Is je duurste ook automatisch je fijnste?

Soms zie ik hele dure horloges langskomen op HF.
Wat ik me afvraag is dan: “Is dat dan ook ook vanzelfsprekend je fijnste horloge? En draag je die dus het meest of is het een collectorsitem / belegging voor in de kluis?”

Als je dus je duurste horloge niet of weinig draagt - wat draag je dan vaak/meestal/dagelijks?

5 likes

Mijn duurste: Pelagos of Speedmaster Pro. Zijn het mijn fijnste? Nee, niet persé. Ligt ook een beetje aan mijn bui. Maar mijn Junghans is toch ook wel erg fijn. En mijn Stowa ook. Het zijn allemaal erg andere horloges.

2 likes

Voor mij niet.
Elk uurwerk binnen mijn verzameling heeft zijn pro’s en contra’s, ik vind dat een hoge prijs soms een pro kan zijn omdat die een gevoel van exclusiviteit meebrengt (daarom niet altijd terecht!).
Maar het is voor mij dus zeker niet automatisch het leukste uurwerk.

1 like

Nee zeker niet mijn citizen nighthawk als daily beater zit perfect ooit 8 jaar geleden hier gekocht op het forum voor 150 euro deze zit een stuk fijner als me sinn u1 die ondertussen ook al weg is

1 like

Nee hoor helemaal niet. Heb een paar omega’s een Rolex en een paar Tag Heuers maar ook een paar seiko’s die ik met veel plezier draag. Zelfs een casio quartz horloge van 10 euro die traditioneel mee op fietsvakantie gaat. Draag ze allemaal en de een soms ineens wat vaker dan de ander.

2 likes

Het is natuurlijk wel heel speciaal om je duurste horloge aan te schaffen.
Mijn ervaring is dat deze dan op den duur toch één van je horloges is en je dan weer alles draagt.

3 likes

Prijs is eigenljk niet belangrijk uiteindelijk.

Vraag maar aan @Bidle
Toppers in de collectie en net zo hard genieten van de eenvoudige horloges. :+1:t2::+1:t2:

7 likes

Heb net zo veel plezier van een Rus van een paar tientjes als van b.v. mijn Blancpain of CvdK

4 likes

mijn duurste is wel een automaat… :smirk:

2 likes

Klopt, zijn eigenlijk gewoon allemaal toppers. :wink:
Vind het eigenlijk erg jammer dat op dit forum ‘de prijs’ zo vaak de boventoon voert.

13 likes

Mijn duurste is de Oris Aquis en is ook de fijnste (en de mooiste :heart_eyes: )

Gevolgd door mijn Hamilton Worldtimer Quartz en die vind ik ook erg fijn :slightly_smiling_face:

Beide grails for mij en gaan ook noooooooit weg :blush:

8 likes

Ik draag mijn duurste bijna nooit. Op 2 jaar misschien 3 keer een dag gedragen. Ik zit vaak te denken dat ik die beter zou verkopen maar toch nog net niet.

2 likes

Oh? Nu zit ik hier minder lang maar ik krijg helemaal niet die indruk. Er zwerven wel wat duurdere exemplaren rond maar het gros is entry tot midrange en afgezien daarvan zie ik niet zoveel mensen die zich druk maken of bezighouden met “de prijs”.

Misschien bezoek ik wel de verkeerde topics :face_with_raised_eyebrow::grin:

11 likes

Je hebt helemaal gelijk! :+1:

6 likes

Mn duurste is niet mn fijnste ik vind ook niet dat er een directe relatie zit tussen prijs en ‘fijn’. Een Daytona is bv duurder dan n Sub, maar waarom dat nu perse zo is? Ik vind die Daytona daarom niet fijner. Ik vind saffier en n mooie afwerking belangrijk, maar die vind je al snel, daar hoef je geen kapitalen voor uit te geven!

2 likes

Mijn duurste is mijn fijnste, maar niet automatisch (is een quartz) :face_with_hand_over_mouth:

17 likes

Het veranderd bij mij steeds, sinds het begin van mijn horlogevirus was ik begonnen met nieuwe horloges tussen €200-€500 en daarna aan vintage verslaafd geraakt waar ik horloges van €35 en hoger scoorde die nog steeds heel gaaf zijn :blush: Daarna een aantal van die nieuwe verkocht en nu heb ik een mix van nieuw en vintage en dat bevalt eigenlijk heel goed :blush:

Mijn duurste nieuwe op het moment die echt super draagt en die ik prachtig vind en niet weggaat :blush:

Mijn duurste vintage waar ik helemaal ondersteboven :upside_down_face: van ben en op het moment veel draagtijd krijgt:

Op je vraag of je duurste automatisch je fijnste is…voor mij niet ik heb zowel nieuw als vintage die allemaal erg fijn zijn! Ik heb teveel keuze denk ik dan maar :grin:

16 likes

Nee. Wellicht te maken met n stukje gewenning. En zeker ook te maken met een stukje upgraden met een sluiting waarin snelle (tool loos) fijnafstelling zit.
Maar circa 12 jaar is mn monster al mn daily wear.
Bijkomend voordeel van de lage prijs, zn tool uitstraling met massieve bezel en algeheel degelijke kwaliteit, is dat ik em zorgeloos om heb. Terwijl ik bij andere klokjes vaak wat meer oplet.

2 likes

In mijn geval is mijn duurste horloge OOK het mooiste horloge wat ik bezit. :heart_eyes:
De kwaliteit en afwerking van de kast; de wijzerplaat…het is gewoon een heel mooi horloge dat bijna alle andere horloges achter zich laat!

En daarmee draag ik bijna altijd tenzij er water of horlogegevaar in het spel is.
Hoewel ik bang ben dat ie beschadigd in de kantoortuin vind ik het zonde om em niet te dragen! :flushed:

Ik zou het voor mezelf niet kunnen verantwoorden als ik een duur horloge niet vaak zou dragen; waar koop je het dan voor? (nuja…als belegging blijkbaar voor de beleggers onder ons) :roll_eyes:

Oh…en automaat! :yum: :white_check_mark:

5 likes

Ik ben er een poos tussenuit geweest, maar dat gevoel had ik voorheen juist niet zo op dit forum. Zou t ook jammer vinden als dit de boventoon Is geworden.