Is het ooit te genezen het horloge virus

Ik blijf ook altijd rondkijken ook al ben ik (nog) niks van plan…de shortlist-longlist blijft…en blijft ook wisselen…zo moet ik maar eens rustig rondkijken voor een horloge om mee te trouwen…ik denk momenteel aan een Frederique Constant Worldtimer…wij reizen graag en dit tikt eigenlijk alle boxen…maar soms kijk ik weken niet maar genezen nee.,soms wel wat minder last van de symptomen😅

dat is inderdaad ook een erg mooi horloge, ik kende dat model nog niet.

1 like

Je ziet hem ook niet veel…vreselijke restwaarde maar daar geef ik toch niet zo om ( zeker niet als ik verwacht lang getrouwd te zijn😂) er is daarom ook een goede korting op een nieuwe te krijgen ((~40%)

Zou lullig zijn. Beide handen kwijt, ontdek je een passie voor zakhorloges.

Of erger nog: Je krijgt twee robothanden of protheses waar je alsnog horloges om kunt dragen. :slight_smile:

Zijn huwelijken tussen man en horloge tegenwoordig ook mogelijk?

4 likes

Ah ja joh! Wist je dat niet?:joy::joy:
Op plazilla.com zie je waar mensen nog meer mee trouwen…maar ik heb een levende vrouw gevonden die bereid is om met me te trouwen! Lucky me😅

Edit: Ik draag geen ring(en) en dat zal ik ook nooit doen…ook geen trouwring dus…

Nope…you’re stuck with it I’m afraid :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar zoals koekoek ook al zegt…flipperen is gewoon leuk :thumbsup:

3 likes

Goede deal hoor, ik heb dat ook, ik kijk niet naar restwaarde, alle horloges die ik vanaf 2001 aanschafte heb ik nog.

2 likes

NEEN! :slight_smile: … je kunt het wel iets verlichten…ik heb met jarenlange intensieve cognitieve gedragstherapie, gecombineerd met dagelijkse psycho-educatie, enige verlichting weten te bereiken… maar ik word nog altijd heel licht in mijn hoofd en krijg trillingen in handen en voeten, trekkende mondhoeken, tunnelvisie, koud zweet en hardkloppingen, wanneer ik langs een mooie horlogerie loop… dus NEEN! :upside_down::smiley:

4 likes

zoooo herkenbaar

1 like

:+1: :joy:

Ik merk dat mijn interesses breder geworden zijn. Andere mooie luxe dingetjes als vulpennen, en messen. Horloges is nu een stuk minder. Maar @Bidle heeft gelijk, het zijn maar spullen, zijn ze weg, zijn ze weg.

1 like

Ik merk bij mij dat het fases zijn. Soms lees ik me helemaal te pletter en maak ik plannen en verandert de “collectie”. Soms is het even een tijdje iets minder en komen andere hobby’s op de voorgrond tot er weer iets is waardoor mijn oog weer op horloges valt en ben ik weer terug bij af :slight_smile:

1 like

40% korting op een Fredric Constant Worldtimer??

Woww… bij een AD?

Ik weet niet of het bij een AD ook is…maar op WUS komen ze regelmatig nieuw voorbij…list is iets van €3600…op chrono staan ze in Duitsland nieuw voor €2130 so do the math…

Ik merk dat het “virus” minder hevig wordt bij mij.

Er komt veel moois voorbij, maar ik krijg minder snel de neiging om het daadwerkelijk te gaan kopen. Ik heb al een tijdje de Rolex Explorer II Polar op het oog, en ook de Planet Ocean 8800 die hier op het forum te koop staat vind ik heel interessant. Zou beide kunnen kopen, maar dan heb ik wéér vier horloges…

Ik voel me al “schuldig” als ik de Black Bay langdurig op de winder heb zitten omdat de Explorer zo verrot moeilijk van de pols komt. Waarom zou ik dan een derde en vierde horloge kopen…?

Overigens ben ik niet alleen op horlogegebied voorlopig even “uitgekocht”. Heb net mijn complete CD- en DVD collectie weggegeven aan mijn jongere broer. Harman/Kardon surround set gaat in de verkoop (twee keer gebruikt in de laatste acht jaar). Tevens een grote zolderopruiming gedaan, de weggeefwinkel was er blij mee. Ik moet zeggen, “ontspullen” werkt best bevrijdend! :wink:

10 likes

Ik heb een tijdje terug de FD Flyback gezien en die is prachtig. Wel 42 mm helaas

Beetje PP achtig dat wel

7 likes

Ik doelde voornamelijk op het “meeste wel gezien” stukje. De zoektocht blijft natuurlijk wel nog steeds altijd even leuk :smile: Ik merk het zelf ook wel een beetje, heel veel drang naar veel nieuws heb ik niet echt.

1 like

Nee sorry, het is net herpes… Soms sluimert het een tijd,… Tot de volgende uitbraak…

5 likes

Oeh! Die is ook mooi zeg! Idd een beetje PP…beetje PP is oké😅

1 like

misschien moet ik ook eens gaan kijken of er wat horloges weg mogen. In eerste instantie doet die gedachte nu al pijn.

1 like