Is Oris niet aan de straatstenen te slijten?

Hallo horloge forummers,

Ik zie dat er in het blauwe deel een aanzienlijke hoeveelheid Oris horloges te koop is. Met name het model Aquis.

Ondanks dat er echt een geweldig verkoop topic is van een Aquis met grappige ups, zien we toch dat deze horloges niet verkopen.

Waarom? Wil niemand ze? Zijn ze slecht?

6 likes

Niet courant? Wellicht een te lompe kast, kan ook nog een geldkwestie zijn.

2 likes

Ik vind de vraagprijs gebruikt meestal nog behoorlijk aan de hoge kant.
Verder vind ik het prachtige horloges!

7 likes

Ik heb zelf een oris diver 65 gehad. Welke ik voor net geen 1000 euro hier kon kopen. Dat vond ik hem wel waard. Helaas doorverkocht want voor die prijs 2e hands vind ik hem niet meer. Dan maar geen rebuy.

2 likes

Dit. Vooral omdat ze een hele tijd gedumpt zijn voor lage bedragen door de winkel, en dus tweedehands erg goedkoop waren… Nu de prijzen stijgen vinden mensen ze het geld niet waard.

Verder is het een soort doorstroommerk, waardoor er veel preowned aanbod is.

3 likes

Bandaanzet is gewoon ruk van die Aquis.

12 likes

Ik vind met name de Oris 65 toch wel erg mooi hoor en ook best courant geloof ik zo rond de 1k prijs.

Dat 1000-1500 segment is gewoon lastig. Of goedkoop tot 500,-, of de modernere horloges van duurdere merken (Tudor/Omega) lijken het vooral goed te doen “in het blauw”. En Rolex gaat altijd wel mits redelijk geprijst.

3 likes

Is dat niet een nieuwe cal.400???

3 likes

Geen idee. Een Aquis is toch gewoon een Aquis?

2 likes

Momenteel staan er 18 in het blauwe, wat ik niet extreem veel vind (Seiko zijn er minimaal 51). In het blauwe is de omloopsnelheid sowieso wat stroperig de laatste tijd is mijn indruk. Dat de inhouse versies van Oris aardig aan de prijs zijn helpt ook niet.

2 likes

Nouja een inhouse is over het algemeen wat duurder dan een sellita uurwerk

1 like

De vraag is of de toegevoegde waarde en meerprijs van de cal 400 gerechtvaardigd kan worden :rofl:.

Want ze zien er verder hetzelfde uit.

3 likes

Inderdaad; prijs ten opzichte van nieuw scheelt net te weinig helaas. Zitten wel leuke tussen namelijk!

1 like

Das waar maar 2x is wel wat veel. Sellita is voor een Oris toch top.

3 likes

Denk ook dat het door de vakantieperiode is momenteel. Alle centjes opgemaakt aan een all inclusive aan de Costa del sol

6 likes

Ik ken er niet veel van, maar de keren dat ik er naar zat te kijken kreeg ik het gevoel: “modemerk met een in-house movement blijft een modemerk”

4 likes

Oef, kijk uit wat je zegt!!! Een van de weinige onafhankelijke horlogehuis op het moment

22 likes

Dat blijkt. Oris is alles behalve een modemerk.

31 likes

Correctie; Costa del sos.

Sommige modellen staan tevens als zo lang online dat ze de vorige zomervakantie ook hebben meegemaakt.

7 likes

klopt aardig, want Oris maakt al een redelijke tijd uitsluitend horloges en is dus geen modemerk. Ik vind het een bijzonder leuk merk, al heb ik wat moeite met de prijzen van de inhouse versies…

8 likes