Pfoe, je moet er inderdaad niet aan denken, dat je je zak ook nog kwijtraakt…
Dat is wel gaaf natuurlijk, ook al behoor je tot de minderheid.
Het flipperen maakt het voor mij ook leuker in die zin dat je altijd wel weer wat terugkrijgt ervoor en wat anders kunt kopen. Of dat nu een horloge van 150 of 3000 euro is. Ik merk wel dat ik, ondanks dat ik het zo kan kopen, niet meer dan dat laatstgenoemde bedrag wil uitgeven. Ik zit al lang aan die max en ben er nog niet overheen gegaan. Vreemd eigenlijk, want juist horloges zijn één van de weinig materiële zaken waar je in ieder geval niet al te veel op verliest.
Maar ik geef liever 5000 euro uit aan een mooie reis.
al zo’n 25 jaar last van dit virus, ben bang dat niet overgaat…
Ik zou misschien moeten gaan denken aan wat oudere horloges te verkopen, maar aan de andere kant, ik vind ze nog steeds mooi. Een voordeel aan vrijgezel zijn is dat je al je geld aan je zelf kwijt kan en het niet ingepikt wordt door de dame of kinderen
Tja… Ik weet niet hoeveel horloges je hebt en hoe vaak je ze draagt. Daarbij heb je misschien horloges met een emotionele waarde…?
Ik had zelf op een bepaald moment vijf horloges en merkte dat ik er maar één continu droeg. De rest lag ongebruikt in de kluis, dat vond ik zonde (niet van het geld / de waarde, maar horloges horen gedragen te worden).
Nu al een maand of acht terug naar twee horloges, geeft me een stuk meer rust.
Het “afscheid nemen” van de horloges ging eigenlijk vrij gemakkelijk, ondanks dat ik ze stuk voor stuk nog steeds mooi vond. Als er één schaap over de dam is…
Deze foto heb ik onlangs gemaakt. Hier zit de laatste nog niet bij, dus twaalf in totaal. Best veel en enkelen liggen te vaak en te lang in het kistje. Inderdaad misschien wat zonde. Weer wat te overdenken
Wel een diverse collectie, voor elk wat wils .
Wordt nog lastig om daar een keuze uit te maken…
Upgraden en uiteindelijk je grail kopen heeft bij mij wel heel veel rust gegeven. Het verkopen van klokken die ik nooit draag doet me ook niets meer. Ben van 22 terug naar 12 inmiddels en er gaan er nog weg. Natuurlijk blijf ik alles volgen maar dat is de liefhebberij. Beetje kijken naar nieuwe straps. Nee de flipperitus is weg en dat bevalt prima.
Voor mij was dit dus het medicijn
Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen!! Dan had ik een beste collectie😓
schitterend horloge, ik snap de helende werking
Beslissen welk klokje verkocht wordt is voor mij nog wel eens lastig maar eenmaal weg heb ik er direkt vrede mee.
Blijkbaar ben ik dan alweer met een andere (vaak wisselende😊) filosofie bezig…
De huidige filosofie is overigens waarde afbouwen en meer terug naar een basis van goedkopere klokjes die om andere redenen mijn interesse wekken. Ga me eens verdiepen in modden/personaliseren, erg interessante materie.
Ehhh, genezen? Neu…
Het gaat nooit over.
Maar dat hoeft ook niet. Tussen 2 stiltes tikt je tijd maar kort. Dus die tijd moet je goed besteden en ervan genieten.
En wat is er dan mooier om te dragen dan iets moois dat tikt?
Mijn motto is dan ook
[16570]live unexplored is not worth living for[/16570]
Heb mij voorgenomen om voor een Explorer 39mm of datejust te gaan sparen … zal wel een aantal jaar duren … hopelijk kan ik t geld ook on hold houden op t moment dat je al een leuk bedrag hebt staan en dus ook al wat moois kan kopen
Edit: dus voorlopig zal t nog wel even aanhouden
[quote=“Klokkengek, post:28, topic:115505”]
hardkloppingen
[/quote] Wat gaat er zoal hard kloppen bij u?
Nee.
Ik denk het niet. Ik wil steeds meer.
Ik heb hoop op gedeeltelijke genezing. Sinds ik hier lid ben in 2014 is het een aardige rollercoaster geweest met redelijk wat flippergeweld. Wel lekker divers qua stijl als ook de prijs, van een 100 euro Citizen (1e aankoop op HF, draagt mijn vrouw nog!) tot Omega’s en Breitling.
Ik begin nu rust te vinden in mijn 3 piece collection. Misschien moet ik nog een keer een Rolex proeven, maar al als kind was ik een Seiko fan-boy en ik denk stiekem dat ik rust vind als ik een ultieme Grand Seiko vind voor het leven en dan wat leuke Seiko beaters eromheen verzamel.
Tegen al mijn hobby’s als motoren, reizen en mijn honden (fotografie) leggen horloge’s het wel af, maar het leuke HF forum en de super contacten met veel leden hier maakt het toch een deel van mijn leven uit en dat deel zal waarschijnlijk niet snel genezen.
Mooi gesproken!
Hey, die edifice gshock heb ik ook. Moet je net als je citizen niet in de kist leggen… worden de accu’s lui van