Is Panerai's toptijd voorbij?

Vroeger gebruikte Panerai Rolex uurwerken :wink:

Meer nog, Rolex heeft ooit meegeholpen met het ontwerpen van de originele duikerskasten voor Panerai. En ik denk niet met het idee van ā€œwe gaan die Italianen eens goed liggen hebbenā€.

1 like

Ja, maar hoeveel zijn er zo gemaat met een Rolex binnenwerkje, een 100tal?
Misschien dat klanten daarom zoveel betalen voor een Panerai met een Unitas gangwerk, je weet nooit dat er een Rolex insteekt. :thinking:

Tussen 36mm en 44mm zit een wereld aan nuance. Een gezellige 40mm met een 22mm band zou voor mij al een stuk beter zijn.

Mind you, ik heb niks tegen 44mm met een korte lug to lug, ik houd alleen niet van banden die breder zijn dan m’n autogordels. :slight_smile:

Drukken graag op de WC inderdaad. Ik ben blij dat je je decorum enigszins bewaard.

On-topic is dit voor mij de shit:

PAM00609, de 8-dagen powerreserve Radiomir in 45mm met kleine sekunde.

3 likes

Misschien toch je dinky toy eens inruilen voor een echte auto dan :stuck_out_tongue_winking_eye:

Die discussie wil je met mij echt, echt niet beginnen. Omwille van mijn bloeddruk en mentale gezondheid. Wij hebben op de zaak ƩƩn van de goorste kut-autoregelingen van het westelijk halfrond, dus ik rij (met een uitzondering van ƩƩn auto die beviel) al vijftien jaar in fokking meuk die ik zelf nooit zou aanraken als het aan mij lag.

Teer puntje dus. :slight_smile: M’n gordels, die zijn wel breed hoor. Maak je geen zorgen.

3 likes

Geen fratsen dat scheelt
image

44mm op mijn iele 17cm polsjes

Voor mij niks als daily, maar erg leuk voor in de collectie

2 likes

Ik ben fan.
Bij een horloge heb je een gevoel.
Wat dat precies is is moeilijk te omschrijven.
Deze 025 is mijn 2e binnen binnen 10 jaar.
Of de toptijd voorbij is durf ik niet te zeggen en heeft zeker niet met het formaat te maken.
Er zijn ook 38mm Panerai’s tenslotte.

4 likes

De toptijd is duidelijk voorbij.

Zet die Panerais maar vlug in het blauw gedeelte voor weinig, voordat ze nog minder waard zijn.

9 likes

Eerlijk gezegd heeft het volgens mij niets te maken met het merk in die zin dat de prijs de verkoop in de weg kan zitten.

Wat wordt hier veel en snel verkocht in het blauwe gedeelte?

Goedkope aanbiedingen rond 200 euro ala Seiko.
Duure dingen met een naam zoals Rolex en Breitling.
Dingen die er tussen zitten van pakweg 800 euro tot 2000 euro lopen naar mijn mening minder goed op hf en 2de hands sites.

Misschien heb ik het verkeerd, dat kan maar is een indruk die ik heb.

Mijn persoonlijke indruk is dat alles behalve Seiko en Rolex moeilijker te verkopen is. Heb ik tot m’n schade en schande mogen ondervinden.

2 likes

Seiko verkoopt hier snel? Heb ik wat gemist :upside_down_face::upside_down_face: Een SKX misschien maar de rest gaat net zo als veel de laatste tijd op HF erg traag.

Nog steeds geen Panerai’s bijgekomen in het blauwe gedeelte. Jammerjammer.

3 likes

Uit de gratie? Ik hou ervan!

14 likes

Juist.

Zeker zo’n knakenhorloge als die 8-day Radoimir die ik liet zien. Plebejersbak, echt, serieus, schrijft af als een dolle. Ik zou 'm snel weg doen voor zo’n 1500 ballen nu het nog kan.

Sterker nog, stuur me een PB. Dat bespaart je de publiekelijke afgang van een advertentie van zo’n enorme minkukel.

:face_vomiting:

Serieus, schrijf me. Ik kan m’n moeder nog verkopen.

1 like

+1

De originele kast was toch gewoon afkomstig van een dieptemeter? Er zit weinig ontwerp in geloof ik.

Tja, ik koop een horloge niet omdat ie ā€˜in’ of ā€˜uit’ is. Ik vind de meeste Panerai modellen gewoon fantastisch. Daarom heb ik ook onlangs mijn 111 verkocht en een 312 teruggekocht. De laatste heeft het mooie in house P9000 automatische uurwerk! Erg gaaf. Ik was nog een beetje bang voor de dikte van de 1950 case, maar dat valt reuze mee. Met zn 44mm prima te doen op m’n 19 - 19,5 cm polsen, al zeg ik het zelf.

5 likes

Tja Panerai…
Mijn twee centjes in deze zijn dat ik niet snap wat een boksbeugel aan de zijkant nu precies voor functie heeft.
Verder vind ik ze te groot voor bijna alle polsen en ook niet echt heul aantrekkelijk.

Of ze hun geld waard zijn, geen idee. Nooit een echte gezien of gevoeld maar nogmaals, het merk en de modellen trekken me niet. Imho overpriced

2 likes

Een beetje tegenstrijdig mijn inziens. Niet real life gezien of gevoeld. Niet weten of ze hun geld waard zijn maar wel overpriced vinden?

Ieder zijn ding uiteraard. Ik vind vele Pams heel tof en voor mij altijd 1 in de collectie.

3 likes