Is Oris niet aan de straatstenen te slijten?

Ik snap er ook niks van zijn super leuke horloges. Denk dan ipv zeuren op alle horloges die niet verkrijgbaar zijn koop een mooie duiker van oris. Zeg dat natuurlijk niet hardop want dan maak je geen vrienden.

3 likes

Gaaf💪

2 likes

Ik denk dat de nieuwste regels omtrent het verkopen binnen het blauwe gedeelte ook wel wat doet.

1 like

Dit met name. Oris zijn geen blijvertjes, zelfde met Tudor, veel aanbod, en door de hoge vraagprijzen blijven ze ook lang rondzingen in het blauw. Met Oris koop je altijd een afschrijfkanon helaas.

3 likes

Voor rond de 1k zou ik een Deauville of Glow zeker willen proberen. Ik vind het alleen geen 1400-1500 horloges terwijl ze wel voor die prijzen in het blauw staan.

Eigenlijk jammer, maar misschien komt er een keer eentje voorbij als de verkoper echt klaar is met leuren :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

haha aangenaam kennis te maken! :star_struck:

Zeker mooi horloge, niks mis mee! tweedehandse prijs zal wel een tikkie lager uitvallen dan je zou willen :wink:

1 like

Daar was ik als koper van een mooie jong gebruikte Oris heel blij mee. En zoals gezegd deze is een blijver.

3 likes

Prima horloges, zeker de wat oudere modellen

7 likes

Als ik zou willen verkopen waarschijnlijk wel, maar dat is niet het geval :slight_smile:

Sowieso verkoop ik eigenlijk nooit horloges (of spullen uit welke andere hobby),
ik koop weloverwogen wat ik mooi vindt en houdt de spullen dan ook in de collectie.

1 keer een uitzondering gemaakt, maar dat was ook een miskoop.
Ik had een heel mooi horloge gekocht, maar ging binnen een week defect.
Na reparatie wederom binnen enkele dagen defect en kon toen iets anders uitzoeken.
Dat was niet wat ik wilde, heb er nooit lol van gehad en slechts 3 keer gedragen.
Uiteindelijk dit horloge dan ook 16 jaar later toch maar verkocht :man_shrugging:

1 like

Je hebt twee soorten verkopers in het blauw:

1. mensen die het niet kunnen verkroppen om een horloge minder dan de koopprijs te moeten verkopen en 2. mensen die gewoon accepteren dat ze 10 tot 30% van de waarde van een horloge moeten inleveren na 1 jaar (of minder) dragen.

Onder de eerste categorie vallen ook mensen die een hogere prijs vragen dan de huidige nieuwwaarde :wink:

14 likes

Oris is een prachtig merk met hele leuke en kwalitatief goede horloges… Dat vooropgesteld kan ik niet anders dan concluderen dat het nogal afschrijving kanonnen zijn.

Zelf ooit een Aquis nieuw gekocht (met fikse korting) bij een AD. En toch nog keihard moeten inleveren bij verkoop hier in het blauwe gedeelte.

Ik heb nu weer een Oris, een diver 65 crazy numerals in het blauw. Deze heb ik 2de hands gekocht waarbij een ander de afschrijving moest ‘pakken’.

Les: ik koop niet snel meer een Oris nieuw. 2de hands zeker nog wel.

Plaatje voor de sfeer.

Bovenstaande verhaal geldt overigens voor heel veel merken.

17 likes

O.k., kan een keer gebeuren.

Ja, dan wordt 't toch wel wat irritant. :roll_eyes:

Wow! Heeft even geduurd voordat het besef indaalde… :laughing: :wink:

3 likes

Ik heb zelf niets met “duikers”,
maar als ik die voor een goede prijs tegen kom staat die zeker op mijn wensenlijstje.

Mooie :+1:

2 likes

Ja, en toch hè! Deze voor de zomer, op een tropisch eiland. Is ook nog een geweldige 38mm!

Toch even naar staan staren, bij een AD, tijdje geleden. Maar toch wel een hoop geld, voor een zomerhorloge, vind ik dan.

7 likes

Oris…Mooi om bij iemand te zien…

2 likes

Nou 18 Oris is in verhoudeing wel heel veel lijkt me.
51 Seiko valt dan wel mee.
Er zijn toch vele malen meer Seiko dan Oris horloges hier op het forum.

1 like

Het is een slechte tijd met deze vakantieperiode. Je ziet het ook met vele andere merken.

Geld wordt in de zak gehouden voor vakantie en vele liefhebbers/verzamelaars zullen denk ik ook de gewoonte hebben een horloge te kopen in het land waar ze op vakantie zijn als aandenken.

Vermoed dat het wel weer gaat lopen richting het najaar

2 likes

Oris vind ik een heel sympathiek merk en ik zal mijn Divers 65 niet weg doen. Maar klopt, lastig merk om te verkopen. Mijn observaties:

• Ik denk dat de crux niet zo zeer ligt bij de afschrijving. Dat doen bijna alle merken, ook bijv. op een Longines of TagHeuer moet je vaak veel inleveren als die 2e hands aanbiedt.
  • Ook prijs-kwaliteit verhouding is prima. Longines biedt ook horloges van 2k aan met een standaard ETA uurwerk. Doet niemand moeilijk over. En 3k voor een Oris met in house movement met 10 jaar garantie is duur? Toen Tudor een inhouse movement in een Black Bay stopte vond iedereen het een koopje. :upside_down_face:

Volgens mij is Oris gewoon een lastig te verkopen merk. Het is echt een liefhebbersmerk en kent een veel kleinere doelgroep t.o.v. Longines en TagHeuer. Ook geen sponsor van sporten of beroemdheden. Je moet je er echt in verdiepen en mensen uitleggen waarom je een Oris zou kopen. Tsja, dat is niet makkelijk.

7 likes

Volgens mij realiseren mensen zich niet dat het niet interessant is wat ze er zelf voor hebben betaald. Als ik een bepaald model nu nieuw kan kopen voor minder dan dat ie hier in het blauw staat (met krassen vaak ook nog) dan is de keuze snel gemaakt toch. Ik ben ook geen liefdadigheidsinstelling. Jammer voor jou als verkoper dat je er misschien zelfs wel het dubbele voor hebt betaald :man_shrugging: = irrelevant

13 likes

Ik denk inderdaad dat sommige mensen niet beseffen dat je een enorme korting kunt krijgen bij aanschaf van deze horloges. Als je het volle pond hebt betaald dan begrijp ik dat je er maar een klein beetje af wil halen bij doorverkoop. In sommige gevallen betekent dit dat je een hagel nieuw horloge voor minder kunt kopen dan hij in het blauw staat. Prima toch ieder zijn eigen keuze maar dan moet je niet gek opkijken dat hij zes maanden te koop staat…

2 likes