Is Oris niet aan de straatstenen te slijten?

Nee joh, staan niet in de weg…

:grimacing:

“Sorry PIN automaat is wéér stuk” :innocent:

Geen mok gehad overigens :sweat_smile:

Wel een roll:

8 likes

Deze ‘Glow’ is echt een prachtig horloge maar ik vind hem gewoon geen 2200 euro horloge. Voor 1200 had ik hem zo gekocht. Ik heb een aantal maal op het punt gestaan een Oris te kopen alleen stond de uiteindelijke prijs mij toch tegen. Zelfs na de ‘standaard’ 20% korting. De prijzen in het blauw zijn vaak niet eens heel raar maar ik snap de weerstand…

4 likes

Laat me raden, met een bankpas mapje :wink:
(Die kreeg ik er dan ook wel weer bij)

1 like

Klopt wel, maar Duitsland is de mwst lager dan onze btw, de prijzen zijn lager maar de lonen over het algemeen ook. Voor ons is het daardoor goedkoper in Duitsland maar voor de Duitser zelf niet…

1 like

Lompe lugs zouden een issue zijn ware het niet dat zowel de geïntegreerde stalen bracelet als de rubber band van Oris beide geweldig zijn. In tegenstelling tot andere horloges heb ik bij mijn Aquis naast staal en rubber totaal geen behoefte om af te wisselen. Het hele plaatje klopt gewoon.

1 like

Hey, ik kaart ook alleen maar iets aan hé. Gevalletje pot en ketel?

Overigens heb ik tenminste het fatsoen om niet tot persoonlijk uitschelden over te gaan.

2 likes

Om bij on topic te blijven met Oris, neem bv deze site, alle Oris horloges standaard zo’n 20 procent korting, ook die nieuwe pro pilot. Geen gedoe, de korting is er gewoon.

Als je moeite ervoor wilt doen kun je vast nog wel meer korting krijgen, maar dat is dan een gedachte uit NL :wink:

1 like

Fijne opbouwende post. :+1:

1 like

met linkje nog natuurlijk :innocent:

5 likes

Deze hanteerde wel goeie prijzen

1 like

Shit man…weer een zaadje geplant😳🫣😭

3 likes

Wel ff mailen dat je zowel de mok, als roll, pen en portemonnee erbij wil. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Kansloze bende? Beerput? Niemand die dit soort termen gebruikt en de discussie zo naar beneden trekt Maar wel reageren als iemand je een azijnpisser noemt…

2 likes

Vind Oris zeker een mooi merk en heeft mooie kwalitatieve uitvoering, wat me wel tegen staat is het enorme modellen assortiment en het snelle rouleren / uitfaseren daarvan, als ook hun ‘Limited Editions’ daar hebben ze er wel erg veel van

Door dit topic ben ik gaan terug denken welke ik allemaal heb (gehad)

Ik heb 2 Williams F1’s gehad, waarvan 1 non chrono (goed verkocht overigens, geen verlies geleden)

De Williams F1 Chronograph heb ik nog steeds, al ruim 10 jaar

Ik heb ook een Flight Timer R4118 Chronograph LE gehad, die was toendertijd prima courant en met winst verkocht

De mooiste Oris die ik ooit gehad heb was de Oris Carlos Coste Chronograph LE met die schitterende duikhelm, verkocht aan mijn zoon voor een ‘vriendenprijs’ maar die is wel degelijk in waarde gestegen compleet in mint conditie leverd die makkelijk € 3000 op (btw toendetijd voor een € 1750 gekocht)

Dus Oris ligt qua prijs en verkoopwaarde 2de hands niet altijd zo kritisch, maar ben wel met vele hier eens dat het merk qua (rest) waarde doorgaans wat gevoelig ligt en er het ‘premium’ gevoel bij ontbreekt

2 likes

Kijk, hier kan ik dan niet over oordelen, en dat is voor natuurlijk voor iedereen verschillend, maar dit is dan wel voor mij de reden het model links te laten liggen daar het toch beperkter is in de aankleding. Maar heel fijn dat het voor jou geen issue is.

1 like

Bedankt namens Miguel

2 likes

Longines is fantastisch. En Oris ook…En niemand behalve wij die er iets om geeft…Vandaag nog de opmerking waar mijn blauwe horloge van gister was ( longines moonphase mastercol) want die groene die ik om heb ziet er niet uit. ( Omega AT) :grin:

7 likes

Longines is ijzersterk in het geven van een Premium gevoel wat de ‘verpakking’ betreft, bij mijn Legend Diver zaten prachtige dozen en mooie documentatie alswel een schitterend boek

Legen Diver is echt ‘DE’ Longines bij uitstek

Overigens vind is de Longines Grande Vitesse Chronograph ook prachtig al meer dan 10 jaar dus maar eens aangeschaft recent

Maar dit is off-topic, weer terug naar Oris :wink:

4 likes

@Pieterswatch Lelijk groen ding :wink:

6 likes

Ik weet het.:grin:

4 likes