Is mijn speedmaster waterdicht?.

Ik zeg toch ook niet dat we op de maan zijn geweest? Ik zeg dat het er voor gemaakt is, net zoals spaceshuttles.

Daarnaast hoeft een astronaut niet perse te gaan zwemmen als er water op de maan is.

2 likes

… en de aarde is plat. Serieus.

Haha ja dat is ook weer zo. :grimacing:

Nee dat niet. Rond. Dat zou je vanaf de maan mooi kunnen zien bedenk ik mij net.

3 likes

:rofl: :joy:

1 like

betekent dat je er dus tot 40 mtr onder water mee zou moeten kunnen. Dat is volgens mij ook de perceptie van de leek en mijn probleem met de classificatie. Maar dat is vechten tegen de bierkaai want ze zullen dit toch niet gaan wijzigen.
Ik denk dat dit heel vaak fout gaat en de fabrikant kan altijd wijzen op de handleiding maar die wordt, zoals we allemaal weten, zelden gelezen voor gebruik.

Weet ik toch … :wink:
Daarom de link naar de correcte info.

Ik ook niet meer.

1 like

Ik ook. En aan dat dompelchronograaf verhaal. Even zoeken.

Edit: hebbes

Doppeldouche_Power_Shower_Gel___Shampoo_83154_wowm_250_250

Woordgrap credits voor Ron:

Die kan volgens mij nog wel als retro inzending mee in de woordgrappen verkiezing.

5 likes

Ow deze was ik al vergeten, maar goed om weer eens op te rakelen inderdaad.

Edit: nu ik de foto zie van de IWC vers uit het zwembad moet ik wel een beetje bibberen.

Overigens ook nog een goed stukje info dit
https://allesoverhorloges.nl/waterdichtheid/

1 like

Het beste is met mijn speedmaster bij water uit de buurt te blijven. En fijn met mijn seamaster te gaan zwemmen. Bedank allen.

2 likes

Nee, dat betekent dat je horloge drukbestendig is tot 5 bar. Dat staat ook letterlijk op het Omega kaartje. Er staat nergens dat je er mee mag duiken, dat maak jij er volgens mij zelf een beetje van:

…terwijl je volgens mij heel goed weet dat die 1-op-1 relatie tussen drukbestendigheid en waterbestendigheid niet zo simpel te maken is :wink:. Vandaar ook dat duikhorloges een behoorlijke marge hebben als het gaat om drukbestendigheid.

#MeToo

You’re welcome! :sunglasses:

1 like

Dit is de clou:

Sorry dat de ironie van mijn eerste bericht niet helemaal goed overkomt. :thinking:

2 likes

Ah …

… ik ben het eens! :roll_eyes: :rofl:

1 like
1 like

@Da_Watcher, ga je ook? :sunglasses:

2 likes

Als je me even op wilt komen halen ga ik wel met je mee.

2 likes

Mwah. Ik sla deze maar even over … :innocent:

Straks ga ik er nog in geloven ook, in een platte aarde enzo. What’s next? Het einde van de wereld. Oh wacht als de aarde plat is, is er ook een einde. Lazer je er dus gewoon vanaf. Wow! Wat doet dat eigenlijk met je horloge? Daar kan geen 5 bar drukbestendigheid tegenop vrees ik.

Elvis komt naar Pinkpop 2020 trouwens Breaking news dus :joy::+1:

2 likes

Welnee. Nix aan de hand. Antarctica is een muur van ijs.
Je moet je wel een beetje inlezen / kijken

3 likes