Is HF voldoende afgeschermd voor kwaadwilligen?

Even voor de goede orde: ik heb BUITENSTAANDERS uit de titel/kop van het topic verwijderd. Veel leden merkten terecht op dat kwaadwilligen niet per definitie buitenstaanders hoeven te zijn. Zo wordt het onderwerp meer algemeen wat mogelijk de discussie ten goede zal komen.

Voor de goede orde: het is niet mijn bedoeling om hier onrust of iets dergelijks te zaaien. Maar wel om mijzelf en elkaar scherp te houden met de beschikbare kennis over dit onderwerp hier.

Zonder daar enig oordeel over te vellen is dit het fenomeen dat me het meest verbaast sinds ik op het forum zit.

1 like

Nee: BMW E46 :slight_smile:

Heeft weinig zin want ze liggen in de (bank)kluis :wink:

1 like

Hou op zeg. Ik leur al twee jaar met AVG oplossingen die de markt geen reet interesseren. Mijn HF profiel koppelt niet aan andere social media accounts, en ik opereer hier onder pseudoniem, net als verreweg de meeste leden.

Uiteraard is het zo dat HF iets moet vinden over persoonsgegevens, maar da’s meer omdat ze iets moeten met indiscrete gebruikers. Er zou een verwerkingsovereenkomst moeten zijn voor de opslag van onze e-mail adressen, inclusief uitleg over het doel daarvan, maar dat kan in de forum FAQ afgedekt worden, net als subject access requests en verwijderingsverzoeken. Da’s een procesvraag.

Het HF heeft mij verder nog nooit om persoonsgegevens of inloggegevens van andere platformen gevraagd. Integendeel, ze manen ons steeds tot voorzichtigheid in onze uitlatingen.

2 likes

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat jullie elkaar verkeerd begrijpen, of dat @Ogenblik op de verkeerde post gereageerd heeft. Maar ok.

Wat betreft AVG oplossingen: Die interesseren de markt inderdaad geen reet. Tot er:

  • een datalek is;
  • een klacht is van een gebruiker die ontdekt heeft dat de boel niet klopt.

Het MKB in Nederland komt nog wel aardig weg met alles op orde brengen als het eigenlijk al net te laat is. Duitsland gaat er iets harder in, daar heeft in ieder geval al één bedrijf dat ik ken zich voor de rechter moeten verantwoorden, en liep het met een sisser af, omdat het eigenlijk toch best redelijk op orde was.

M.b.t. HF en het opslaan van e-mailadressen: Volgens mij is dat meer dan afdoende verantwoord in de privacy policy, omdat het een essentieel onderdeel van de authenticatie is. Maar juridisch kan ik dat niet helemaal onderbouwen - ik heb enkel nog te maken gehad met organisaties die méér vast moesten leggen dan enkel een e-mailadres en een IP.

Ah ja, die kunnen ook nog wel nuttig zijn. Toevallig een beetje een forse zespitter? Zag laatst nog een mooi plaatje van een E46 330d inn het nieuws. Die stond bij een juwelier naar binnen geparkeerd.

Zo niet, dan heb je vast wel een paar airbagjes die nog wel wat opleveren op de tweedehandsmarkt. En misschien een originele radio? Die hadden ze bij een kennis nota bene uit een Audi A2 gehaald…

//eu1.dh-cdn.netJ//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net

Uiteraard 6 pitter. Tweedehands zijn alle onderdelen goedkoop en legaal te koop :sunglasses:

1 like

Dat had ik ook verwacht van die A2. Maar da’s meer junk-level diefstal denk ik.