Is Panerai's toptijd voorbij?

Dat is gelukkig het verschil in smaak en als het je trekt gewoon doen. Mij maakt de mening van anderen ook niks uit en doe ik mijn eigen ding.

Mijns, het is mijns :wink: Beetje flauw, ik weet het.

Maar je hebt wel een puntje.

Ik weet dus niet hoe de prijs zich verhoudt t.o.v. kwaliteit en afwerking materialen omdat ik ze niet heb gezien in het echt. Wel lees ik van Bidle dat hij een nepper beter afgewerkt vond dan zijn echte. Ook lees ik dat er een generiek uurwerk is gebruikt wat ook in de neppers zat en ook in bijvoorbeeld een Steinhart van ettelijke honderden Euro’s.

Dus ja, ik doe toch wel een waarde oordeel op basis van wat anderen hebben gezegd erover.

1 like

gpolkjiphy

3 likes

Ho stop, dat ging enkel over het gebruikte uurwerk. Panerai gebruikte in die tijd basis uurwerken dus niet heel spannend om er een hogere ‘grade’ uurwerk in te lepelen. Dat was ook een zogenoemde ‘super-rep’.
Qua afwerking was er wel verschil te zien. Heb destijds een vergelijking gemaakt voor een ander forum.

Vind met name de nieuwere uurwerken erg netjes afgewerkt! Of iets zijn geld waard is, hangt voor mij enkel af van de gebruiker.

Ps. Als je een @ voor iemands naam
zet krijgt die ook een melding. Zag dit nu bij toeval. :+1:

4 likes

Ik gun uiteraard iedereen zijn eigen mening. Ik vind het alleen jammer dat er een mening wordt geventileerd die tot stand is gekomen door de meningen van anderen en niet op basis van eigen ervaringen is gevormd. Uiteraard jouw eigen keuze en goed recht. Mijn panerai (met in house movement) wordt er in ieder geval niet minder mooi van.

1 like

Precise!
Ik koop net mijn vijfde Oris

Quanta?

Volgens mij is die bedoeld om te voorkomen dat je de kroon beschadigt met lompe actie, waardoor het uurwerk stil zou kunnen vallen of kapot zou kunnen gaan. Scheelt ook nog wel iets als je je horloge wat losser draagt, zoals ik: Bij m’n klokken met een wat forse kroon heb ik na een dagje dragen altijd lengtestreepjes bovenaan op m’n hand staan. Met een klok met zo’n “guard” had ik het niet.
Ik vind het overigens ook niet mooi, gelukkig hebben ze ook modellen die dat ding niet hebben :wink:

Een Panerai hoort mijns inziens groot te dragen. Ik heb een forse pols (19.5) maar zou toch sterk neigen naar de 47mm - een kleine PAM is geen porem.

Anderen vinden het tegenstrijdig, ik niet helemaal. Ik heb dit met Rolex. Vind veel hommages mooier, vooral als ze iets groter zijn, en die lelijke loupe niet hebben. Het is overigens wel de moeite om - als je ooit de kans hebt - eens te kijken wat je van zo’n Panerai vindt: Toen ik m’n Obris Morgan kocht vond ik het een leuk horloge voor erbij en om misschien weer te flipperen. Toen ik 'm eenmaal om had wist ik vrij gauw dat het een blijvertje is - hij draagt fijn, oogt lekker rauw en robuust, en beschadigt niet (snel?).

Ook m’n mening over Rolex is wat bijgesteld sinds ik er een keer een dagje één om heb gehad. Die mening is er echter niet beter op geworden :rofl:

2 likes

Zolang het niet onderstaande bolide is, niet klagen hĂš.

Toptijd voorbij? Dat is koffiedik kijken natuurlijk. Er zullen altijd wel liefhebbers zijn voor forse horloges. Panerai is niet mijn ding, de enige die ik wel te pruimen vind is deze (maar dat heb ik al eens eerder gezegd).

Plaatje van het interweb

Het is in een ander draadje ook wel eens ter sprake gekomen, ik ga ook geen merk afschieten want er is altijd wel een uitzondering (model) die de regel bevestigd

8 likes

Heb ik ook al aan gedacht, m’n moeder verkopen. Brengt het meeste op als je de onderdelen apart van de hand doet !

1 like

Wow! Welke is dit ?

1940 chronograph, uitgave 2014 als ik me niet vergis. Moet je wel je portemonnee voor meebrengen :wink:

Wat heb je er voor over?

Bouwjaar 1937, ongepolijst,lang geen service gehad. Geen papieren, wel een doos. :grinning:

5 likes

:joy::joy::joy::joy::joy:

Bedoel je dat ze dat zelf niet meer kan? :smirk:

Ok ok zet de 372 wel te koop binnenkort :grin::grin:

1 like

Ik denk dat het wel een beetje afgelopen is.

Het charme van Panerai was grote, simpele en masculine horloges. Helaas waren de vroegere uurwerken (op de Angelus 8 na) zo simpel dat de prijzen na de Richemont overname niet meer te verantwoorden zijn.

Mijns inziens zijn de nieuwe modellen en manufacturen een wanhopige poging (a lĂĄ Breitling) om een ander imago te scheppen

Panedaj?

Merci

47mm duimen

Daar past dan een mooie robuuste klok bij. Bv een mooie Luminor 44 mm :wink: