Is Oris niet aan de straatstenen te slijten?

Stelletje banden swappers. Een horloge moet op staal! Dan maakt die aanzet ook niet uit :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 likes

Fun fact. Er staan 23 Oris horloges in het blauw. En 42 Rolex. Die zijn pas aan de stenen niet te slijten. :rofl:

4 likes

Dit voorjaar mijn Oris verkocht.
Deze aantal jaar terug nieuw gekocht met een mooie korting.
Ik heb zelf kort na aanschaf een originele titaniumband erbij gekocht.
Verkoop van band en horloge kwam nagenoeg overeen met aanschafprijs van beide. Horloge met veel plezier gedragen en heeft dus weinig gekost.
Je kunt dus ook “geluk” hebben.

6 likes

Formule 1 sponseren ze ook hoor (vroeger in ieder geval Williams) :wink:

2 likes

Doen ze al jaren niet meer. :wink:

1 like

:rofl:

3 likes

Gewoon n mooi merk, topic kan wel op negeren inderdaad

8 likes

Dit soort beerputten van topics zijn zo’n steek onder water naar mensen die gewoon van hun Oris (of horloge van elk ander merk) willen genieten. Wat een nutteloze, kansloze bende.

15 likes

Dat zijn pas idiote prijzen :flushed:. Zet die vintage meuk toch lekker op Chrono24 in plaats van ons lastig vallen. Een nieuwe Oris is kwalitatief beter dan een >25 jaar oude Rolex…🫣

5 likes

Je zit hier in een horlogebubbel op dit forum hè. :wink: Las laatst een onderzoek van Deloitte dat slechts een schrale minderheid binnen Europa überhaupt overweegt om meer dan 1000 piek uit te geven aan een horloge.

Voor een doorsnee mens zijn Oris en Longines dus verre van instappers. Op dit forum ziet men dat anders idd. Of zoiets als Tudor een poor mens Rolex wordt genoemd. We hebben het hier over een horloge van gemiddeld 3-4k. Arme, arme sloeber toch :joy:

8 likes

Ik schaar Oris onder dezelfde vlag als Tissot, TagHeuer, Longines, Hanhart, Stowa, Doxa, Sinn, etc. Prima horloges, mooie merkgeschiedenis, prijs/kwaliteit is onovertroffen maar wel liefhebbermerken. Ze hebben niet de ‘Naam’ van Rolex, Breitling, Panerai, Omega of Tudor helaas waardoor het afschrijfkanonnen zijn.

13 likes

Nu ik over nadenk is mijn 65 het enige horloge waar ik nog nooit over heb nagedacht hem te verkopen :upside_down_face:

Heb er zelfs schoenen bij gezocht

37 likes

Snap ik, mooi horloge die 65. Lekkere vintage vibes.
Ik heb een 65 chrono en zou er wel een gewone bij willen hebben.

Maar, die schoenen zou ik wel verkopen trouwens.

4 likes

Ik lees even mee vanuit vakantie en wat mij opvalt is de combinatie woorden zoals, verzamelaar, liefhebber, afschrijving en merknamen. Mijn inziens horen niet samen genoemd worden…

En natuurlijk is mijn Oris big crown chronograph nog steeds een van de mooiste stukken in mijn “collectie”. Al meer dan 10 jaar en nog een meervoud daarvan te komen…

1 like

Dit zegt bij jou helemaal niks :wink: Dat doe je ook voor een Citizen OysterQuartz

2 likes

Dat zou een grappige actie zijn,
ware het niet dat wij gister een blauwe rectangular kochten met 10% en daarbij een pen én een mok meekregen. Moet wel zeggen dat de pen eerst was, en later pas na een afrondingsvraag op de korting de mok erbij kwam.

Bij Level-2 gaat deze ongebruikte mok met foto op blote buik het blauwe deel in :stuck_out_tongue:
Kan iedereen die de kans om list voor een Oris te betalen toch de begeerde mok bemachtigen…

De pen gebruiken we lekker zelf, we hebben een winkel waarin we dagelijks nog schrijven,
niet alles is digitaal mogelijk bij ons, dan maar zo leuk mogelijk :slight_smile:

8 likes

Nou nou, rustig aan satan.

Ik vind Oris erg mooi, en ik overweeg er een aan te schaffen. Ik vroeg me alleen af waarom er zo veel te koop staan en ze niet verkocht worden.

Kan ook niks meer aankaarten hier zonder dat azijnpissers als jij hier gaan janken.

7 likes

Toch… de big crown pointer dates. Ik blijf er naar kijken, ze blijven zo mooi elegant.

Oris is wel een zeer mooi merk, en met de recente inhouse uurwerken denk ik dat ze wel ook innovatief daar mee door aan het groeien zijn.

De aquis is aan liefhebbers denk ik minder goed te verkopen ivm de lompe lugs… Als ik voor mezelf spreek is dat de reden dat ik er nooit een zal nemen.

En de 65 is gewoon ontzettend mooi. Lekker zichzelf zoals een skindiver hoort te zijn.

De ontopic vraag is hier in dit topic al behandeld en ik denk dat het de combinatie van die factoren is die ervoor zorgen dat ze minder snel verkopen. Maar het blijft een zeer mooi merk.

3 likes

Verdomd….inderdaad :wink::joy:

1 like

Misschien ben ik a-typisch, maar ik geniet geen spat minder van mijn Oris na het lezen van dit topic.
Sterker nog, het valt mij op hoeveel mensen de TS de les lezen dat het wel degelijk een mooi merk is :+1:

2 likes