Is Oris niet aan de straatstenen te slijten?

Mijn merk is het ook nog niet. Wie weet ooit in de toekomst. Uit het niets ook ineens een Tudor gevonden die ik wel mooi vind. Heb een paar weken terug via het forum een Meistersinger gekocht, omdat ik hem mooi vind, die zal ik ook echt niet snel te koop aanbieden, koop alleen een horloge als ik hem zelf mooi vind.

@erwinj van mij krijg je echt complimenten voor de originele manier van het proberen te verkopen, met humor en veel moeite!!!

2 likes

Dat zalā€¦ maar blijkbaar wel bij de grote meerderheid.

Als je voor een etalage staat met grote bekende merken, IWC, Omega, AP, Rolex, Zenith, Panerai, Breitling, JLC, Patek, VC, Tudor, Tag Heuer, Longines, Glashutte Original, Lange, en ook Orisā€¦ waar kijk je niet naar? Juist jaā€¦ Oris dus. En als je wel naar kijkt is de begeerte meestal 0,0.

Een Oris koop je met je verstandā€¦ met verhaal voor jezelf dat het merk kwalitatief net zo goed als als bovenstaande merken (wat feitelijk ook nog eens zo is)ā€¦ de prijs kwaliteit verhouding is gewoon erg goed. Een Oris is eigenlijk gewoon de beste koop uit de consumentengids.

Maar uiteindelijk wil je toch ā€œdoorstromenā€ naar een groot merk/horloge huis. Of niet en dan blijf je blij met je beste koop.

2 likes

Laat me koud zoā€™n Oris.

2 likes

Ik heb er nĆØt een te koop gezet! Ik vertrouw op mijn goede gesternte :four_leaf_clover: ( en scherpe prijs :wink:)

4 likes

Dat is dan een mok van ā‚¬200-300. :wink:

2 likes

True, maar gezien het plezier wat ik van het horloge heb,
heb ik er achteraf ook geen seconde wroeging over gehad :slight_smile:

Maar bij iedere volgende aankoop heb ik de vraag zeker gesteld, en gekregen :wink:

3 likes

En zodra ik ooit level 2 behaal op dit forum zet ik de mok gewoon te koop voor 150,= :stuck_out_tongue:

7 likes

Slechts 10x uit gedronken.

4 likes

En weinig innovatief.
gewoon ronde vorm met oortje aan de zijkant :open_mouth:

3 likes

Je verwart jouw mening met feiten, of neemt te makkelijk aan dat iedereen jouw mening deelt.

Ik kijk bijvoorbeeld heel anders naar zoā€™n etalage. AP, Rolex, Panerai, Tag Heuer en Lange spreken mij totaal niet aan. De rest, inclusief Oris wel. Ik vind veel modellen van Oris mooi, een sympathiek merk met historie, en nog onafhankelijk ook. Smaken verschillen.

16 likes

Als je voor de buurman een horloge koopt is er natuurlijk maar 1 merk.

5 likes

Net niet de kleur die mijn aandacht heeft, anders zat ik nu wellicht in de auto om hem op te halen :slight_smile:

2 likes

Oris liefhebbers genoeg hoor. Er zijn 14.000 HFers toch?

2 likes

Misschien een mooi foto erbij, liggend op je vrouw, stijgt de waarde vast directā€¦

3 likes

Op HF zijn Oris volgens mij heel erg geliefd

1 like

Vorige week nog bij een AD een longines 23 procent onder listprijs gekocht. Dit is echt een uitzondering tegenwoordigā€¦ Dus geen stoere praat van mij dat ik er minstens 20 procent af praat, ze kwam zelf met die prijs.:grin:

1 like

Misschien uitlopend model, zeker als ze er zelf mee komen ?

1 like

Toevallig vorige week langs de AD geweest om de Aquis te passen. Ik vind het een mooi merk met (steeds meer) een verhaal, ook met een aantal mooie limited editions. Daarbij is de cal.400 een mooie innovatie in eigen huis met zā€™n 5 dagen gangreserve. Ik worstel dan inderdaad wel met de meerprijs (ook 2e hands) t.o.v. dezelfde versie met de SW 200. Zo erg is het ook niet om het horloge af en toe weer even op tijd te zetten. Ik wacht nog even af op een mooie kans in blauw voor een blauwe Aquis 41,5mm (SW-200).

1 like

Je mist mijn puntā€¦ het gaat niet om mijn mening maar hoe door de grote meerderheid tegen het merk Oris word aangekeken. Dit topic spreekt boekdelen. De prijzen zijn te hoog en de vraag is te laag.

2 likes

Bestaat al ruim 60 jaarā€¦ dacht eerst dat er nog het oude caliber in lag maar was gewoon de nieuwste uitvoering. Erg blij meeā€¦

2 likes