Is je horloge een hij, een zij, of een het ?

Gisteren een nieuw horloge gekocht :star_struck::heart_eyes:

• Ik draag haar met veel plezier
  • Ik draag hem zo vaak mogelijk, en met veel plezier
  • Ik draag het elke dag met veel plezier, en zo vaak mogelijk

0 stemmers

Ik zeg blijkbaar altijd HEM.

3 likes

Net als met je auto, balkon, jas, mountainbike etc. ‘Ik maak hem vanmiddag wel even schoon’. Hem dus. ‘Het’ zonder dat de naam van het gebruiksvoorwerp er achteraan komt is maf. ‘Het’ zonder wat er achteraan, gaat over een situatie. ‘Ik los het morgen voor je op’. Niet over een ding.

@Time_Lord kom er maar in ouwe taalkunstenaar.

7 likes

Jammer dat je @Fate_Amenable_To_Change niet noemt. Hij kan je behalve neersabelen om je spelling, ook nog eens iets vertellen over zo’n beetje alles. En dat in zoveel mogelijk tijd en zo min mogelijk moeite.

On topic: hem. Haar is vreselijk. Die mening zie je ook terug in mijn kapsel.

9 likes

Ik denk trouwens dat in de vintage-hoek meer HAAR wordt gezegd dan HEM. Daar wordt meer liefkozend :face_with_hand_over_mouth: over hun horloges gesproken.
Het model zal ook schelen, alhoewel ik een Aquis een 100% hem vind, maar @anon53002072EV vindt het weer een haar :thinking: .

1 like

Het.

We gaan horloges niet antropomorfiseren. :grin: Hem a la @anon50762135 is ook nog wel ok al zou ik er 'm van maken zodat we niet de indruk wekken ziekelijk geobsedeerd te zijn door een ding.

En als ik iets nieuws koop draag ik het, tot ik weer eens wat anders pak en het in roulatie gaat. Geen zoveel mogelijk. Verandering van spijs doet eten.

Bij “ik draag haar” zou ik therapie voorstellen tenzij je je kreupele moeder helpt achtervolgers te ontvluchten. :grin:

6 likes

:thinking:

Het. Het krijgt ook geen naam.

'm ben ik ook nog wel comfortabel mee. Hem niet.

1 like

Trouwens, @Windhund, kom er maar in met de argumenten voor de verplichte optie “Geen van bovenstaande opties”

2 likes

Gender neutraal kun je een horloge ook benoemen :wink:

Ik noem mijn horloge altijd ‘lieverd’ tot groot ongenoegen van mijn vriendin

1 like

Ik geef ze weleens een kus.

Mijn horloge identificeert zich als een apache helikopter.

Een soort wentelteefje?

Alleen omdat ik er ook mee naar bed ga 

Ik draag haar met veel plezier

:sunglasses:
Nou ja, soms ligt ze ‘gewoon’ op het nachtkastje!

Een zij:

En Charles Aznavour zong er toch al over ?

https://songteksten.net/lyric/470/11173/charles-aznavour/she.html

:wink:

1 like

Stoere horloges / toolwatches: hem
Mooie horloges / lekkere horloges: haar
Vintage horloges: opa of oma, afhankelijk van of het een stoere of mooie vintage is.

1 like

En je Casiootjes? Yo yo yo?

2 likes

Als je in het dagelijks leven consequent over de horloge spreekt mag je hem of haar zeggen.

Als je dat niet doet hoor je ‘het’ te gebruiken.

6 likes

Al die horloges onder de 36mm zijn dames horloges, dus een zij. Tussen de 36 en 40 is het een Jetje (onzijdig, omdat het noch boter noch vis is). Alles boven de 40 zijn echte mannen horloges!:see_no_evil::grimacing:

2 likes

Jeweetog jeweetzelluf.

2 likes

image

1 like