gemakkelijk zoveel procent korting af

5 likes

Op een tapbiertje zit nog veel meer marge. Succes met onderhandelen in de kroeg. :wink:

16 likes