Deze gister omgehad in de boetiek in Amsterdam.
Staat totaal niet om mijn pols helaas/gelukkig
Uiteindelijk dus alleen met een nieuwe aanwinst voor de wederhelft naar buiten gegaan
Deze gister omgehad in de boetiek in Amsterdam.
Staat totaal niet om mijn pols helaas/gelukkig
Uiteindelijk dus alleen met een nieuwe aanwinst voor de wederhelft naar buiten gegaan
Exact dit! Als je beetje slim bent kan je mooie oris kopen voor -20% list. Als je vervolgens deze voor -25% op list in blauwe gedeelte zet voor een gebruikte zet dan kom je er lastig vanaf.
Heb hem zelf gehad en nog voor redelijk goede prijs kunnen verkopen. Enorm nadeel van de aquis (buiten dat het echt een heerlijk horloge is is die ook echt super strak op tijd liep +1) is dat je geen banden kan wisselen of je moet fortuin aangeven aam extra oris banden.
De aquis met normalen lugsā¦ā¦hoe zal dat eruit zien.
Zeker wel⦠Ze sponsoren een hele goede freediver-mevrouw (is overigens natuurlijk ook een niche sport). Die luister naar de naam Anna von Boetticher.
Kijk maar eens.
Gaaf model wel trouwens!
Daar gƔƔn de blauwe Oris-prijzen
Klopt, maar dat is niet het formaat Max Verstappen of Kate Winslet. Is allemaal wel vrij low key.
Ooit sponsorde Oris het F1 team van Williams, maar zijn ze ook mee stopt.
Dat van de banden is inderdaad waar. Geen flexibiliteit in metalen banden en moet āOris onlyā
Desondanks zeer tevreden met mijn 65 Deauville hier gekocht onder de 1K (het kan dus wel)
Correctie: in de metalen banden. Er kunnen natuurlijk gewone banden op de 65 zoals tropics.
Hier bijvoorbeeld een grijze Barton:
Oris is net als Tag Heuer zoān āmijn eerste serieuze horlogeā aankoop. Maar je ziet dat mensen daarna toch vaak willen upgraden naar een wat hoger segment.
Persoonlijk spreekt het merk mij niet zo aan, ze hebben heel veel penanker uurwerken gemaakt en dat is kwalitatief gewoon heel matig, en voor mij kleeft dat idee toch een beetje aan het merk.
Ik denk dat als Jaeger LeCoultre niet zoveel horloges met verchroomde kasten hadden gemaakt ze nu ook bij het rijtje Audemars Piguet, Vacheron Constantin en Patek Philippe hadden gehoord. Uiteindelijk is het wel van belang dat je nooit concessies doet in kwaliteit.
Super mooi horloge! Ik had het inderdaad over de banden tbv de Aquis.
Dat was vroeger natuurlijk. Mijn Oris 695 loopwerk loopt als een zonnetje (voor een 40+ jaar oud horloge)
Sinds de jaren 90 heeft Oris een gigantische kwaliteitsslag doorgemaakt. Met de Sellita SW200 in de Oris 65 is geen vlieg mee kwaad te maken.
Ik vind dit geen leuk topic, Oris zo af te krakenš¤.
Ik denk dat van de 70 berichten er weinig mensen daadwerkelijk Oris afkraken. Ik zie alleen maar mensen die Oris toch verdedigen
Ik wil en zal op kort termijn ook wel een Oris 65 diner gaan halen⦠degene die ik op het oog had kan ik mezelf niet verantwoorden.
Ach, dār staan per toeval veel Oris te koop, slecht merk? Neen niet echt. Tijdje geleden een topic gelezen, āHey, dār staan veel Tudor te koopā. Mij was opgevallen dat er veel Doxa te koop staan, mijn oog viel er op.
Oris, sinds kort ook te koop bij een horlogewinkel hier in Kortrijk. Kan er natuurlijk niet voorbij zonder eens te gaan kijken. Vind ze leuk maar niet zo leuk dat ik er wel eentje wil bezitten.
Met uitzondering van;
Maar zeker niet aan list.
Helemaal met je eens.
Ik heb dus deze uitvoering maar dan op staal. Om die reden heb ik juist geen BB58 gekocht, omdat die teveel overlap zou hebben met de Divers 65.
Komt nog bij dat de Oris 65 de helft kost van een Tudor BB58.
Ja achteraf jammer dat ik dit horloge eigenlijk pas op het oog kwam toen ik eenmaal de bb58 besteld had. Had gerust wat anders tofs gehaald met het overige geld haha
En @mdv1984
Jullie hebben gelijk, Oris moest uiteindelijk vertrekken door drang de collectie in aantallen klein te houden. Verlang toch nog steeds naar een 65. Kwaliteit is wat minder, maar dat wordt gecompenseerd door de prijs (zeker als je 2e hands vergelijkt).
Ik vind het merk juist veel leuke modellen maken. Propilot, pointer date, 65, Chronorisā¦
Dat geldt toch voor de meeste merken? Los van bijv Rolex, PP of AP kun je op ieder merk korting krijgen van 10-20%. Daar is Oris niet uniek in.
Inderdaad, absoluut fan van de Chronoris.;;