Is Oris niet aan de straatstenen te slijten?

Niet alleen nederlanders…

1 like

deels mee eens, andere kant is dat bv in Duitsland je realistischer prijzen kan vinden dan in NL. Iedereen vraagt gewoon list in NL terwijl dat in DE zeker niet het geval is. Niet alleen in horloges maar veel producten

2 likes

Nog steeds blij mee.

En een 65 komt er ook nog bij :ok_hand:t2:

18 likes

Inderdaad! Deze gaat bij mij nooit meer weg :smiley:

9 likes

Op een verborgen plekje ergens in mij zit een diepe wens om zo’n fraaie Oris big crown pointer date (halve maan, niet zo’n ge-updated ding) in bezit te krijgen.

3 likes

Dat bedoel ik dus juist. De grote meerderheid? En dat standpunt over de beleving van een heel merk concludeer je op basis van je eigen mening en een paar meningen (waarbij je de tegenovergestelde meningen maar even buiten beschouwing laat) van een topic over tweedehands aanbod in dit forum? Terecht dat ik je punt mis.

3 likes

Netjes. Ik was laatst bij de boutique naar binnengelopen en in een van de eerste zinnen toen ik begon over een horloge werd er meteen benoemd dat er garantie opzat en we sowieso op een mooie korting uit konden komen.

Verbaasde mij enorm omdat het een aantal keer in het gesprek terug kwam dat ik korting zou krijgen en ik het beste bij hun kan kopen en dat zonder aanleiding steeds genoemd bleef worden.

Verder wel een mooie winkel

3 likes

Nou wie pikt deze parel op voor 2k?

Fikse korting.

3 likes

Wat jammer, ik wilde er net een in de verkoop doen :sweat_smile:

3 likes

Grappig dit te lezen … Mijn aquis is het enige horloge waavan ik nog nooit een moment heb overwogen om hem te verkopen … En ik blijf altijd wel even steken de Oris -etalage :blush:!

16599830314637838118162948485750|375x500

Inmiddels alweer ruim 7 jaar in bezit en recent laten servicen :blush:

4 likes

Ik vind de aquis afgrijselijk. Soort bami schijf en dan kan je ook nog eens geen banden swappen.

Diver 65 vind ik wel nice

4 likes

Ik kijk juist naar de Oris, omdat ik geen zin heb om 15k stuk te slaan op een horloge en

5 likes

Bijna kwijlend de winkel in lopen en al wijzend
“DIE DIE DIE” roepen heeft mij misschien niet geholpen nee :stuck_out_tongue:

6 likes

Dan denk ik altijd aan deze :

5 likes

Welke?

1 like

Hey, je bent niet de enige, ik heb ook list betaald. Kreeg er wel 2 bandjes bij.

En ook die mok… Zou dat een soort van oris grapje zijn, iedereen die list betaald geven ze zo’n mok mee.

4 likes

Poeh, dat is lelijk.

2 likes

Classic date blue dial op staal 40mm full set

2 likes

Ik ben wel fan van Oris! Het is een van de eerste serieuze aankopen toen ik me begon te interesseren in deze liefhebberij.
Ik denk dat er veel mensen beginnen met een Oris. Het is een heel mooi instap merk. Ze worden dus veel door startende liefhebbers geprobeerd. Daarna gaan de meeste toch naar horloges in een volgend level en prijsniveau kijken.

Ps. Mijn 65 is up for grabs voor een hele schappelijke prijs. :call_me_hand:t2:

2 likes

oprechte vraag, als je het ziet als een instapmerk, hoe vergelijk je Oris dan met bv Tissot en Hamilton? Qua prijs is bv Longines over het algemeen met list nog wat goedkoper en zou Longines niet meteen instap willen noemen

2 likes