Ga je eens serieus inlezen. Hier op het HF en op Internet. Dan zal je er gauw achter komen dat je flauwekul verkoopt met zoān opmerking. Feitelijk gezien onjuist ook. Verder mag je uiteraard denken wat je zelf wilt.
gevoelige snaar precies. Met modemerk bedoel ik:
- niet super veel stabiliteit in product portfolio
- springen veel op trend van kleurtjes en bandjes
Oef, dit ben ik niet met je eens. Ze maken hele leuke horloges en er zitten soms best wel gave special editions tussen. Zo vind ik de āwhale-sharkā versie erg gaaf (staat toevallig ook in 't blauw) en ook de Propilot met hoogtemeter blijft tof.
Tja, dat is een definitie die (vrijwel) niemand met je deelt denk ik. Maar bedankt voor de toelichting Wat, volgens mij, doorgaans met modemerk wordt bedoeld zijn de Tommy Hilfigers, Guessen, Michael Korsen van deze wereld die naar verluid hun merknaampje op een goedkoop quartz horloge plakken en daar dan vrij veel geld voor vragen.
Ga nou eerst lezenā¦
Tip: niet in een vlek wrijven
Verklaar je nader
Doet elk merk momenteel
ik verklaar hier niets meer nader.
Thanks Rik, mooie uitdrukking. Nog nooit gehoord maar ik denk hem te snappen.
Loze opmerkingen droppen en weer door�
Ik denk dat het hetzelfde betekend als zout in wonden strooien, iets erger maken dan het al is.
De Big Crown Pointer Date gaat inderdaad nog maar een jaar of 80 meeā¦
Terug naar het oorspronkelijke topic. De vraag intrigeert mij wel. Ik heb de Aquis ook al lang op de radar, een keer gepast en toen viel deze mij een beetje tegen. Als ik dan nu weer advertenties hier voorbij zie komen denk ik iedere keer āzal ik dan toch?ā, maar dan denk ik ook weer aan die tegenvallende ervaring bij de juwelier. Dit, gecombineerd met de gigantische* (mening-alert!) prijsstijgingen van de afgelopen paar jaar, is het voor mij een beetje een minder aantrekkelijk verhaal geworden.
De 65 diver gaat ook al luttele jaren mee
Oris is naar mijn idee in principe een mooi merk, echter, wat meer een marketing probleem. Ik ken niemand die echt full price voor een oris horloge heeft betaald. Zelf zou ik op zijn minst 20 procent korting op list willen. Zelfde idee als bij FC.
Als je tweedehandse prijs dan gaat afstemmen op de list prijs, dan kom je naar mijn idee te hoog uit
Modemerk is Oris zeker niet. Oris bestaat al sinds 1904 en heeft altijd horloges gemaakt voor de gewone man/vrouw. Ze hebben vrijwel altijd simpele maar degelijke uurwerken gebruikt. Tegenwoordig mikken ze op een wat hoger segment maar een modemerk is het zeker niet.
Oris is een prachtig merk met kwalitatief goede horloges. Ik heb zelf een ProPilot gehad en heb nu nog steeds een 41,5mm Aquis in mijn collectie.
De reden waarom bepaalde Oris horloges hier naar mijn idee niet goed verkopen is omdat mensen te hoog in de boom gaan zitten met de vraagprijs. De meeste Oris modellen zijn over het algemeen met een goede korting te verkrijgen en vaak zitten de advertenties in het blauw heel dicht tegen de prijs aan waar je een nieuwe Oris met korting voor kunt krijgen. Deze advertenties blijven dan ook erg lang staan.
De Calibre 400 Aquis heb ik bij verschillende Duitse webwinkels nieuw voorbij zien komen voor 2400 euro pre-kortingscode. Als je dan je gebruikte Aquis duurder dan de nieuwprijs aanbiedt dan duurt het lang voordat je deze verkocht krijgt inderdaad. De groene 41,5mm Aquis die vandaag is geplaatst heeft dan weer een zeer nette prijs dus sla je slag
Oris, hoe mooi de horloges en het merk ook zijn.
Er Is geen schaarste om aan deze modellen te komen.
Ook is een flinke korting niet ongewoon bij deze horloges.
Dat samen met stevige vraagprijzen zorgt er voor dat de doorloop niet echt vlot is hier in het blauwe gedeelte.
Nee hoor meer beetje domme opmerking.
Oris hoeft je voorkeur niet te hebben dat kan maar als een kip zonder kop kakelen is niet handig.
Gaat never weg.
Precies, zijn mooie horloges en snap opmerkingen hierboven over kwaliteit/modemerk niet zo goed, maar als de prijs niet juist is, dan komt er geen deal en blijven ze langer staan - simpel.