Is HF voldoende afgeschermd voor kwaadwilligen?

Voor een crimineel ben je superinteressant als:

  • Je binnen bereik van die crimineel bent;
  • De kans dat je met de truc die de crimineel in z’n hoofd heeft voor de bijl gaat, relatief groot is (laten we zeggen >20%);
  • De pakkans klein is;
  • De buit groot genoeg is om wat moeite te rechtvaardigen (één Rolex voor een paar uurtjes werk is best een goeie deal).

Daarnaast denk ik dat onze adressen makkelijker te achterhalen zijn dan we denken. Ik ben relatief voorzichtig, maar iemand met TL2 kan m’n kenteken in ieder geval al hebben. Gelukkig is ZH groot :slight_smile:

Zo, zo, hoe weet je dat allemaal? Het zou toch niet?:clown_face:

2 likes

Wat is je adres? Dan kom ik het vertellen :wink:

1 like

zat er al aan te denken om een 2de steinhart te nemen hah

Ik woon in een buurt waar ook een grote concentratie aan inbrekers woont.
En aangezien men vaak zegt dat ze nooit in hun eigen wijk inbreken moet ik veilig zijn.

Anders heb ik nog een :dog2: die niet blaft.

1 like

Als ie maar bijt :slight_smile:

Ik moet het misschien niet verklappen :hushed: maar dat hangt er sterk vanaf hoe de inbreker zich gedraagt.
Mijn hond reageert heel sterk op spanning en agressie maar als de “bad guy” vrolijk doet evt. nog wat te eten bij heeft dan vrees ik meneer al kwispelend het verder helemaal prima gaat vinden.

4 likes

Dream on. Dat klopt voor beroepsinbrekers, maar niet voor de junks die inbreken om hun verslaving te betalen.

Op 500mtr afstand zit zo een punt waar ze medicatie krijgen, hopelijk helpt dat… maar voor een snelle kraak is het enkel al zien van een hond in huis vaak een reden om maar even verder te kijken.

Wat een verhaal! Hoe ging dat dan?

Nou ik dus. TV die (letterlijk) van oma is geweest. Auto van 17 jaar oud met dagwaarde van EUR 5k. Goedkoopste iPad. Laptop van 400E. Kan het voor de rest echt niet verzinnen voor je

6 likes

Stapels mogelijkheden, maar een voorbeeldje:

En natuurlijk, dít hoeft jou niet te gebeuren. Maar een hacker zal meerdere gegevens van jou proberen te verzamelen en op die manier proberen verder te komen.

De beste hackers hebben een vlotte babbel. Voor die TV van een oma is dat niet de moeite, maar voor de collectie van een beetje Rolex- of Omega-verzamelaar wel.

En dan heb je alleen nog iemand nodig die de kraak durft te doen.

Das niet heel slecht toch?

3 likes

Je hoeft niet lid te worden he? Je hoeft ook niets te delen he?

Er zijn naast horloge topics ontelbaar andere topics waarin we maar al te graag willen laten zien wat voor duurs we allemaal wel niet kunnen kopen. Los van het Freudiaanse daaraan, het hoeft niet he? Als je iets wil weten over horloges vraag je het hier als anoniempje, vervolgens probeer je van al het moois dat je bezit in je uppie te genieten zonder ooehh ahhhh geroep.

Bij zaken zoals email of zelfs WhatsApp, die je bijna nodig hebt tegenwoordig om te kunnen functioneren snap ik dat mensen schreeuwen om privacy. Datzelfde geldt natuurlijk voor meeluisteren en kijken überhaupt door een of andere pennenlikker omdat je net in de buurt van een dealer woont. Maar heel veel dingen zijn niet verplicht, zoals heel veel sociale media en ook dit forum.

3 likes

Geen idee eigenlijk maar echt niets bijzonders

Toevallig een Volkswagen/Audi/Seat/Skoda? Wat voor model? Welk bouwjaar?
En nee, dit is niet offtopic :slight_smile:

En een rolex van 10k dus?

Ik zag er zelfs vier. Nu even wachten op de volgende Gezocht-advertentie, product bieden voor de goede prijs, goeie smoes verzinnen waarom het niet opgestuurd is et voila.

De AVG eist een overeenkomst voor het verwerken (bijhouden, opslaan, analyseren) van gegevens die kunnen worden herleid naar personen.

Ook het HF zal zich dienen te houden aan deze wetgeving. Het delen van gegevens aan bijv. de commercie is verboden. Een ander punt is hoe HF de gegevens van de aangemelde leden heeft beveiligd.

Want het is wel degelijk zo dat je met het koppelen van HF, LinkedIn, Facebook, Marktplaats, bibliotheek, netflix, abonnementen, verenigingslidmaatschap enz. een volledig profiel kunt maken van iedereen; inclusief gezinssamenstelling, adres, telefoonnummers,
emailadressen, inkomen, opleiding, activiteiten, publicaties en daarmee een nagenoeg feilloze politieke voorkeur.

1 like

Toe maar. Dat liegt er niet om. Je wordt vrijwel elke dag wel geconfronteerd met nieuwe feiten. Bedankt voor deze informatie als bijdrage aan deze discussie. Ik denk er over om alle suggesties en tips nog eens op een rijtje te zetten. Het is al net al een serieus onderwerp waar het laatste woord nog niet over gesproken is zo lijkt het!

1 like