Is Hublot eigenlijk niet beter dan Rolex?

:see_no_evil:

Hublot fusion …

image

GS vind ik te dik en groot voor de stijl van horloge die het voor mij is. Mijn ‘favoriete’ springdrive is met 38 mm en net geen 4k te cheap.

3 likes

Ik vind de nieuwe hublot modellen niet zo heel tof. De vintage van voor 1980 zijn meer mijn ding :wink:

1 like

Met een quartz uurwerkje erin?

Begrijpelijk.

1 like

Haha die gast die dat spandoek vasthoudt. Wtf. Hoop dat diegene doorhad dat het niet verstandig is om je gezicht op deze manier vast te leggen…

1 like

Seadweller
Skydweller

En daarnaast alles in TT

1 like

Dat oversized gedrocht ben ik inderdaad vergeten.

Bestaat niet in staal.

En two-tone is natuurlijk geen staal.

Skydweller bestaat niet in staal?
Oei, dan ken ik een boel mensen die flink zijn genaaid door de AD’s

Die is gewoon staal, maar met een een witgouden bezel.

1 like

Rolex noemt m ‘Staal’ iig

1 like

Als Seiko een Grand Seiko met wat goed geschroefde schroefjes voorziet, pakken ze zo wat marktaandeel van Hublot af… :yum:

1 like

Wel Double Dutch neem ik aan? Kunnen ze toch elkaars horloge vasthouden; extra genieten dus.

1 like

Dat is bijna niet vast te stellen. Je zou dan alle mogelijke criteria moeten nemen en elk horloge een score geven op basis van die criteria.

Maar daarmee ben je er nog niet, want niet elk criterium weegt voor iedereen even zwaar. Bouwkwaliteit, robuustheid en accuratesse kun je redelijk benaderen, maar als het aankomt op ontwerp wordt het een kwestie van smaak. En hoe belangrijk is waterdichtheid nou echt?

Als je dat dan eindelijk bij elkaar hebt heb je nog het vraagstuk van de prijs. Is een Rolex beter dan een Casio? Ja.
Heeft een Rolex een betere prijs/kwaliteitverhouding? I doubt it.

Het ene horloge kan alleen maar beter dan een andere zijn op basis van de eisen die je zelf aan een horloge stelt, dus dat verschilt letterlijk van persoon tot persoon.

Behalve bij Hublot.

3 likes

Dat was ook mijn aanname.

1 like

Dan zal je vast gelijk hebben. Ik kon 'm niet vinden op de website. Maar moet zeggen dat skydweller sowieso niet zo op mijn netvlies staat.

In elk geval zou ik zeggen dat het merendeel van de rolexen onder de 10k valt.

En daar ging het over.

Wbt. accuratesse…

1 like

Ongeveer…een prijsklasse is een rekbaar begrip zonder harde grenzen in dit geval :smile:

1 like

Een mechanische Casio he?
Appels met appels.

Ah joh, deze hele thread is loos. :rofl:

Bestaan die?

Oke, slecht voorbeeld. :joy:

1 like